Vragen lease c30

De opvolger van P1800 en 480
Teko
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 30.07.2008 - 16:09

Ik ben momenteel op zoek naar een leaseauto. Mogelijk kandidaten die nog over zijn:

C30 (duh) sport edition
Golf V TSI 144 pk

Qua lease passen ze alletwee goed in het budget, brandstof hoef ik niet zelf te betalen. Het liefste ga ik voor de Volvo, maar uit milieu-oogpunt heb ik er een probleem mee. Wat is die 1.8 onzuinig !! (8.5l/100 km wat ik zo op forums lees).

De Golf is dan een heel stuk zuiniger, ook volgens fabrieksopgave. Overigens ga ik 80% snelweg kilometers maken, 30.000 p.j, 3 jaar lang.

Een paar vragen:
-Ik zie hier op het forum dat jullie ook ongeveer dit verbruik halen. Rijden er ook mensen zuiniger, zonder heel overdreven rustig te rijden?
-Ik heb de 1.8 proefgereden. Is de 1.6D qua gemak vergelijkbaar (evenveel power over?). Mijn dealer zei dat hij op de snelweg bij het inhalen wel eens te kort schiet (eerlijke verkoper heb ik...)
-Als ik de 1.6D zou nemen, dan ik een chiptuning zeker het overwegen waard. Weet iemand of Volvo Leasing dit toelaat (ga uiteraard ook zelf nog informeren)?

Uiteraard is de bijtelling op de 1.6D wat minder leuk in vergelijking met de 1.8.

Alle andere overwegingen die ik mee kan nemen zijn uiteraard ook meer dan welkom :).

Alvast bedankt!
Cavallino
4th Gear member
Berichten: 777
Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23

Heeft die Golf niet gewoon 140pk (compressor & turbo), of bedoel je de 122pk versie (alleen turbo). Als je de testverslagen in bijvoorbeeld AutoWeek leest, dan blijkt dat die TSI motoren en T-Jet motoren (kleine cilinderinhoud met turbo) in de praktijk vaak veel onzuiniger zijn dan volgens de fabrieksopgave.

De C30 1.8 is geen wonder van zuinigheid maar op de snelweg valt het wel mee, ik haal 7,5 - 8,0 l/100km bij dik 120km/u constant en dat zal minder worden als-ie is ingereden.

De C30 kan goed met de 1.8 uit de voeten, maar de Golf TSI 140pk zal wel een behoorlijk snellere auto zijn.

Qua materiaalgebruik, gevoel van luxe, rijeigenschappen is een C30 een klasse beter dan de Golf. De Golf zit ook erg netjes in elkaar maar geeft niet het idee dat je in een bijzondere/luxe/premium auto zit (ik rij regelmatig in een Golf 1.6 FSI). Bovendien zit de Sport helemaal prima in zijn spullen, zeker als je het combineert met het Business Line 1 pakket (leer, portable navi, parkeersensoren achter).

Succes met kiezen....
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Teko
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 30.07.2008 - 16:09

Dank voor je antwoord.

Ik zit inderdaad aan de 122pk versie te denken. Ik heb ze beide gereden; de Golf is iets feller (wel een stuk hoger koppel bij lagere toeren!), maar ook luidruchtiger (voornamelijk de banden en motor). Ook heb je volledig gelijk over de uitstraling en het premiumgehalte.

Uiteraard rijdt de Golf minder zuinig dan de fabrieksopgave, maar dat doet de C30 ook. Voor zover ik op internet heb kunnen vinden haalt de Golf ongeveer 6l/100 km.

Overigens telt ook veiligheid (C30), exclusiviteit (C30) en uitrusting (C30 ;)) mee.
Cavallino
4th Gear member
Berichten: 777
Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23

Tuurlijk, bijna elke fabrikant onderschat het brandstofverbruik (met mijn Alfa 147 haalde ik gemiddeld overigens wel ongeveer het verbruik dat Alfa zelf opgaf, maar daar had ik wel veel snelwegkm's voor nodig). Ik heb echter de indruk gekregen dat de fabrieksopgave bij de 'downsizing' motoren veel meer afwijkt van de praktijk dan bij 'gewone' motoren.

Overigens; kijk op AutoWeek.nl en zie daar de nieuwe (nou ja) Golf. Ik neem aan dat je sowieso geen oud model Golf neemt?

Naar mijn mening is de C30 qua rijkarakter (los van de motor) een flinke slag sportiever dan de (standaard) Golf. Stuggere vering, strakkere besturing. Ik hou wel van dat stevige, maar ik ben blij dat ik op mijn C30 geen sportonderstel heb genomen (als je veel snelwegkm's rijdt kan ik je dat ook echt afraden - standaard is-ie stevig genoeg).
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Teko
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 30.07.2008 - 16:09

Het zou wel een oude Golf worden, anders kan VW toch nooit tegen het aanbod met de C30 sport op :)?

Op de myreview-site van Autoweek heb ik de verbruiken overigens gevonden, fabrieksopgave kijk ik al bijna niet naar.

Maar goed, ik denk dat ik er maar mee ga leven dat ik dan iets minder milieuvriendelijk rij. Er zijn ergere zaken (zoals SUV rijden ;)).

Het wordt dan overigens (net als jou geloof ik) een C30 sport, met body kit en business line I. Losse opties: meegespoten buitenspiegels, harde afdekplaat bagageruimte, en autodimmende achterspiegel.

Kleur twijfel ik nog: Sapphire black is verreweg het mooiste, maar moeilijk schoon te houden (?) of Saville Grey (ook mooi zakelijk). Interieur hangt er vanaf: bij black vind ik zwart leer wat somber worden, dan wordt het mooi licht leer. Bij Saville grey weet ik het nog niet.

Zie ook de plaatjes van het C30world forum (om te kwijlen)

Edit: resized
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33115
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ja die foto's ken ik, kan je ze misschien even resizen?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

De keuze tussen VOLKSwagen en VOLVO...

Ik vind de C30 een geweldige mooie auto, de 1.6D is heel zuinig, zonder tuning komt hij echt goed mee in het verkeer hoor, wat meer schakelen alleen. Na tuning is het een hele pittige auto!

De Golf wordt binnenkort vervangen, en smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind een Golf echt wel een mooie auto maarrrr een C30 is toch wat exclusiever..
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33115
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nieuwe golf vind ik niet zo mooi! Maar goed kijk er ook met Volvo ogen naar! haha. Voor die test van dat tunen moet ik denk ik nog keertje meeten met je edgar, dan weet ik of ik dat ook moet doen. Tot nu toe gaat het perfect met mijn machine! Had in Frankrijk even vermogen te weinig in de bergen, maar schakel je terug merk je niks!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Teko
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 30.07.2008 - 16:09

Zit toch te denken aan de 1.6D, 6l/100km. Klinkt al een stuk beter! En bevalt goed lees ik overal (houdt niet over..).
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33115
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nee is echt top! Rij vaak genoeg in snellere auto's (2.4i, T5 en D5) en rij met al het gemak mee op de autobahn!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Poolrev
5th Gear member
Berichten: 2208
Lid geworden op: 12.02.2007 - 16:32
Locatie: Midden NL

1.6D is in mijn ogen een betere keus dan de 1.8 benzine. De diesel heeft meer koppel, is op tussensprintjes daardoor sneller en het is echt niet behelpen, ook een 1.6D gaat 200 km/h over de Autobahn in Duitsland, is echt helemaal geen probleem.

Ga ermee rijden en rij daarna eens met een Audi A3 of VW Golf 1.9TDI en je zult merken dat de C30 veel fijner rijdt. Ook met sportonderstel, tenminste, dat vind ik :wink: . Ik heb graag een wat harder afgeveerde auto, maar als je dat niet zo prettig vind en meer voor comfort gaat, kan je 't sportonderstel beter achterwege laten zoals Cavallino al zei :wink: .
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33115
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Binnenkort maar eens een 1.6D meeting ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Cavallino
4th Gear member
Berichten: 777
Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23

Teko schreef:
Het wordt dan overigens (net als jou geloof ik) een C30 sport, met body kit en business line I. Losse opties: meegespoten buitenspiegels, harde afdekplaat bagageruimte, en autodimmende achterspiegel.

Kleur twijfel ik nog: Sapphire black is verreweg het mooiste, maar moeilijk schoon te houden (?) of Saville Grey (ook mooi zakelijk). Interieur hangt er vanaf: bij black vind ik zwart leer wat somber worden, dan wordt het mooi licht leer. Bij Saville grey weet ik het nog niet.
Sapphire Black is verreweg het mooist natuurlijk ;-), helemaal met bodykit in dezelfde kleur. Ziet er sportief uit, maar blijft chique (of ben ik bevooroordeeld haha). Zelf heb ik er zeker geen spijt van dat ik gekozen heb voor off black leer van binnen, maar het is eigenlijk donkergrijs. Dit vond ik persoonlijk sportiever en beter passen bij de buitenkant. Ook omdat de metaalaccenten heel mooi tot hun recht komen. Ik zal wel wat foto's plaatsen.

Een tip: De Sport heeft standaard GEEN armsteun achter. Met de harde bagageafdekking betekent dat feitelijk dat je een doorkijkgat hebt tussen de achterstoelen, naar de bagageruimte in. Af fabriek is deze optie NIET verkrijgbaar, mijn dealer heeft op mijn verzoek een armsteun op maat laten maken (heel netjes gedaan voor 150 euro). Ook de zelfdimmende spiegel kun je niet als fabrieksoptie krijgen, ik weet niet of de dealer dit als accessoire levert.

Vwb de keuze benzine of diesel: Ik houd wel van het karakter van een (ongeblazen) benzinemotor die er harder aan gaat trekken naarmate je verder in de toeren doorhaalt, maar ja dat kost ook benzine. De diesel zal ongetwijfeld wat 'relaxter' rijden.

Grappig: De sportuitlaat ziet er niet alleen dik uit, volgens mij klinkt-ie ook dikker, er zit best een leuke 'vroaaaap' in zo hoorde ik toen ik met geopend raam naast een muur optrok: Ikke blij! :-)
Gebruikersavatar
Ruud1974
2nd Gear member
Berichten: 100
Lid geworden op: 04.07.2008 - 20:42

De 1.6D bevalt ook mij -na een dikke week rijden- echt heel erg goed. Het is een stille motor, pittig in de stad en op de snelweg vlot genoeg. Onder de 90 krijg je de neiging om terug te schakelen, maar daarboven blijft hij gewoon in de 5 bij het accelereren. Hij reageert niet zo direct op het gaspedaal als een TDI, maar dat vind ik niet direct een nadeel. Ik ga er erg relaxed van rijden, zeker in combinatie met het geweldige geluid van de high performance audio.

Kortom: tot nu toe zeer tevreden!

Groeten Ruud
Volvo C30 1.6D Sport - MY09 - Business Line I - Chameleon Blue - 17"; Spartacus velgen - Off black leder - USB/Ipod - R-Design combi instrument
Teko
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 30.07.2008 - 16:09

Ik ga vrijdag de 1.6D rijden. Daarna ook meteen bestellen (ik neem aan dat de diesel goed bevalt).

Goede tip van de armsteun, bedankt! Ik ben zeer benieuwd naar de foto's van de binnenkant van de auto!! Ik vind het altijd wel fris staan als je bij een zwarte auto naar binnen kijkt en het dan daar licht is. Maar wie weet staat off-black hem ook mooi.

edit: autodimmende spiegel is mogelijk bij de dealer. Krijg je er een kompas bij (joepie! :)).
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33115
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Weet je dat zeker?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Teko
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 30.07.2008 - 16:09

Die spiegel bedoel je? Mijn dealer zei dat zo tegen mij en hij staat ook los op de offerte erbij.
Gebruikersavatar
Ruud1974
2nd Gear member
Berichten: 100
Lid geworden op: 04.07.2008 - 20:42

Nou zeg. Dat had ik ook gewild. Bij mij was het niet mogelijk, net zomin als een regensensor. Ook had ik de harde afdekking in de bagageruimte gewild. Ik ga deze week even bij de dealer langs om te kijken of dat beter bevalt, en dan koop ik hem los erbij.

Teko, deze auto gaat je goed bevallen! Succes met bestellen.

Groeten Ruud
Volvo C30 1.6D Sport - MY09 - Business Line I - Chameleon Blue - 17"; Spartacus velgen - Off black leder - USB/Ipod - R-Design combi instrument
Cavallino
4th Gear member
Berichten: 777
Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23

Van die spiegel kan ik me nog voorstellen dat-ie achteraf gemonteerd kan worden, maar de regensensor is integraal onderdeel van de voorruit. Regensensor wilde ik ook, maar idd niet mogelijk!

De harde afdekking van de bagageruimte is altijd een accessoire dat door de dealer geleverd wordt. Reken op 250 euro zoiets. Ruud, heb jij wel of geen armsteun achterin? En zo ja, moest-ie ook achteraf ingebouwd worden?
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33115
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Nou die spiegel heeft ook allemaal software nodig, was destijd in ieder geval niet mogelijk met een V70 in 2001
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “C30”