Beste forummers!
Ik lees en denk al weer een tijdje mee op het forum. Soms heb ik de diagnose goed, meestal deel ik mijn mening mede.
Nu toch even een "rapportje" na 15000 km dieselen in mijn volvo!
Qua reizen, stoelen en comfort echt een super auto. Fijn (ter vergelijking met mijn oude (uhum, 2002) Stilo) stil bij cruisen, maar met optrekken dat overheerlijke niet te overtreffen, voor mij dan, 5 cilinder roffeltje.
Bovenal vind ik hem zeer zuinig voor een auto van net meer dan 1600kg, ik pers er op de BC een respectabele 5.4 uit, met zo af en toe de caravan er nog achter!! In werkelijkheid is dit trwns 5.9, de BC zit er dus aardig in de buurt!
Een paar kleine dingen mis ik wel tov mijn standaard goed uitgeruste Stilootje..
Bijvoorbeeld kan ik nu niet meet op de AB de raampjes open zetten. Heerlijk met zomers weer, 15 min voor je wegrijdt vanuit de keuken even de raampies open, of als de hond even moet blijven in de auto (niet meteen steigeren hondenliefhebbers, nooit in de zon en nooit bij te warm weer!!) tot ik weer terug ben.
Bij kleine lastwisselingen op de snelweg merk je toch dat de auto iets van koers veranderd. Heel lichtjes gaat hij even naar rechts.. Evenzo met optrekken op de snelweg, een klein stapje naar links..
Er wordt toch wel wat motor trilling doorgegeven in het koppelings en gaspedaal..
Als de zon schuin op de klokken en radio schijnt kan je de digitale klokken niet meer aflezen.. (Neem een voorbeeld aan de Fiat! Deze zijn altijd zeer goed af te lezen!!
Laat ik er bij vertellen dat deze negatieve puntjes niet zijn om de auto af te kraken, nee, ik ben erg content met ons volvootje!!
Wel ben ik benieuwd naar de reacties, vooral op de wat negatievere dingen!
Luitjes, fijne zondag nog! (Als je het later leest: Fijne dag nog!)
Groetjes uit Lelystad
Bevindingen na 15000 km.
-
- 5th Gear member
Hoi,
Ook ik mis veel dingen die mijn vorige auto, in mijn ogen, perfect maakte.
Ik noem de ruimte, die vind ik nog steeds belachelijk klein voor een auto van
4,7 mtr.
Verder viel mij op, net terug uit Frankrijk, dat de auto absoluut niet als een strak sturende bolide kan worden gezien en ook ik vind dat voor een auto in deze klasse
trillingen ed vrij duidelijk voelbaar zijn(bij bv Audi, MB veel minder, maar dit zijn "verkeerde" auto's).
Helemaal eens met "Qua reizen, stoelen en comfort echt een super auto. Stil bij cruisen, maar met optrekken dat overheerlijke niet te overtreffen, voor mij dan, 5 cilinder roffeltje."
Mijn verbruik, met dakkoffer, wat hoger 6,2 ltr
BArt
Ook ik mis veel dingen die mijn vorige auto, in mijn ogen, perfect maakte.
Ik noem de ruimte, die vind ik nog steeds belachelijk klein voor een auto van
4,7 mtr.
Verder viel mij op, net terug uit Frankrijk, dat de auto absoluut niet als een strak sturende bolide kan worden gezien en ook ik vind dat voor een auto in deze klasse
trillingen ed vrij duidelijk voelbaar zijn(bij bv Audi, MB veel minder, maar dit zijn "verkeerde" auto's).
Helemaal eens met "Qua reizen, stoelen en comfort echt een super auto. Stil bij cruisen, maar met optrekken dat overheerlijke niet te overtreffen, voor mij dan, 5 cilinder roffeltje."
Mijn verbruik, met dakkoffer, wat hoger 6,2 ltr
BArt
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Paul
- Geartronic member
Waarom ben je dan niet met die Multipla op vakantie gegaan?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
Maak me gek!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nee hoor, ik heb de Multipla vorig jaar verkocht(onder lichte dwang van mijn wederhelft,zij kon echt niet meer tegen dat geloer) en daar kwam onze V70 voor in de plaats.......maar ooit komt er weer 1 als het aan mij ligt
BartV70
Nee hoor, ik heb de Multipla vorig jaar verkocht(onder lichte dwang van mijn wederhelft,zij kon echt niet meer tegen dat geloer) en daar kwam onze V70 voor in de plaats.......maar ooit komt er weer 1 als het aan mij ligt
BartV70
- Paul
- Geartronic member
Oh ik dacht dat je die er nog naast had.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
-
- 3rd Gear member
Het lijkt of sommige "mankementjes" komen door het land waar de auto is ontworpen. Waar ze in Zweden minder letten op zonlicht op het dashboard, hebben de Italianen (met meer zon) daar meer oog voor. Maar een v70 zie je vaker weer met standkachel, dat zal in een fiat weer minder snel gebeuren.
Wat stilte betreft: de auto is stil, maar niet bijzonder stil. De (oudere) toyota avensis die ik hiervoor had vond ik stiller.
Al met al een prima auto, maar ook met z'n minnetjes en plusjes.
Wat stilte betreft: de auto is stil, maar niet bijzonder stil. De (oudere) toyota avensis die ik hiervoor had vond ik stiller.
Al met al een prima auto, maar ook met z'n minnetjes en plusjes.
V70 - 140pk - 2003
-
- 2nd Gear member
Prima auto hoor, de V70 maar:
- duur in onderhoud
- grote draaicirkel
- verbruik veel te hoog (D5)
- kleine kofferbak
- Nooit rammel/trillingvrij
Verder een hele comf. bak, goed voor de nodige km's.
- duur in onderhoud
- grote draaicirkel
- kleine kofferbak
-
- 5th Gear member
Maak je me weer gekPaul schreef:Oh ik dacht dat je die er nog naast had.

- Thijs
- 7th Gear member
Onderhoud weet ik nog niet, maar plm 1200 eurootjes gemiddeld voor een distributieriem met rollen en waterpomp vindt ik idd wel erg veel...Prima auto hoor, de V70 maar:
- duur in onderhoud
- grote draaicirkel
- kleine kofferbak
Die grote draaicirkel ben ik het mee eens, maar zelden haal ik het om fatsoenlijk tussen twee auto's te parkeren op niet al te brede weggetjes..
En de kofferbak vindt ik ideaal, geen tildrempel en lekker vierkant, omdat er nauwelijks wielkasten uitpuilen.
Zijn er trouwens meer mensen bij wie het bekend klinkt, die stapjes "opzij" bij lastwisselingen??
Grtz Thijs
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 5th Gear member
Ja ikke,
Zoals ik al schreef "de auto absoluut niet als een strak sturende bolide kan worden gezien".
Misschien ben ik qua wegligging verwent door mijn vorige auto.
Kort, breed en de wielen op de uiterste hoeken of ligt het aan mijn huidige banden in de stepmaat 195/65/15.
Zeker met een zwaar beladen(nivomat) auto met dakkoffer is het lastig om op hogere snelheid (+ 120 km/pu) vloeiend door een flauwe snelwegbocht te rijden.Je blijft ligt corrigeren en het rijdt wat onrustig,rafelig.
Stapjes bij gas geven/gas los komen mij echter niet bekent voor zolang ik de volle 198pk niet aanspreek(leve het DTSC)
BartV70
Zoals ik al schreef "de auto absoluut niet als een strak sturende bolide kan worden gezien".
Misschien ben ik qua wegligging verwent door mijn vorige auto.
Kort, breed en de wielen op de uiterste hoeken of ligt het aan mijn huidige banden in de stepmaat 195/65/15.
Zeker met een zwaar beladen(nivomat) auto met dakkoffer is het lastig om op hogere snelheid (+ 120 km/pu) vloeiend door een flauwe snelwegbocht te rijden.Je blijft ligt corrigeren en het rijdt wat onrustig,rafelig.
Stapjes bij gas geven/gas los komen mij echter niet bekent voor zolang ik de volle 198pk niet aanspreek(leve het DTSC)
BartV70
-
- 3rd Gear member
Bij mij komt het stappen wel voor als ik van baan wissel. Dit komt omdat de rubbers in de voortrein zijn versleten. Moeten gewoon nieuwe in en dan stuurt het allemaal weer wat strakker. Nu zoeken de wielen wat. Zitten trouwens wel 18" 225 brede R velgen onder.
Hard optrekkend heb ik geen last. Alleen bij het zoeken van baan wisselingen.
Heb in een R gereden. Die trok ook wat in het stuur bij volgas. Maar wat wil je als je zo'n 300 pk hebt?
Hard optrekkend heb ik geen last. Alleen bij het zoeken van baan wisselingen.
Heb in een R gereden. Die trok ook wat in het stuur bij volgas. Maar wat wil je als je zo'n 300 pk hebt?
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- Thijs
- 7th Gear member
Nou, dat opzijstappen is als het goed is nu ook voorbij. Bij de dealer voor zijn geplande beurtje vonden ze twee gescheurde draagarmrubbers. Deze zijn, hulde aan de garage, onder garantie vervangen!
Ik kon me ook al niet voorstellen dat het iets is wat hoorde. Ik ben alleen maar klein stukkie naar huis gereden, dus weet niet of het nu echt beter is geworden. Ik zal het morgen ontdekken.
Ik kon me ook al niet voorstellen dat het iets is wat hoorde. Ik ben alleen maar klein stukkie naar huis gereden, dus weet niet of het nu echt beter is geworden. Ik zal het morgen ontdekken.
- BartS
- 4th Gear member
Ik heb ook positieve ervaringen met dezelfde dealer. Garantiezaken worden netjes opgelost. Dat geeft vertrouwen voor de toekomst!Tarman T schreef:Nou, dat opzijstappen is als het goed is nu ook voorbij. Bij de dealer voor zijn geplande beurtje vonden ze twee gescheurde draagarmrubbers. Deze zijn, hulde aan de garage, onder garantie vervangen!

- Thijs
- 7th Gear member
Wat dat betreft zeker een goede dealer! Alle garantiedingetjes zijn zonder mokken opgelost.
Maar een kleine beurt met olie en filter en het interieurfilter en wellicht wat nalopen voor 355 euro?
Vindt ik vrij aan de prijs hoor! Olie wisselen kan ik zelf voor minder dan 100 euro!
Maar evenzogoed, alles was netjes gedaan en er werdt niet moeilijk gedaan over alle 4 de draagarmrubbers. Ben ik daar ook de komende paar jaar vanaf(?)
Maar een kleine beurt met olie en filter en het interieurfilter en wellicht wat nalopen voor 355 euro?
Vindt ik vrij aan de prijs hoor! Olie wisselen kan ik zelf voor minder dan 100 euro!
Maar evenzogoed, alles was netjes gedaan en er werdt niet moeilijk gedaan over alle 4 de draagarmrubbers. Ben ik daar ook de komende paar jaar vanaf(?)
- Carfreak
- 7th Gear member
@Volvorob: Lees ik het goed??? Kleine kofferbak??? Dan kom jij zeker uit een Transporter of ben je vrachtwagenchauffeur. Totaal niet herkenbaar man.
Het is zeker geen sportieve wagen maar met mijn 225-17 bandjes kan ik bochten toch nog aardig snel ronden. Je voelt natuurlijk wel dat je een behoorlijke brok auto onder je kont hebt.
De mijne kreeg een paar maanden geleden nieuwe rubbers in de voorwielophanging en sindsdien stuurt hij een stuk strakker. Alleen jammer dat nu weer de stabistangetjes aan de beurt zijn. Dat heb je met neuszware wagens.
Het is zeker geen sportieve wagen maar met mijn 225-17 bandjes kan ik bochten toch nog aardig snel ronden. Je voelt natuurlijk wel dat je een behoorlijke brok auto onder je kont hebt.
De mijne kreeg een paar maanden geleden nieuwe rubbers in de voorwielophanging en sindsdien stuurt hij een stuk strakker. Alleen jammer dat nu weer de stabistangetjes aan de beurt zijn. Dat heb je met neuszware wagens.
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
-
- 2nd Gear member
@Volvorob: Lees ik het goed??? Kleine kofferbak??? Dan kom jij zeker uit een Transporter of ben je vrachtwagenchauffeur. Totaal niet herkenbaar man.
Ik kom uit de voorloper van de V70: de 245 en die heeft een veeeel grotere kofferbak (en ook vierkanter), dus voor mij was het (qua kofferbak) achteruitgang)
- PJR
- 2nd Gear member
De kofferbak vind ik nog meevallen, maar de beenruimte achterin noem ik ronduit beperkt. Er zijn vele vergelijkbare auto's (formaat) die aanmerkelijk meer beenruimte overlaten.
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
- plim
- 4th Gear member
moet je eens in een S60 achterin plaatsnemen... dan waardeer je de V70 weer.PJR schreef:De kofferbak vind ik nog meevallen, maar de beenruimte achterin noem ik ronduit beperkt. Er zijn vele vergelijkbare auto's (formaat) die aanmerkelijk meer beenruimte overlaten.
Maar serieus: zijn er auto's uit dezelfde klasse die veel meer beenruimte hebben ?
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- Donic
- 2nd Gear member
We hebben de V70 (evenals zijn voorganger de 850) vooral gekozen vanwege zijn veiligheid (voor ons en de (3)kinderen).volvo rob schreef:Prima auto hoor, de V70 maar:
- duur in onderhoud
- grote draaicirkel
- kleine kofferbak
Al enkele jaren heeft ie zich ontpopt als een superfijne (reis)auto, ruim (achter kan inderdaad iets beter), super-pakezel (wat gaat er veel in de kofferbak) en betrouwbaar.
Ook afgelopen vakantie in Frankrijk, met grote caravan, heeft ie zich weer van zijn beste kant laten zien.
Er zijn altijd minpuntjes te bedenken (bij iedere auto): - de airco is vrij luidruchtig, inderdaad af en toe rammeltjes - te weinig opbergruimte binnenin, maar dat weegt in het geheel niet op tegen alle plussen.
Hij rijdt en stuurt super(strak) en soepel. (Haalt daarbij net niet het niveau van mijn oude 850) . Wat ons betreft een auto die nog vele jaren met veel plezier door ons gereden zal worden.
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
-
- 3rd Gear member
Kofferbak en beenruimte inderdaad niet heel ruim. Over beenruimte achterin is al een heel topic geweest, met iemand die met z'n meetlint alle vergelijkbare auto's heeft gemeten .... Draaicirkel zeker groot, stil, maar niet allerstilst. Rijdt echter comfortabel, veilig (alhoewel je ook in een v70 kan verongelukken). Verbruik vind ik (voor een dergelijke grote / zware auto) nog positief meevallen. Onderhoud ook, tot nu. Maar dat weet je natuurlijk pas na een aantal jaar. Verder zit / rijdt 'ie heerlijk.
V70 - 140pk - 2003