groeten, elo
Ze hebben het mij tijdens rijlessen al aangeleerd om vroeg te schakelen.elo schreef:Inderdaad, 't is een beetje een raar zicht en 't maakt ook een raar geluid als je zo vroeg schakelt. Aan hoeveel toeren schakel je best bij een 1.6?
Ik denk dat het hogere verbruik voor een deel te wijten is aan het hogere gewicht van nieuwe auto's (grotere auto's, nieuwste snufjes op gebied van milieu, veiligheid en comfort). Ook milieumaatregelen als een roetfilter zorgen voor een hoger verbruik heb ik me laten vertellen.gevanje schreef:Het is overigens zeer opvallend dat de diesels de laatste jaren flink meer gaan gebruiken door al die zogenaamde milieumaatregelen. ... Ik blijf me afvragen wat de laatste snufjes daadwerkelijk aan positiefs betekenen voor het milieu. Mijn garagehouder is dezelfde mening toegedaan.
Deels gelijk, nl vwb roet en NOx, echter CO2 uitstoot is 1 op 1 verbonden aan het aantal liters wat je verbruikt dus daar geldt gewoon voor: meer verbruik is meer CO2. En tsja, wat uiteindelijk beter is voor ons milieu en onze gezondheid... daar zijn de deskundigen het immers nog steeds niet over eens.... Ik hoop in elk geval dat de hoge olieprijs tot gevolg heeft dat de ontwikkeling van zuinige (en schone) motoren in een stroomversnelling komt.Gait schreef: Echter is het niet primair het aantal liters brandstof wat een auto gebruikt wat negatief is voor het milieu. Als een auto meer brandstof verbruikt maar daarmee minder schadelijke stoffen als CO2, NOx en roet uitstoot is dat wel degelijk beter voor het milieu en volksgezondheid.