verwarmingsinstallatie amazon

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
olaf 2
Starter

Ik heb een technisch probleem met mijn amazon.De verwarming kan niet uitgeschakeld worden.In gelijk welke stand de hendeltjes AIR-DEFR-TEMP staan er blijft maar warmte binnenkomen.Wordt er gebruik gemaakt van een thermostaat ? Waar kan ik deze terugvinden?Is er misschien een andere manier om de verwarming uit te schakelen?
Alvast veel dank.
Olaf
admiral
5th Gear member

Bij je schutboord (pass. kant) zit de kraan met een klepje die gestuurd wordt door een voelertje die weer in je kachelhuis zit, deze kun je vinden als je bij de pass.kant dus onder het dashboard een dun koper buisje volgt naar je kachelunit. Aan het eind zit een verdikking maar die zie je niet want dit zit in de kachel, in die verdikking en het koperen buisje zit een wax die uitzet bij verhitting en krimpt bij koude (thermostaat). Hierdoor wordt de klep (kraan) geregeld die weer is terug te vinden op het schutboord. Er gaan twee slangen naar toe, een aanvoer en retour. Er kunnen dus meerdere problemen zijn.

Voeler stuk
klep kachelkraan blijft hangen
regelbedining op je dashboard doet het niet (kabel zit los nabij je kraan of regelknop)

Mocht je het probleem niet in 1 keer kunnnen oplossen dan volstaat het doorverbinden van je aanvoer en retour ook, zo zet je de kachel buiten werking, dit kun je doen dmv een koperen buisje van 15 mm te gebruiken, heb ik ook wel is gedaan bij een andere auto maar toen was de kachel rad lek.
eugen
1st Gear member

Alle knoppen omhoog is uit. Waarschijnlijk is de kabel van de kachelkraan los of verschoven zodat de kraan niet geheel meer sluit. Het kan ook dat de kraan een beetje vastzit: weer gangbaarmaken met wdr40 oid.
Je kunt ook tijdelijk de kachelslang in de motorruimte afknijpen:met een klemmetje of dubbelvouwen en een tierap eromheen.
succes!
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”