topsnelheid T5
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 17.07.2008 - 21:42
- Locatie: zuidwolde
Ik heb gisteren mijn T5 (Heico + K&N luchtfilter) in Duitsland even getest op topsnelheid. Bij 245 op de teller hield het op, terwijl volgens Heico door haar getunede T5's een top hebben van 260. Iemand hier ook ervaring mee? De buitentemperatuur was trouwens 22 graden dus vrij warm...
- S60teevijf
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 31.07.2008 - 22:59
Wat voor t5 ?
Volvo 850T5 automaat 1995 met Rica chip.
Volvo S60T5 automaat 2002 zonder Rica chip.
Volvo S80 2.4 automaat 2000 170 pk
Volvo S60T5 automaat 2002 zonder Rica chip.
Volvo S80 2.4 automaat 2000 170 pk
- velwim
- 4th Gear member
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 14:40
- Locatie: Zwolle
Dat liep mijn 2.5 T ook op de teller afgelopen zaterdagmiddag in der Heimat . Zelfde omstandigheden dus. Er van uitgaande dat de afwijking in de km-tellers gelijk is, loopt jouw T5 niet overdreven hard :-x . Is je teller wel ingesteld op de juiste bandenmaat?
S60 2.5T Drivers Edition +++, Electric Silver(MY2008)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Mijn C70 T5 uit 1998 (240 pk) liep destijds de teller uit. Ik schat 267 km en ik had nog langer kunnen stampen, maar er kwam verkeer in zicht. Dus 250 echte kilometers denk ik. Overigens wilde de Volvo documentatie me laten geloven dat ie 240 km/h zou lopen. Met de standaard bandenmaat 225/45/17 leek me 27 kilometer tellerafwijking zeer onwaarschijnlijk. Dus ik denk dat ie goed ingereden was. Als de jouwe het bij 245 km/h voorgezien houdt, dan verlies je denk ik wat pk's. Misschien je luchtmassameter?
S80
S80
- Jor
- 5th Gear member
- Berichten: 1803
- Lid geworden op: 20.06.2005 - 20:42
- Locatie: Bergen op Zoom
Auto's zijn toch altijd tot een bepaald aantal km's begrensd?
Renault Megane Classic 1.6 '99
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop
Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
Mercedes 350 SLC '77
Volvo S40 2.0T '01
VW Polo, 1.4 TDI, '04
Volvo S60, T5, '03
Peugeot 107, 2007
Volvo V70, 2.4 LPG, 2002 te koop
Volvo V70, 2.5T, 2005
Audi A2, 2000
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 17.07.2008 - 21:42
- Locatie: zuidwolde
Zou kunnen dat de luchtmassameter het is, ik heb een K&N-vervangingsfilter en dat smeert misschien olie? Verder is het rubber van de stekker wat kapot, maar dat zal toch geen invloed hebben? Ik kreeg ook de reactie om eens andere bougies te nemen (Denso), zou dat ook schelen?S80 Executive schreef:Mijn C70 T5 uit 1998 (240 pk) liep destijds de teller uit. Ik schat 267 km en ik had nog langer kunnen stampen, maar er kwam verkeer in zicht. Dus 250 echte kilometers denk ik. Overigens wilde de Volvo documentatie me laten geloven dat ie 240 km/h zou lopen. Met de standaard bandenmaat 225/45/17 leek me 27 kilometer tellerafwijking zeer onwaarschijnlijk. Dus ik denk dat ie goed ingereden was. Als de jouwe het bij 245 km/h voorgezien houdt, dan verlies je denk ik wat pk's. Misschien je luchtmassameter?
S80
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
@degids; Mijn C70 was een automaat! Dus dan is het dubbel vreemd dat de T5 met handbak van apm maar 245 haalt. Wat betreft je overige vragen (filter, stekker en bougies) heb ik geen idee. Ik weet wel dat een defecte turboregelklep ook voor een vermogensafname kan zorgen. Dit is een releatief betaalbaar ding (EUR 30) en is makkelijk te vervangen. Ik heb met m'n T6 dit euvel al eens gehad. Leek eerst de luchtmassameter, maar het was dus het regelklepje.
S80
S80
- Jan W
- 2nd Gear member
- Berichten: 187
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 20:41
- Locatie: Oosterhout NB
Laatst nog eens uitgeprobeerd -op de "Oberhausen Straight": 248 km/u op de navi met een (héél) klein streepje voorbij de telleraanwijzing van 260 km/u. En dat alles met 225/45R17, toerenteller zowat tegen het rode gebied aan.
Het "huidige verbruik" volgens de boardcomputer bedroeg op dat moment overigens volgens aangave ca 35 liter/100 km.
Greetz,
JanW
Het "huidige verbruik" volgens de boardcomputer bedroeg op dat moment overigens volgens aangave ca 35 liter/100 km.
Greetz,
JanW
V 70 T5 in Silver met Offblack Select.
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
Voorzien van Estate-, Comfort- en Elegance-line.
Verder 's zomers op 17' Almathea, maar 's winters op 16' staal...
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
De mijne gaat tot 260 op de teller , dus zou er wat anders aan de hand zijn , zit je k&n wel op de juiste plek , genoeg lucht ,warme lucht v/d motor???
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 17.07.2008 - 21:42
- Locatie: zuidwolde
'k snap er niks van, inmiddels een carbon airbox gemonteerd (slang op originele aanzuigmond) en Denso bougies; ga 'm binnenkort weer even proberen...V70 T5 assen schreef:De mijne gaat tot 260 op de teller , dus zou er wat anders aan de hand zijn , zit je k&n wel op de juiste plek , genoeg lucht ,warme lucht v/d motor???
- T5Fred
- 3rd Gear member
- Berichten: 379
- Lid geworden op: 20.09.2004 - 19:06
- Locatie: Hillegom
Ik heb vroeger ook veel problemen gehad met de turbo(druk). Ik heb toen voor Eur 20 een turbodrukmetertje gekocht en kon prima zien of en hoe de turbo het deed. Hij kwam vaak niet verder dan 05,-0,6bar. Na vervanging van de turbodrukregelklep, zoals hierboven staat. Was alles weer OK en kwam de druk weer tot 0,8-1,0 bar.apm schreef:'k snap er niks van, inmiddels een carbon airbox gemonteerd (slang op originele aanzuigmond) en Denso bougies; ga 'm binnenkort weer even proberen...
V70-T5, 2001
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
XC90-V8, 2006 (mj2005), Executive, 20"; 265/45-20.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 17.07.2008 - 21:42
- Locatie: zuidwolde
Heb de Volvodealer ook gevraagd naar controle van de turboregelklep, maar die keek me alleen maar glazig aan...Weet je een goed adres waar ze dit kunnen checken?T5Fred schreef:Ik heb vroeger ook veel problemen gehad met de turbo(druk). Ik heb toen voor Eur 20 een turbodrukmetertje gekocht en kon prima zien of en hoe de turbo het deed. Hij kwam vaak niet verder dan 05,-0,6bar. Na vervanging van de turbodrukregelklep, zoals hierboven staat. Was alles weer OK en kwam de druk weer tot 0,8-1,0 bar.apm schreef:'k snap er niks van, inmiddels een carbon airbox gemonteerd (slang op originele aanzuigmond) en Denso bougies; ga 'm binnenkort weer even proberen...
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Niet te geloven, lekker dealer. Mijn dealer kon niet zeggen waar het zwalkende acceleren bij vollast mee te maken had (geen foutmelding diagnoseapparatuur). Dus toen ben ik naar een tuningspecialist gegaan. Zij hebben mobiele diagnoseapparatuur en tijdens een ritje bleek dat de turbo niet aan z'n gewenste druk kwam. Oorzaak: turbodrukregelklepje. Zij hebben hem besteld bij Bosch (scheelt een stuk met je dealer) en kunnen hem ook plaatsen. Ik heb het door m'n dealer laten monteren en die wisten het gewoon binnen 5 minuten te ristelen. Kostte me niets extra's, wel een excuus van hun kant dat ze daar niet aan gedacht haddden!
S80
S80
- velwim
- 4th Gear member
- Berichten: 623
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 14:40
- Locatie: Zwolle
Nog even een aanvulling m.b.t. de afwijking in de snelheidsmeter van mijn S60 2.5 T.
Ik ben de hele Route du Soleil afgetuft op de cruise control. Ze staan hier in Frankrijk echt achter elk viaduct te controleren met laser apparatuur, dus fff doorgassen is er hier niet meer bij.
131 km/h op de TomTom is 138 km/h op de snelheidsmeter.
90 op de TomTom is 95 op de meter.
50 op de TomTom is 52 op de meter.
De afwijking neemt dus iets toe bij een hogere snelheid. Dit zou betekenen dat de 245 op de teller in Duitsland (ik had nog aardig gas over overigens, planken met 2.500 km op de teller leek mij niet zo verstandig) ongeveer 225/230 echte km/h zijn geweest. Volgens de specificaties is 235 de top dus daar maak ik mij geen zorgen over, dat haalt mijn S60 op z'n sloffen .
Ik ben de hele Route du Soleil afgetuft op de cruise control. Ze staan hier in Frankrijk echt achter elk viaduct te controleren met laser apparatuur, dus fff doorgassen is er hier niet meer bij.
131 km/h op de TomTom is 138 km/h op de snelheidsmeter.
90 op de TomTom is 95 op de meter.
50 op de TomTom is 52 op de meter.
De afwijking neemt dus iets toe bij een hogere snelheid. Dit zou betekenen dat de 245 op de teller in Duitsland (ik had nog aardig gas over overigens, planken met 2.500 km op de teller leek mij niet zo verstandig) ongeveer 225/230 echte km/h zijn geweest. Volgens de specificaties is 235 de top dus daar maak ik mij geen zorgen over, dat haalt mijn S60 op z'n sloffen .
S60 2.5T Drivers Edition +++, Electric Silver(MY2008)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
C30 2.0 R-Edition + Professional Line + Winter Line + RTI + Heico dubbele uitlaat, Black Sapphire (MY2012)
- Donic
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 10:06
- Locatie: Deventer
Ik heb vrijwel dezelfde waarden. Een flinke afwijking naar boven van de teller dus. De oude Volkswagen Polo van mijn schoonmoeder is aanzienlijk nauwkeuriger.velwim schreef:131 km/h op de TomTom is 138 km/h op de snelheidsmeter.
90 op de TomTom is 95 op de meter.
50 op de TomTom is 52 op de meter.
De afwijking neemt dus iets toe bij een hogere snelheid.
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
- Blue Thunder
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 29.02.2008 - 14:37
Krijg bericht niet verwijderdt. Zie pagina 2 voor nieuw bericht.
S60 (2008) 2.5T Drivers Edition handbak, Volvotune behandeling,Imola sport leder Oak/Arena, RTI, 17" Talos, Magic Blue Pearl.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.
2e auto: S70 (1999) 2.4i Aut Comfort Europa: 140pk, Rica Chip (170pk/240NM) Europa, Plus line, Leren bekleding (Oak), Nautic Blue Pearl, 16"; Pegasus.