Hallo,
Sinds een maand of 2 ook eigenaar van een V50 2.0D
Zeer tevreden enkel verbruiken te hoog en aktie-radius te klein...
Heb ook de indruk dat de klok achterloopt en de airco blaast soms koude lucht als het buiten b.v. 17gr is en binnen ingesteld op 20...
een vraagje.
Ik heb parkeersensoren achteraan en normaal moet je dan een afneembare trekhaak laten monteren ( heel duur ) ...
Kan je een gewone ook laten plaatsen of werken deze sensoren dan niet meer?
alvast bedankt voor de info!
parkeersensoren en trekhaak
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Het lijkt me dat de trekhaak die sensoren niet in de weg zit. Alleen moet er ergens een schakelaartje zijn waarmee je ze uit kunt zetten als je iets aankoppelt. Tenminste, zo is dat bij mijPlex schreef:een vraagje.
Ik heb parkeersensoren achteraan en normaal moet je dan een afneembare trekhaak laten monteren ( heel duur ) ...
Kan je een gewone ook laten plaatsen of werken deze sensoren dan niet meer?

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
Wel je MOET niet een afneembare trekhaak laten installeren.
De sensoren detecteren niet de trekhaak als je achteruit rijdt.
Het systeem wordt automatisch uitgeschakeld als er een elek stekker van een aanhangwagen wordt aangekoppeld.
Ik raad je wel aan het door een volvo erkernd verdeler te laten installeren. Ze moeten namelijk een extra module (=100€) + kabelboom (40€) installeren zodanig dat de meldingen op je display kloppen en het park assist systeem automatisch wordt uitgeschakeld...
Informeer bij je dealer zou ik zeggen.
Ikzelf heb een afneembare trekhaak van een ander merk dan volvo en heb de module + software / kabelboom bij volvo laten installeren...
De sensoren detecteren niet de trekhaak als je achteruit rijdt.
Het systeem wordt automatisch uitgeschakeld als er een elek stekker van een aanhangwagen wordt aangekoppeld.
Ik raad je wel aan het door een volvo erkernd verdeler te laten installeren. Ze moeten namelijk een extra module (=100€) + kabelboom (40€) installeren zodanig dat de meldingen op je display kloppen en het park assist systeem automatisch wordt uitgeschakeld...
Informeer bij je dealer zou ik zeggen.
Ikzelf heb een afneembare trekhaak van een ander merk dan volvo en heb de module + software / kabelboom bij volvo laten installeren...
-
- 2nd Gear member
Hi Karoshi,
bedankt voor de reaktie.
Mijn vraag was eerder gericht op het feit dat ik "liever" een vaste trekhaak heb dan een afneembare ( kwestie van bij parkeren dat ze tegen de trekhaak rijden i.p.v. bumper )
Als ik achteruit rij en het signaal gaat over naar continue heb ik nog steeds 30cm over... meer dan genoeg plaats voor een trekhaak zou ik zo denken...
...maar als je de afneembare trekhaak niet verwijderd en je koppelt niets aan op de stekker, werkt dan de park-assist degelijk?
bedankt voor de reaktie.
Mijn vraag was eerder gericht op het feit dat ik "liever" een vaste trekhaak heb dan een afneembare ( kwestie van bij parkeren dat ze tegen de trekhaak rijden i.p.v. bumper )
Als ik achteruit rij en het signaal gaat over naar continue heb ik nog steeds 30cm over... meer dan genoeg plaats voor een trekhaak zou ik zo denken...
...maar als je de afneembare trekhaak niet verwijderd en je koppelt niets aan op de stekker, werkt dan de park-assist degelijk?
-
- 2nd Gear member
yep als de haak erop staat dan werkt de park assist wel zonder continue signaal.Plex schreef:Hi Karoshi,
bedankt voor de reaktie.
Ik denk dat de haak te klein is of in een blind spot zit want hij triggert niets...
- gnd
- 3rd Gear member
Hi ,
GND is weer terug uit het buitenland.
Ik loop behoorlijk achter met de fora, dus even snel de boel 'gescand'.
On-Topic:
Mijn V50 (6 jan 2005) heeft een trekhaak en parkeersensoren.
Daarmee zijn geen problemen. Als er een aanhanger achter zit, krijg ik bij het inschakelen van de achteruit de vraag of ik de parkeersensoren tijdelijk uit wil zetten.
Zonder aanhanger, parkeren voor de garagdeur en nog nooit de trekhaak in de deur gedrukt.
Hoe het op dit moment is weet ik niet.
Mijn V50 heeft in september diverse keren in de Volvo garage gestaan en 'logeert' nu al 2 weken bij Volvo in Beest...
Cheers, GND
GND is weer terug uit het buitenland.
Ik loop behoorlijk achter met de fora, dus even snel de boel 'gescand'.
On-Topic:
Mijn V50 (6 jan 2005) heeft een trekhaak en parkeersensoren.
Daarmee zijn geen problemen. Als er een aanhanger achter zit, krijg ik bij het inschakelen van de achteruit de vraag of ik de parkeersensoren tijdelijk uit wil zetten.
Zonder aanhanger, parkeren voor de garagdeur en nog nooit de trekhaak in de deur gedrukt.
Hoe het op dit moment is weet ik niet.
Mijn V50 heeft in september diverse keren in de Volvo garage gestaan en 'logeert' nu al 2 weken bij Volvo in Beest...
Cheers, GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
- gnd
- 3rd Gear member
Hi Plex,Plex schreef:Hi gnd,
Is dat een originele Volvo trekhaak ( vaste of afneembare ? )
thx
Het is een vaste trekhaak die door de dealer er is opgezet.
Zodra ik er een aanhanger aan koppel en de stekker in de contactdoos doe, dan.... bij het inschakelen van de achteruit herkent de boordcomputer dat er iets achter de auto hangt.
Cheers,
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
-
- 2nd Gear member
Thx gnd...
In de garage zeggen ze dat het nen afneembare moet zijn als ge parkeersensoren hebt....
verdienen ze waarschijnlijk wat meer opzekerst...
Heb een offerte voor ne vaste trekhaak voor 353 euro...
Zou nen trekhaak met afneembare bol wel automatisch de parkeersensoren uitschakelen?
Is er iemand die dit heeft?
dank bij voorbaat
In de garage zeggen ze dat het nen afneembare moet zijn als ge parkeersensoren hebt....
verdienen ze waarschijnlijk wat meer opzekerst...
Heb een offerte voor ne vaste trekhaak voor 353 euro...
Zou nen trekhaak met afneembare bol wel automatisch de parkeersensoren uitschakelen?
Is er iemand die dit heeft?
dank bij voorbaat
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Hoi,
Ik heb een vaste trekhaak en een parkeersensor en dit werkt prima. Als er niks is aangesloten op de stekker, werken de parkeersensoren normaal. Als er wel wat is aangesloten, werken ze niet.
Het is wel een Volvo trekhaak trouwens.
Ik heb een vaste trekhaak en een parkeersensor en dit werkt prima. Als er niks is aangesloten op de stekker, werken de parkeersensoren normaal. Als er wel wat is aangesloten, werken ze niet.
Het is wel een Volvo trekhaak trouwens.
-
- 2nd Gear member
Het is eigenlijk heel simpel.
De auto herkent niet of het nu een vaste of een afneembare trekhaak is.
Zo slim is ie niet...
Het draait hier allemaal rond een klein kastje waar ze wat software op programmeren om met de auto te communiceren.
Ikzelf heb een NIET volvo originele AFNEEMBARE trekhaak.
Dat kastje heb ik wel van volvo moeten kopen alsook de kabelboom omdat dat natuurlijk met een bijpassende speciale stekker is.
De software in het kastje wordt geprogrammeerd om het volgende te doen:
1. Meldingen van kapotte lampjes op aangesloten kabel doorgeven aan dashboard
2. Extra verklikkerlampje activeren op dashboard als je richtingaanwijzer werkt op je aanhangwagen (= erg handig).
3. De park assist volledig uitschakelen indien er iets is aangesloten. Dat wil zeggen dat ik zelfs de mogelijkheid niet krijg om hem in te schakelen of uit te schakelen als er iets aangesloten is. De vraag wordt bij mij dus niet gesteld zoals hierboven vermeld.
Je kan dus perfect een afneembare trekhaak nemen zelfs van niet volvo.
Ik was in totaal met plaatsing bij de volvo dealer iets van een 650€ kwijt. Wat toch nog altijd goedkoper is dan wat ze vragen voor het originele ding.
Hopelijk zijn al je vragen hiermee beantwoord.
De auto herkent niet of het nu een vaste of een afneembare trekhaak is.
Zo slim is ie niet...
Het draait hier allemaal rond een klein kastje waar ze wat software op programmeren om met de auto te communiceren.
Ikzelf heb een NIET volvo originele AFNEEMBARE trekhaak.
Dat kastje heb ik wel van volvo moeten kopen alsook de kabelboom omdat dat natuurlijk met een bijpassende speciale stekker is.
De software in het kastje wordt geprogrammeerd om het volgende te doen:
1. Meldingen van kapotte lampjes op aangesloten kabel doorgeven aan dashboard
2. Extra verklikkerlampje activeren op dashboard als je richtingaanwijzer werkt op je aanhangwagen (= erg handig).
3. De park assist volledig uitschakelen indien er iets is aangesloten. Dat wil zeggen dat ik zelfs de mogelijkheid niet krijg om hem in te schakelen of uit te schakelen als er iets aangesloten is. De vraag wordt bij mij dus niet gesteld zoals hierboven vermeld.
Je kan dus perfect een afneembare trekhaak nemen zelfs van niet volvo.
Ik was in totaal met plaatsing bij de volvo dealer iets van een 650€ kwijt. Wat toch nog altijd goedkoper is dan wat ze vragen voor het originele ding.
Hopelijk zijn al je vragen hiermee beantwoord.
-
- Starter
Hi mederijders,
Heb sinds begin mei een V50 edition II. Later een AEM laten installeren en weer later samen met een bekende een trekhaak gemonteerd. Software voor trekhaak is door Volvo ingelezen en o.k. bevonden. Wel nu, lichten van de trailer doen het niet. Blijken de groene aansluitstekkers verkeerd te zitten. Wie kan mij vertellen wat de juiste aansluitvolgorde voor de groene connectoren is? Er zit ook een PAM (achteruitrijbeveiliging) op.
Bedankt voor alle tips,
Heb sinds begin mei een V50 edition II. Later een AEM laten installeren en weer later samen met een bekende een trekhaak gemonteerd. Software voor trekhaak is door Volvo ingelezen en o.k. bevonden. Wel nu, lichten van de trailer doen het niet. Blijken de groene aansluitstekkers verkeerd te zitten. Wie kan mij vertellen wat de juiste aansluitvolgorde voor de groene connectoren is? Er zit ook een PAM (achteruitrijbeveiliging) op.
Bedankt voor alle tips,