140 pk - 2003 - caravan - tips? Aanpassing nodig?
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Niveauregeling?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- aatsvolvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 10.03.2007 - 20:29
- Locatie: Hapert
Niveauregeling achteraf inbouwen zal een dure grap worden. Wellicht zijn hulpveren een optie. Verder lijkt mij echt niets nodig om aan te passen.
Succes er mee
Succes er mee
S80 2.4 Elite 2003, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
V70 2.4 Sports Edition 2007, Vialle G3
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Valt wel mee; 350 euro incl. montage bij een demontagebedrijf!aatsvolvo schreef:Niveauregeling achteraf inbouwen zal een dure grap worden. Wellicht zijn hulpveren een optie. Verder lijkt mij echt niets nodig om aan te passen.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Gideon_XC90
- 5th Gear member
- Berichten: 2081
- Lid geworden op: 22.11.2006 - 13:40
- Locatie: Berghem
Het rijden over glooiend terrein is geen enkel probleem, maar verwacht geen wonderen als je zoiets als de brenner op moet, dan is 60-70km/h toch echt wel de max. Verder geen problemen met trekken.
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002
Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011
XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002
Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011
XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
Ach, ik verwacht geen wonderen. Ik vind het ook niet nodig om x-euro's neer te leggen om die 1 of 2 keer per jaar met 100 de berg op te rijden ipv 60/70. Overigens denk ik dat het wel meevalt, want afgelopen zomer reed ik 60 met een 90 pk de Brenner op (auto zelfs iets zwaarder), met 140 pk zal dat niet veel langzamer gaan.
De niveau regeling is om (ver) doorzakken te voorkomen?
De niveau regeling is om (ver) doorzakken te voorkomen?
V70 - 140pk - 2003
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Precies!JJDD schreef: De niveau regeling is om (ver) doorzakken te voorkomen?
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
eentje die we kenenn?Rob2u schreef:Valt wel mee; 350 euro incl. montage bij een demontagebedrijf!aatsvolvo schreef:Niveauregeling achteraf inbouwen zal een dure grap worden. Wellicht zijn hulpveren een optie. Verder lijkt mij echt niets nodig om aan te passen.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- vincent65
- 3rd Gear member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:28
Een stevige trekhaak!!JJDD schreef:Is er nog enige aanpassing nodig indien ik met een caravan van (max) 1300 kg ga rijden? Vering bv? Ik lees wel eens dat íe flink doorzakt. Andere tips?

Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
niet nodig joh, zo'n trekhaak:
1. neem iemand die je niet mag
2. neem twee stukjes touw
3. doe beide stukjes om zijn nek, de andere uiteinden maak je vast aan de roofrails
4. maak de voeten vast aan de caravan
5. ziedaar, geen trekhaak nodig...
1. neem iemand die je niet mag
2. neem twee stukjes touw
3. doe beide stukjes om zijn nek, de andere uiteinden maak je vast aan de roofrails
4. maak de voeten vast aan de caravan
5. ziedaar, geen trekhaak nodig...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08
Nou dat kan ik niet beamen, bij tijdig terugschakelen gaat een dergelijke combinatie heel goed naar boven. Deze motoren dienen wat hoger in toeren te worden gereden.Het rijden over glooiend terrein is geen enkel probleem, maar verwacht geen wonderen als je zoiets als de brenner op moet, dan is 60-70km/h toch echt wel de max. Verder geen problemen met trekken.
Als je het allemaal wat vlotter wil dan schaf je PPC tuning van BSR aan, zit er in 3 minuten op en verhoogt je koppel van 210 naar 245 bij hetzelfde toerental en geeft 188pk.
Het maakt er geen race auto van maar het rijdt wel vlotter en soepeler. (en trekt merkbaar beter je caravan).
Over de niveau regeling niets dan lof, dit werkt perfect en de combinatie ligt mooi horizontaal. Dan wel aandacht hebben voor het type trekhaak.
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Heb ik laten doen bij Marans in Veldhoven.crackedtooth schreef:eentje die we kenenn?Rob2u schreef:Valt wel mee; 350 euro incl. montage bij een demontagebedrijf!aatsvolvo schreef:Niveauregeling achteraf inbouwen zal een dure grap worden. Wellicht zijn hulpveren een optie. Verder lijkt mij echt niets nodig om aan te passen.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14859
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Zoals Alex al zei: een keer nivoregeling en jewil niet meer zonder.JJDD schreef:Heb je ook nog voordeel van de niveauregeling bij rijden zonder caravan? Of is dat nauwelijks merkbaar?
Kost bij de volvo 850,- incl btw.
Weggedrag het hele jaar aanmerkelijk neter. Minder deinen, doorzakken enz.
Wat mij betreft een groot verschil met of zonder en zeker z'n geld waard.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Forza Volvo
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 21:53
- Locatie: Hof van Twente
Misschien een domme vraag,maar past dit ook als je je auto hebt verlaagd
met een set apexveren?????
Hans
met een set apexveren?????
Hans
V 70 T5 Mobilytiline