Sinds kort heb ik het volgende probleem.
Wanneer ik de XC70 vergrendel dan gaat de kofferklep niet op slot. De auto met de sleutel op slot doen of met de AB maakt niet.
De achterruitenwisser werkt ook niet.
Ik heb al wel wat gelezen over kabelbreuk in het linker scharnier, maar eigenlijk nog nergens gelezen hoe dit eenvoudig is op te lossen. Aangezien ik over 3 weken op vakantie ga wil ik eigenlijk wel graag dat alles weer werkt.
Heeft iemand evt een schema of heeft dit al eens gefixt die me evt van advies kan dienen??
Alvast bedankt
RhodanXC
Weigering vergrendeling kofferklep en ruitenwisser
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
r.e.m. computer resetten door de zekering l.a. er even uit te trekken, ik meen nr 13
Volvo for life
- RhodanXC
- 2nd Gear member
Het euvel is opgelost. Aangezien ik binnenkort een paar weken naar Spanje ga is het wel lekker als de achterruitenwisser weer werkt en ook de vergrendeling van de kofferbak weer normaal z´n werk doet.
Gisteravond de boel maar eens los gehaald. En wat blijkt, van de kabelboom die er langs het scharnier van de achterklep loopt zijn er 3 volledig doormidden :silent: en van 3 andere is de mantel er al af.
Van de 3 die er doormidden zijn, zijn er ook nog eens 2 grijs........gelukkig wel lichtgrijs en donkergrijs maar lastig te zien. Alle kapotte of bijna kapotte kabels doorgesoldeerd en nu functioneerd alles weer. Al met al een klein uurtje werk.
Mocht het weer gebeuren dan vervang ik wel de kabelboom in de kofferklep.
Ik kan nu gerust op vakantie!
Gisteravond de boel maar eens los gehaald. En wat blijkt, van de kabelboom die er langs het scharnier van de achterklep loopt zijn er 3 volledig doormidden :silent: en van 3 andere is de mantel er al af.
Van de 3 die er doormidden zijn, zijn er ook nog eens 2 grijs........gelukkig wel lichtgrijs en donkergrijs maar lastig te zien. Alle kapotte of bijna kapotte kabels doorgesoldeerd en nu functioneerd alles weer. Al met al een klein uurtje werk.
Mocht het weer gebeuren dan vervang ik wel de kabelboom in de kofferklep.
Ik kan nu gerust op vakantie!
Tot oktober 2013: V70 XC 2.4T 2001 250dkm
Huidig V40 D2 R-design Caspian Blue
Huidig V40 D2 R-design Caspian Blue
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Is dit een bekend euvel?
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013