Cleaner of commandant?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
V401.8
3rd Gear member

Om hardnekkig vuil en ander plekjes die op de lak zitten te verwijderen,
kun je dan beter cleaner gebruiken of toch oook commandant 4?
laheije
4th Gear member

Gewoon commandant en na oppoetsen dan cleaner gebruiken, dan is hij weer als nieuw.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Jonas V.
1st Gear member

Commandant is een schuurmiddel, ik zou eerder de duurdere meguiar producten gebruiken zoals de klei en de wax.

Deze vraag zal je veel tegenkomen op tuningfora en altijd zijn er voor en tegenstanders van commandant en meguiar.

Een vodje wasbenzine doet soms wonderen bij hardnekkige plekken, niet overdrijven en erna nog es met shampoo overgaan...
Vlekken in het interieur... heel dom maar vloeibare ossegalzeep is super!
laheije
4th Gear member

Ik zou niet weten waarom je dit dure spul gaat gebruiken, duur wil nog niet zeggen dat het ook super is. Zelf heb ik ook spullen van dit merk (meguiar) maar om nu te zeggen super nou neen.
En dat schuren van commandant valt best wel mee.
Je kan ook profsol gebruiken voor de vlekken is nog beter dan wasbenzine, is voor teervlekken enz. geeigend.
Huub
Jonas V.
1st Gear member

laheije schreef:Ik zou niet weten waarom je dit dure spul gaat gebruiken, duur wil nog niet zeggen dat het ook super is. Zelf heb ik ook spullen van dit merk (meguiar) maar om nu te zeggen super nou neen.
En dat schuren van commandant valt best wel mee.
Je kan ook profsol gebruiken voor de vlekken is nog beter dan wasbenzine, is voor teervlekken enz. geeigend.
Huub
Kben toch zeer tevreden van hun klei systeem en techwax, nuja, er zijn zovéél producten...
Alleen ben ik niet zo voor commandant, de geur alleen al als je dat blik opent... kan toch niet goed zijn voor de carrosserie hoor...
mYst
3rd Gear member

wtf heeft de geur van 't product nu te maken met 't feit of 't goed of slecht is? sorry, slaat werkelijk nergens op hoor...

maak dan zeker nooit iets zuiver met benzine ofzo...
Jonas V.
1st Gear member

mYst schreef:wtf heeft de geur van 't product nu te maken met 't feit of 't goed of slecht is? sorry, slaat werkelijk nergens op hoor...

maak dan zeker nooit iets zuiver met benzine ofzo...
Ooit zelf al es geroken?

Commandant 4 is een polijstmiddel. Kleine lakschades worden weggepolijst doordat er een miniscuul laagje van je lak word gepolijst.
Commandant 4 is op basis van solvent (afbijtmiddel), en dat is de zeer scherpe reuk die je ruikt bij het openen van een blik.

Wat ik bedoel is dat je moet weten wat je doet als je met commandant werkt en dat het niet iets is voor de wekelijkse zondagse wasbeurt...

Ik persoonlijk vind commandant een te agressief middel om aan mijn carrosserie te smeren, met minder bijtende producten kan je zeker een gelijkwaardig resultaat verkrijgen.

Hopelijk slaat dit nu op iets meer...
mYst
3rd Gear member

uhh, ja ik heb commandant al geroken (zowat alle varianten ervan), commandant 4 heb ik hier zelfs in huis staan ;)

het is zeker niet bedoeld voor 'n wekelijkse wasbeurt, dan poets je gewoon de lak eraf :)
maar het is best wel goed spul als je zit met 'n doffe vlek in je lak ofzo, anders gebruik je idd beter gewoon carpolish
v4O
2nd Gear member

Ik heb hier een bus commandant 4 staan (paar jaar oud) en een erg verweerde rode auto (geen Volvo), het lijkt qua kleur op een soort dof roze. Na een klein stukje proberen met commandant 4 zie ik weinig verschil. Gebruik ik het verkeerd of is dat spul te oud??
Fredhead
Geartronic member

Denk dat het te oud zal zijn
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
J
3rd Gear member

heb hier ook nog oude commandant 4 staan, maar dat werk nog steeds
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
laheije
4th Gear member

Ik denk dat je het inderdaad verkeert gebruikt, je moet nogal stevig wat druk gebruiken om tot een bevredigend resultaat te komen.
Ik heb spul dat is minstens 10 jaar oud en dat werkt nog.
Huub
v4O
2nd Gear member

Ok dus aan de leeftijd zal het niet liggen. Maar is een doffe roze auto weer glanzend rood te krijgen met Commandant ? Of moet je het dan 3x doen, nabehandelen etc... ?
laheije
4th Gear member

Goed met commandant inwrijven dan oppoetsen en dan cleaner er overheen en je heilige koe glimp weer als nieuw. Als je een apparaat hebt om op te poetsen verlicht het je een beetje.
Het is wel een hele klus maar het loont de moeite.
Zo heb ik het ondervonden.
Huub
v4O
2nd Gear member

Daar ga ik dan eens een dagje (of 2) voor vrijmaken :D
Wat wordt door jullie eigenlijk verstaan onder 'cleaner'?
Bij Commandant 4 staat nl. ook cleaner op de bus:
Afbeelding
laheije
4th Gear member

Dit is de cleaner, de andere cleaner heet eigenlijk wax.
Wax is bedoeld voor een beschermlaagje aan te brengen en als de auto gewaxt is kan je met je nagels over de lak trekken dan glij je makkelijk over de lak heen, voor dat je gaat waxen blijf je een beetje hangen met je nagels in de lak.
Doel van waxen is dus een beschermlaag aanbrengen zodat het waterafstotend wordt, dat kan je zien omdat er zich waterdruppels op de lak vormen.
Huub
J
3rd Gear member

als je een hele auto moet doen, kan je daar rustig een hele dag voor uit trekken.
ooit eens een roze golf weer rood mee gemaakt, scheelde € 300 op de verkoopprijs.
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”