Pagina 1 van 2

Niet alle XC60 modellen gaan in Zweden rijden

Geplaatst: 14.07.2008 - 17:13
door Ben
In de Zweedse pers lees ik berichten dat Volvo besloten zou hebben om de XC60 met de T6 benzinemotor niet in Zweden te gaan verkopen.
Reden is de minimale belangstelling voor deze motoren. Van de 760 totnutoe in Zweden verkochte XC60's zijn het er slechts 41 in de T6 AWD uitvoering.
In de USA is wel vraag naar de T6 AWD en daar zal hij dus wel verkocht worden. Ik heb nog geen berichten over de plannen in Nederland. De XC60 staat op dit moment niet in de Car Configurator op de website van Volvocars.

Geplaatst: 14.07.2008 - 18:10
door bart simpson
kan me dat goed voorstellen, wie zit er te wachten op deze bijna 300pk variant?

Geplaatst: 14.07.2008 - 18:14
door eddy3
Vind zulke beslissingen grote onzin,wie kan mij vertellen wat het nut eigenlijk is ,om bestaande modellen niet aan te bieden??Verkopen ze te veel wagens misschien??

Geplaatst: 14.07.2008 - 18:48
door TTT242
Op Volvocars.be is er anders wel een T6 te kiezen 8) Wel een geartronic 6 traps automaat.

Geplaatst: 14.07.2008 - 19:12
door Koidream
eddy3 schreef:Vind zulke beslissingen grote onzin,wie kan mij vertellen wat het nut eigenlijk is ,om bestaande modellen niet aan te bieden??...
Als je bepaalde modellen, waarvan je weet dat ze nauwelijks verkocht zullen worden, toch gaat aanbieden kan het zijn dat je er serieus je broek aan scheurt.
Al eens gedacht aan de extra merchandising en reclame gelden om een bepaald model/ type te lanceren. Ook de vertegenwoordigers zullen niet staan springen dat ze toch weer een minimum stock zullen moeten inslaan voor een model dat niet over de toonbank gaat. Ook de ruimte die in de toonzaal moet voorzien worden om dit model te promoten is niet gratis,... enz.
Zo zie je maar, wat voor de ene onzin is is dat voor een ander helemaal niet.

Geplaatst: 14.07.2008 - 19:28
door bart simpson
Iedere dealer krijgt een XC60 T6 als introauto, dat zijn er grofweg 100, de markt is zeer waarschijnlijk ook hier geen 100 T6-en groot, hebben ze met z'n allen toch een voorraad staan voor 1,5-2 jaar.
Een kleinere benzinemotor (2.5T of 2.0) zou in het huidige klimaat een betere instapper zijn geweest.

Geplaatst: 14.07.2008 - 21:20
door eddy3
Wat dan met de 41 reeds bestelde exemplaren in zweden??Naar de concurrentie sturen?Of ze een dieselmotor proberen aan te smeren??Als het echt een probleem is,geld dat praktisch in iedere modelserie,en kunnen ze beter alleen nog de goedkope motorisaties aanbieden!Volvo is volvo niet meer,zijn precies aan een serieuze afgang bezig,zonde!

Geplaatst: 14.07.2008 - 21:23
door bart simpson
eddy3 schreef:Wat dan met de 41 reeds bestelde exemplaren in zweden??Naar de concurrentie sturen?Of ze een dieselmotor proberen aan te smeren??Als het echt een probleem is,geld dat praktisch in iedere modelserie,en kunnen ze beter alleen nog de goedkope motorisaties aanbieden!Volvo is volvo niet meer,zijn precies aan een serieuze afgang bezig,zonde!
Die zullen zondermeer geleverd gaan worden, maar hier blijkt ineens wel "the hard way" dat er geen/nauwelijks behoefte blijkt te zijn aan een T6.
Wat zou je overigens zelf doen als b.v. een 2.5T € 10.000,-- goedkoper zou zijn?

Geplaatst: 14.07.2008 - 21:48
door eddy3
Een 2.5t zou inderdaad interressant zijn,maar is niet voorzien,Heb zojuist even gekeken op zweedse site,en T6 is inderdaad niet meer vertegenwoordigd.

Geplaatst: 15.07.2008 - 08:08
door bart simpson
eddy3 schreef:Een 2.5t zou inderdaad interressant zijn,maar is niet voorzien,Heb zojuist even gekeken op zweedse site,en T6 is inderdaad niet meer vertegenwoordigd.
met de huidige CO2 uitstootbewustwording en de daaraan gekoppelde heffingen is een T6 anno 2009 niet de meeste voor de hand liggende Volvomotor, het succes van een nieuw model staat of valt vandaag de dag bij dit soort criteria, een T6 is wel de kleinst leverbare benzinemotor op dit moment in een markt waar b.v. VW met de Tiguan een relatief zuinige 1.4T van 200pk neerzet

Geplaatst: 15.07.2008 - 09:35
door Ben
Aanvullende info
De T6 zal in geen van de landen in het noorden: Zweden, Noorwegen, Finland en Denemarken worden aangeboden.
In NL zal hij wel gewoon te koop zijn.

Geplaatst: 15.07.2008 - 09:39
door Paul
Nou laat ze dan maar snel komen met kleine brommers erin!

(overigens rijdt die T6 AWD wel echt perfect in een V70 (vooral in die voor 1 feb ... :-))

Geplaatst: 15.07.2008 - 10:02
door Summum
bart simpson schreef:Iedere dealer krijgt een XC60 T6 als introauto, dat zijn er grofweg 100, de markt is zeer waarschijnlijk ook hier geen 100 T6-en groot, hebben ze met z'n allen toch een voorraad staan voor 1,5-2 jaar.
Een kleinere benzinemotor (2.5T of 2.0) zou in het huidige klimaat een betere instapper zijn geweest.
Lijkt me geen speld tussen te krijgen. Mijn vader zou ook best een benzinegestookte XC60 willen overwegen, maar een T6 is wat te gortig. Zeker als je het prijsverschil met de huidige "instapper" op dieselgebied in ogenschouw neemt.

Aan de andere kant: ik zie wel mogelijkheden om straks bij de dealer die er vanaf moet een zeer aantrekkelijke jonge company car XC60 T6 voor een mooi prijsje te scoren!

Geplaatst: 16.07.2008 - 22:38
door HV
wij hebben juist voor de T6 gekozen omdat deze naar mijn idee straks in prijs zal gaan stijgen, als de keus wordt uitgebreid met 2.5T en evt 3.2. Ben het er helemaal mee eens dat Volvo meer downsizing zou moeten toepassen (2.0T motor was best aardig met 180pk, maar schijnt ook niet heel erg uitstootvriendelijk te zijn). Tja, voordat we straks door politiek-correcte maffia worden gedwongen voor zuinige 3 cylinders te kiezen, gaan wij vooralsnog nog even voor een vette T6!

Geplaatst: 16.07.2008 - 22:57
door +++t blijft behelpen+++
Tiens, En precies daar mist Volvo de slag. Downsizing is wat de klant wil blijkbaar

Ze liggen een beetje achter op het gebied van Co2 uitstoot, of hebben gewed op het verkeerde paard (flexifuel)

Ook zie ik geen electrische Auto's bij volvo. En zo komen de verkopen nog meer onder druk te staan.
die XC60 MOET gaan lukken. Anders kan het nog aardig gaan krullen daar in Torslanda.

Geplaatst: 17.07.2008 - 07:54
door bart simpson
+++t blijft behelpen+++ schreef:die XC60 MOET gaan lukken. Anders kan het nog aardig gaan krullen daar in Torslanda.
alleen zal een T6 daar slechte diensten bij gaan bewijzen

Geplaatst: 17.07.2008 - 08:07
door V480-S60
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd weinig begrijp van de beslissingen die het management van Ford/Volvo neemt.
Neem nu de Kuga, in Nederland alleen verkrijgbaar met de Diesel in de meest luxe uitvoering.
Nu dan de XC60, hier te lande moet en zal die T6 geleverd gaan worden en de 2.0D is voorlopig niet leverbaar. Evenmin als een "lichte" benzine variant. En dat terwijl de S80 en V70 juist weer wel daarmee leverbaar zijn.

En dan de prijsstelling van de XC60. Die is duurder dan de Land Rover Freelander waarmee hij veel onderdelen gelijk heeft. (En daarbij is de XC60 minder terreinwaardig.)
Toegegeven Land Rover behoort niet meer tot het concern maar toch!

Alsjeblieft Volvo je bent je voorsprong op het gebied van veiligheid al kwijt. Ga nu ook niet het schip in met zuinige maar krachtige motoren. Neem wat dat betreft een voorbeeld aan VAG of BMW.
En breng die elektrische C30 en vergelijkbare XC60 met ingang van 2009/2010 op de markt.

Het lijkt alsof een kat in het nauw rare sprongen maakt. Om maar iets marge over te houden.

Geplaatst: 17.07.2008 - 12:04
door eddy3
Tja, voordat we straks door politiek-correcte maffia worden gedwongen voor zuinige 3 cylinders te kiezen, gaan wij vooralsnog nog even voor een vette T6!
Groot gelijk!!Er mag nog een beetje emotie meespelen ook!

Geplaatst: 17.07.2008 - 12:46
door bart simpson
eddy3 schreef:
Tja, voordat we straks door politiek-correcte maffia worden gedwongen voor zuinige 3 cylinders te kiezen, gaan wij vooralsnog nog even voor een vette T6!
Groot gelijk!!Er mag nog een beetje emotie meespelen ook!
emotie is imho ook een leefbaar leefmilieu later en daar dragen motoren met een geringere uitstoot zeker aan bij

Geplaatst: 17.07.2008 - 19:07
door TTT242
Gelukkig maar....met een vette T6 is niks mis.