C30 (duh) sport edition
Golf V TSI 144 pk
Qua lease passen ze alletwee goed in het budget, brandstof hoef ik niet zelf te betalen. Het liefste ga ik voor de Volvo, maar uit milieu-oogpunt heb ik er een probleem mee. Wat is die 1.8 onzuinig !! (8.5l/100 km wat ik zo op forums lees).
De Golf is dan een heel stuk zuiniger, ook volgens fabrieksopgave. Overigens ga ik 80% snelweg kilometers maken, 30.000 p.j, 3 jaar lang.
Een paar vragen:
-Ik zie hier op het forum dat jullie ook ongeveer dit verbruik halen. Rijden er ook mensen zuiniger, zonder heel overdreven rustig te rijden?
-Ik heb de 1.8 proefgereden. Is de 1.6D qua gemak vergelijkbaar (evenveel power over?). Mijn dealer zei dat hij op de snelweg bij het inhalen wel eens te kort schiet (eerlijke verkoper heb ik...)
-Als ik de 1.6D zou nemen, dan ik een chiptuning zeker het overwegen waard. Weet iemand of Volvo Leasing dit toelaat (ga uiteraard ook zelf nog informeren)?
Uiteraard is de bijtelling op de 1.6D wat minder leuk in vergelijking met de 1.8.
Alle andere overwegingen die ik mee kan nemen zijn uiteraard ook meer dan welkom

Alvast bedankt!