Beste forum genoten,
Heeft een van U een tip hoe ik het steeds verder afbladderen van de lak van de voorbumper tot stoppen kan brengen. (De foto laat een van meerdere plaatsen zien)
Zelf denk ik dat een kunstof folie het beste zou zijn, maar waar vind je een weersbestendige folie, een folie die los gaat zitten zal er alleen maar nog meer verf van afhalen.
Bij voorbaat hartelijke dank!
Jeroen
Bumper, afbladderende lak
- lancer
- 6th Gear member
Heb ik ook gehad, toen de auto pas 2 jaar oud was. Zeker bij een 2 jaar oude auto hoort dit niet te gebeuren. De dealer toen zei dat ik pech had, maar de bumper is toch opnieuw gespoten op kosten van Volvo (was lease, dus de leasemaatschappij heeft dat afgehandeld)
Ik denk dat ook in dit geval opnieuw spuiten de enige goede oplossing is. Hoeft trouwens niet al te duur te zijn. Ik denk dat je met 100-200 euro een eind bent.
Ik denk dat ook in dit geval opnieuw spuiten de enige goede oplossing is. Hoeft trouwens niet al te duur te zijn. Ik denk dat je met 100-200 euro een eind bent.
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dit is metallic lak, zal denk ik wel wat duurder zijn. De 'gewone' kleuren zonder blanke lak zijn al een stuk goedkoper.
- Marsupilami
- 2nd Gear member
Deze foto zou zo van mijn voorbumper kunnen zijn. Ik heb ook wel eens geinformeerd wat het me zou kosten om hem opnieuw te laten spuiten. De schadeboer vertelde dat het nogal een arbeidsintensief klusje was (nogal wat losse onderdelen veel hoekjes en kantjes en spoilerhoekjes in pianoblack). Hij kwam dus uit tussen de € 300 en € 350. Dat vond ik dus een beetje te duur.
Volvo V40 2.0 Europa Sports 2002 Black Saphire
- laheije
- 4th Gear member
Ja dat zou een van die reden kunnen zijn of wellicht allebei.
Als je folie zou plakken heb je het probleem niet opgelost als je deze over alles zou heen plakken, dan gaat de verf m.i nog vlugger los laten omdat de folie de lak er af trekt.
Ik denk dat de enige optie is om hem flink te schuren zodat alle verf er af is en dan opnieuw primer er op en dan lakken.
Je kan ook nog besluiten om de verf er af te halen en dan alsnog folie er op, maar ik denk dat hetzelfde kost als spuiten dat zo tussen de 200 en 300 euro zal kosten is mijn inschatting. Die 350 euro vind ik nogal aan de hoge kant.
Huub
Als je folie zou plakken heb je het probleem niet opgelost als je deze over alles zou heen plakken, dan gaat de verf m.i nog vlugger los laten omdat de folie de lak er af trekt.
Ik denk dat de enige optie is om hem flink te schuren zodat alle verf er af is en dan opnieuw primer er op en dan lakken.
Je kan ook nog besluiten om de verf er af te halen en dan alsnog folie er op, maar ik denk dat hetzelfde kost als spuiten dat zo tussen de 200 en 300 euro zal kosten is mijn inschatting. Die 350 euro vind ik nogal aan de hoge kant.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
-
- 5th Gear member
Een bumper spuiten voor 200e?! Das een knappe prijs. Daarvoor zetten ze alleen de stookcabine aanlancer schreef:Ik denk dat ook in dit geval opnieuw spuiten de enige goede oplossing is. Hoeft trouwens niet al te duur te zijn. Ik denk dat je met 100-200 euro een eind bent.

Blank lak laat los overigens. Had ik ook. Overnieuw laten spuiten.
-
- 2nd Gear member
Allereerst mijn hartelijke dank voor uw bijdragen, ervaringen en tips.
Hoe het zover komt? Ik denk het volgende, rij met deze auto bijna alleen autobahn naar mijn werk in Duitsland. Winterdags wordt op het gedeelte door de Eifel veel met grid gestrooid. Kortom er vliegt nogal eens wat in der rondte. Dat zie terug in pitjes in de lak. Maar ook de ruit heeft al aardig wat pitjes opgelopen. Collegas hebben vergelijkbare ervaringen met talloze pitjes, maar niet met afbladerende lak...!
Zal hier eerst gaan navragen voor spuiten!
Hoe het zover komt? Ik denk het volgende, rij met deze auto bijna alleen autobahn naar mijn werk in Duitsland. Winterdags wordt op het gedeelte door de Eifel veel met grid gestrooid. Kortom er vliegt nogal eens wat in der rondte. Dat zie terug in pitjes in de lak. Maar ook de ruit heeft al aardig wat pitjes opgelopen. Collegas hebben vergelijkbare ervaringen met talloze pitjes, maar niet met afbladerende lak...!
Zal hier eerst gaan navragen voor spuiten!
- MDA
- 5th Gear member
Twee vragen:Bart Giesen schreef:Een bumper spuiten voor 200e?! Das een knappe prijs. Daarvoor zetten ze alleen de stookcabine aanlancer schreef:Ik denk dat ook in dit geval opnieuw spuiten de enige goede oplossing is. Hoeft trouwens niet al te duur te zijn. Ik denk dat je met 100-200 euro een eind bent..
Blank lak laat los overigens. Had ik ook. Overnieuw laten spuiten.
1) Bart (gezien je topic) weet je veel van spuiten: kan je dit niet heel licht opschuren, goed vetvrij maken en alleen met blanke lak spuiten? ik weet dat het resultaat niet zo mooi zal zijn als wanneer je de gehele bumper spuit, maar het is wel een stuk eenvoudiger (en tja, het is maar de onderlip van een bumper...)
2) ik heb exact hetzelfde met een spiegelkap: de blanke lak bladert eraf. Nou is dat niet zo erg, want ik kan op de sloop zo een andere kap halen (goedkoper dan spuiten), maar ik zat er aan te denken om het licht te schuren (WP800 of hoger) en het dan alleen met blanke te spuiten... gewoon om te kijken hoe dat wordt. Iemand nog advies over de te volgen stappen?
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!