Deze middag willen we vertrekken en merk ik dat ik nauwelijks kan optrekken. Ik krijg deze melding: "onvoldoende motorvermogen" (of zoiets)
Eventjes rijden lost niets op. Stoppen, motor af, motor aanzetten en probleem is opgelost blijkbaar. Wat kan dit geweest zijn? Best toch even naar de dealer gaan?
elo
Eerste probleempje met V50
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27394
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Even bij de dealer langsgaan en de computer uit laten lezen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- den toerist
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
- Locatie: Wichelen
Mogelijk een electronisch ontstekingsprobleempje.
V70 2.5D 1999
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
V70 TDI 1998
V70 D3 2011
480 Turbo 1992
- elo
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29.04.2008 - 20:29
- Locatie: Gistel
Ik wil mijn post eens uppen aangezien mijn problemen aanhouden ondanks een bezoek aan de dealer.
In totaal heb ik het al een zestal keer voorgehad dat ik de melding "minder motorvermogen" kreeg. Ik kan dan effectief nauwelijks accelereren. Het probleem doet zich bijna enkel voor als ik in eerste versnelling vertrek zodat er niet echt veel gevaar is. Toch al één keer in derde versnelling op de autosnelweg tijdens het optrekken om in te voegen. Dat was wel vrij gevaarlijk en moest ik op de pechstrook gaan staan.
Het probleem is elke keer opgelost als ik opnieuw opstart.
Een paar weken geleden ben ik bij de dealer langsgeweest maar blijkbaar kon het probleem niet uitgelezen worden aangezien de boordcomputer geen problemen aangaf. Ze hebben wel een klep vernieuwd in de hoop het probleem op te lossen. Maar de dag zelf deed het probleem zich opnieuw voor. (Ik heb wel de indruk dat mijn V50 sindsdien wel iets zuiniger rijdt)
Overigens heb ik alle lof voor de dealer (Waregemcars) die mij correct behandelen.
Onlangs een mede V50 rijder ontmoet en hij had ditzelfde probleem ooit voorgehad. Het probleem werd niet gevonden in de garage. Bij hem was dit probleem blijkbaar spontaan opgelost.
Iemand suggesties?
Ja, een nieuw bezoek aan de garagehouder is reeds gepland.
Bedankt, elo
In totaal heb ik het al een zestal keer voorgehad dat ik de melding "minder motorvermogen" kreeg. Ik kan dan effectief nauwelijks accelereren. Het probleem doet zich bijna enkel voor als ik in eerste versnelling vertrek zodat er niet echt veel gevaar is. Toch al één keer in derde versnelling op de autosnelweg tijdens het optrekken om in te voegen. Dat was wel vrij gevaarlijk en moest ik op de pechstrook gaan staan.
Het probleem is elke keer opgelost als ik opnieuw opstart.
Een paar weken geleden ben ik bij de dealer langsgeweest maar blijkbaar kon het probleem niet uitgelezen worden aangezien de boordcomputer geen problemen aangaf. Ze hebben wel een klep vernieuwd in de hoop het probleem op te lossen. Maar de dag zelf deed het probleem zich opnieuw voor. (Ik heb wel de indruk dat mijn V50 sindsdien wel iets zuiniger rijdt)
Overigens heb ik alle lof voor de dealer (Waregemcars) die mij correct behandelen.
Onlangs een mede V50 rijder ontmoet en hij had ditzelfde probleem ooit voorgehad. Het probleem werd niet gevonden in de garage. Bij hem was dit probleem blijkbaar spontaan opgelost.
Iemand suggesties?
Ja, een nieuw bezoek aan de garagehouder is reeds gepland.
Bedankt, elo
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Heel vervelend, ik begrijp hoe rot dit is, zeker ook niet veilig. Kan je dealer ook niks vinden in rapporten?
Lijkt me niet veilig om verder te rijden met die auto!
Sterkte
Lijkt me niet veilig om verder te rijden met die auto!
Sterkte
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 30.05.2008 - 15:08
ik heb die melding ook eens gehad. bij de 1.6d kan het zijn dat de inlaatkleppen van de turbo ontregeld raken, dat gaf de monteur mij als mogelijke oorzaak. als het vaker voorkwam zou hij de kleppen onder garantie vervangen.... ik heb de melding nooit meer gezien....
1996 volkswagen golf variant 1.9 TD comfortline
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
1996 volkswagen jetta 1.6
1998 seat cordoba vario SXE 1.9 tdi
2003 seat alhambra 1.9 tdi luxe
2008 volvo V50 1.6 diesel edition1 (MY2006)
2013 Seat Althea XL Copa Buissnes 1.6TDI Eco
- elo
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29.04.2008 - 20:29
- Locatie: Gistel
Eventjes een update van mijn probleem voor wie interesse of tips heeft.
2 Weken geleden is mijn V50 een paar dagen binnen geweest bij de garage om het probleem te verhelpen. Ze dachten de bug gevonden te hebben: Er zou een bekabelingsprobleem zijn. Ze hebben er een paar uur werk aan gehad. Wat ze nu exact uitvoerden heb ik eigenlijk niet nagevraagd.
Ik heb nu 2 weken geen problemen gehad maar nu vanmiddag opnieuw hetzelfde... Zachtjes optrekken,1 km rijden, foutmelding minder motorvermogen en nauwelijks nog kunnen gas geven...
Opnieuw gebeld naar de garage en ze zullen me verder contacteren.
Onze lijdensweg is nog niet voorbij.
Wie heeft er tips?
elo
2 Weken geleden is mijn V50 een paar dagen binnen geweest bij de garage om het probleem te verhelpen. Ze dachten de bug gevonden te hebben: Er zou een bekabelingsprobleem zijn. Ze hebben er een paar uur werk aan gehad. Wat ze nu exact uitvoerden heb ik eigenlijk niet nagevraagd.
Ik heb nu 2 weken geen problemen gehad maar nu vanmiddag opnieuw hetzelfde... Zachtjes optrekken,1 km rijden, foutmelding minder motorvermogen en nauwelijks nog kunnen gas geven...
Opnieuw gebeld naar de garage en ze zullen me verder contacteren.
Onze lijdensweg is nog niet voorbij.
Wie heeft er tips?
elo
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
is het een 2.0 diesel, dan is het waarschijnlijk de EGR-klep
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Veel strekte elo... Kan misschien wel zijn omdat je zo'n gele sticker op je wagen kleven hebt :p
V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
- kmser
- 4th Gear member
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 05.10.2007 - 10:07
- Locatie: de westhoek
Ik heb dat eenmaal gehad, maar dan zonder de melding in de boordcomputer. De garage zei toen dat de vacuum van de turbo niet in orde was. Een stuk vervangen en ik heb het nooit meer gemerkt.
Is irritant op de snelweg waar je dan nog met moeite 130 haalt.
Is irritant op de snelweg waar je dan nog met moeite 130 haalt.
V50 2.0D kinetic MY05 - Flint grey metallic - 16"; ??
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
V50 2.0D momentum MY09 - Chameleon blue pearl - HP audio - winter line - 17"; spartacus
BMW F800ST MY09
besteld thuis: XC60 D3 AWD - Summum - Xenium pakket - Saville Grey - 18"; Merac
- SonnyBBQ
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 04.04.2008 - 16:33
Ik heb dit ook éénmaal gehad. Toen samen met het uitvallen van de DSTC. De dealer zei dat het een soort beveiliging was omdat de DSCT dan niet goed werkte. Alhoewel ik het onveiliger vond om op een snelweg zo terug te vallen (mijn max was toen 90km/u en mijn t/min gingen niet hoger dan 2000). Gewone herstart heeft het probleem toen opgelost.
Is het bij jou ook in combinatie met de DSTC?
Is het bij jou ook in combinatie met de DSTC?
- gnd
- 3rd Gear member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 04.04.2005 - 10:36
- Locatie: Vijfherenlanden
Hallo Elo.
Is het een twee liter diesel ?
Bij mijn eerste V50 (Een echte maandagmorgen uitvoering.) heb ik veel problemen gehad.
Met name de 2.0.d was een zorgenkind met het wegvalen van het motorvermogen.
Alle bekende zaken waren geprobeerd. (EGR klep e.d.)
Uiteindelijk was het vervangen van de dieselpomp de oplossing.
Suc 6.
Cheers,
GND
Is het een twee liter diesel ?
Bij mijn eerste V50 (Een echte maandagmorgen uitvoering.) heb ik veel problemen gehad.
Met name de 2.0.d was een zorgenkind met het wegvalen van het motorvermogen.
Alle bekende zaken waren geprobeerd. (EGR klep e.d.)
Uiteindelijk was het vervangen van de dieselpomp de oplossing.
Suc 6.
Cheers,
GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
- elo
- 1st Gear member
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29.04.2008 - 20:29
- Locatie: Gistel
Nog niet gemerkt dat ook de dstc erin verwikkeld was. Ik kan dus inderdaad geen gas meer geven. Op autostrade kan ik ongeveer 90 per uur rijden. 'k Ga nog net vooruit maar niet veel meer. 't Gebeurt vooral bij het vertrekken, bij de eerste kilometers.
Mijn Volvo is een V50 1.6D.
elo
Mijn Volvo is een V50 1.6D.
elo
- Jolly Breeze Racing
- 5th Gear member
- Berichten: 1324
- Lid geworden op: 16.10.2007 - 10:25
- Locatie: Fryslân
- Contacteer:
Bij mij is de EGR 2 keer vervangen en ook de dieselpomp, dit was in 2004, volgens mij was de dieselpomp een terugroep-actie.
Jolle
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl
1999 V70 2.5D (570.000 km)
1998 V70 10 V (400.000 km)
1998 V70 2.5 20 V (363.500 km)
2014 VW Golf 1.2 TSI DSG (4400 km)
2010 Fiat 500 1.2 Lounge Start&Sto (122.000 km)
2014 V60 D6 Plug-in-Hybrid (10.300 km)
2009 V50 D5 R-design (103.500 km)
2004 V50 2.0D momentum, BSR tuned (136.000 km)
2007 C30 1.6B momentum en bodykit (36.000 km)
1996 S40 1.8 LPI (370.000 km)
1989 440 1.7 GLE LPG (377.000 km)
1989 440 1.7 GLE injection LPG (89.000 km)
Jolly Breeze Racing
www.jollybreezeracing.nl