Fix je het een, houdt het ander ermee op. Nou ja, nu heb ik er tijd voor in ieder geval.
Radiateur dus lek. Opnieuw een vraag hoe uitwisselbaar zoiets is? Ikzelf heb een '70, maar zie '73 te koop staan. Zijn die verschillend? En eventueel een van een 140?
Alvast bedankt maar weer
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Radiateur van de 164 is in alle bouwjaren gelijk voor zo ver ik weet. Enige verschil is automaat versus handbak. Van de 140 past ie niet, die is kleiner. Kijk uit met 2e hands, vaak zijn die ook rot. Je kan je eigen rad. ook laten reviseren, zal zo rond de €200 kosten schat ik voor een 164. Bel eens rond bij revisie bedrijven voor een prijs opgaaf, of neem de gok en schaf 'm 2e hands aan.
Bedankt weer voor je informatie Iroll. Ik weet het met 2de hands, maar ik vind 200 toch wat prijzig en neem dan liever de gok Tot nu toe goede ervaringen mee gehad.
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
hallo Jordos, ik heb nog een lekdichte radiator staan, enige minpunt is dat er wat van die luchtfinnetjes vergaan zijn. Verder helemaal oke. Mag weg voor paar tientjes.
Ah shit, heb er gister een opgehaald helemaal in Groningen. Maar bedankt voor je aanbod. Ik ga hem er van de week inzetten, mocht hij toch niet waterdicht zijn, laat ik je het weten.
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Ik had dus een lekke, die man opgebeld en hij heeft een ander gestuurd. Deze ziet er goed uit, maar het is er wel een van een automaat (als ik het goed zie).
Moet ik die extra leidingen nog dichtmaken oid?
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Er is wel degelijk een verschil, de vroege radiator heeft de slang aan de bovenkant in het midden zitten.
De latere versies aan de zijkant om ruimte te maken voor de polie van de stuurbekrachtiger.
Overigens zou ik het koelblok laten vervangen en dan gelijk een met meer koelkanalen gebruiken van koper.
Nieuwe radiateuren van ouwe auto's hoeven niet erg veel te kosten. Voor mijn ouwe Benz was ik vorig jaar ongeveer 190,- kwijt aan een splinternieuwe (en dat was er dan nog eens een met een automaatoliekoeler erin...).
Als je bij de plaatselijke radiateurenhandel informeert, kan het wel eens enorm meevallen. En 2e hands-radiateuren zijn eigenlijk altijd kapot of gaan na een paar honderd kilometer kapot, omdat die dingen doorgaans een hele tijd zonder koelvloeistof hebben stilgestaan.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Nou die man geeft mijn geld terug hoor, dus tot nu toe kost het alleen nog maar tijd. Volvodutchy, je hebt gelijk er zit een verschil in de aansluiting.
Ik heb nu ondertussen 3 lekke radiateurs staan, misschien kan ik ergens een voordelige ruil maken
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Je kunt bij een aantal revisie bedrijven nog een nieuw koelblok laten monteren, ik woon in de buurt van Velp (bij Arnhem) en kan Gerritsen Autoradiateuren service op de Sophiastraat 19a in Velp aanbevelen.
Al meerdere malen gebruik van gemaakt
Tel 026-3618581
Ed
Bel Wim Bottinga eens van VOLVO CLASSICS in scherpenzeel. Die heeft goeie staan van zowel 140, 160 als van 200 serie. Ik heb zijn nummer wel voor je als je wilt,. Je kunt ook op de site van volvo classics kijken.
Van 142 naar V40.. Eens een Volvo, altijd een Volvo..