Pagina 1 van 1
rammel/kloenk rechtsvoor
Geplaatst: 15.07.2008 - 18:07
door biadman
zoals hierboven... heb de auto op de krik gehad in het midden en de wielen alletwee gecontrolleerd op lagerspeling en fusee speling, maar kan niets ontdekken het geluid speel al een tijdje mee (ook tijdens de apk keuring) maar word nu erger.
het is eigenlijk alleen als ik over hobbelige wegen/slecht asfalt heen rijd.
dacht eerst dat het de stab. stang bussen waren, maar die zijn vervangen incl alle rubbers daarvan.
iemand een idee waar dit vandaan kan komen?
heb al gezocht, maar word niet veel wijzer van de bestaande topics...
Geplaatst: 15.07.2008 - 18:31
door Iroll
Kunnen de ophangrubbers zijn die dit geluid veroorzaken. Kijk eens naar de rubbers van de bovenste draagarm en naar die van de onderste draagarm. Check ook de rubbers van je schokbrekers boven en onder en of de boutjes niet los zijn gaan zitten doordat de rubbers versleten zijn. En uiteraard de schokbrekers zelf.
Geplaatst: 15.07.2008 - 18:45
door biadman
ok dan

gaan we daar eens naar kijken!
wat voor speling kan daar op zitten? (voor naar achter of links naar rechts)
iig alvast bedankt!
Geplaatst: 15.07.2008 - 19:28
door polarwittesloep245
hoi,
misschien kun je op
www.volvolvo.nl iets vinden.
daar zijn ze gespecialiseerd in 100-200 serie

Geplaatst: 15.07.2008 - 21:52
door biadman
blijkt een weggeslagen rubber van de rechterboven triangel te zijn...
gaan we dus vervangen!
Geplaatst: 15.07.2008 - 22:19
door biadman
vraagje, worden de draagarm rubbers ookwel silentblocks genoemd?
Geplaatst: 15.07.2008 - 22:52
door dopdedouwer
Aan de plaatjes op de site van scandcar te zien wel ja.
http://volvoklassiekeronderdelen.nl/sho ... cts_id=263
(voor een 240 maar goed zelfde woord en plaatje lijk op draagarm rubber)
Geplaatst: 15.07.2008 - 23:10
door biadman
altijd effe checken...
ga ik ze morgen maar eens bestellen

Geplaatst: 16.07.2008 - 06:44
door Iroll
Als je de bovenste draagarm rubbers vervangt is het te overwegen om er PU silentblocks in te zetten. Op die plek heeft het de meeste invloed op het weggedrag en rubberen slijten op die plaats ook het hardst door de motorhitte. Je moet ze wel aan beide zijden vervangen en hem opnieuw laten uitlijnen na het vervangen.
Geplaatst: 16.07.2008 - 16:51
door biadman
dank voor de info!!