Onze S60 heeft last van gebonk aan de achterzijde. De stabilisatorstang achter (de grote tussen beide wielen) is reeds vervangen omdat er wat speling op zat. Dit heeft geen resultaat gehad. Het geluid lijkt uit de kofferbak te komen, echter ik heb de oorzaak nog niet gevonden. Accu en reservewiel staan in ieder geval vast. Wie heeft enig idee? Avast bedankt.
Hans
S60 gebonk achterzijde
- Frumpy
- 5th Gear member
Weet nog uit mijn Opel Omega tijd, dat dit een irritant traject kan zijn wat iemand ingaat voor de oorzaak gevonden is. En alle probeersels van de dealer voor rekening van de klant, ook al worden onderdelen vervangen die niet nodig waren.
Rubbers achterwielophanging, stabilisatorstang.
Bleek uiteindelijk een schokbreker te zijn. Werd niet door de dealer geconstateerd, maar door een "simpele" bandenboer.
Mijn advies, voordat je je halve auto voor een hoop geld laat vervangen bij de dealer:
Laat de schokbrekers, bevestigingsrubbers e.d. gewoon een keer bij een bandenboer nakijken. Kost niets en die schokbrekkers worden op zo'n trilplaat getest.
Dat geluid moet door die trilplaat dan ook optreden, en is wat beter te lokaliseren.
Rubbers achterwielophanging, stabilisatorstang.
Bleek uiteindelijk een schokbreker te zijn. Werd niet door de dealer geconstateerd, maar door een "simpele" bandenboer.
Mijn advies, voordat je je halve auto voor een hoop geld laat vervangen bij de dealer:
Laat de schokbrekers, bevestigingsrubbers e.d. gewoon een keer bij een bandenboer nakijken. Kost niets en die schokbrekkers worden op zo'n trilplaat getest.
Dat geluid moet door die trilplaat dan ook optreden, en is wat beter te lokaliseren.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Heb eens gezien dat de stalen afdekplaat van de rugleuning onder spanning stond, dit gaf het effect van zo'n ouderwetse "klikker"
Zet de rugleuning eens los en kijk of het weg blijft
Zet de rugleuning eens los en kijk of het weg blijft
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Het klinkt misschien heel stom, maar zet eens iemand achterin die heel goed luistert. Laat die persoon liefst ook eens een tijdje in de kofferbak liggen. Als bestuurder hoor je gewoon niet duidelijk genoeg waar het geluid vandaan komt. Iemand anders kan vaak heel precies de locatie opsporen.
In dit geval laten garages ook vaak een monteur in de kofferbak meerijden om dit probleem op te lossen.
In dit geval laten garages ook vaak een monteur in de kofferbak meerijden om dit probleem op te lossen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.