XC60, of toch een V70?

De eerste generatie XC60
Plaats reactie
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member

Aan het eind van het jaar gaat mijn huidige V70 uit de lease en moet er iets anders komen. Een XC90 gaat budgetair niet lukken.

De XC60 ziet er op de plaatjes erg mooi uit. Aangezien hij nog niet bij de dealer staat, heb ik hem nog niet in levende lijve gezien.

De ruimte in mijn huidige V70 voldoet ruimschoots. Gezin past erin en op vakantie blijft alle bagage netjes onder rolhoes. Groter (nieuwe V70) is dus niet nodig. Kleiner wil ik echter ook niet. Doordat de XC60 een paar cm. kleiner is in lengte dan mijn huidige V70 lijkt het erop dat ik er in ruimte op achteruit ga. Maar is dat ook zo? De overige maten zijn groter, zoals breedte, binnenmaten etc. Ook het volume van de bagageruimte is nagenoeg gelijk, zelfs 10 liter meer.

Mijn punt is dus: geeft de XC60 de ruimtebeleving van een oude V70 of van een V50? Wie heeft hier een onderbouwde mening over?

Ik hoor het graag.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

een XC60 is qua formaat duidelijk meer een V70 dan een V50, brochures met maten zijn bij de dealer beschikbaar
Volvo for life
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member

Ik heb inderdaad de verschillende maten naast elkaar gezet en daar blijkt uit dat een XC60 het binnenformaat heeft van een V70. Ik was gaan twijfelen doordat een kennis, die de XC60 in Geneve heeft gezien, zijn bedenkingen had. Hij is echter een XC90 gewend en daarom waarschijnlijk wat verwend.

Dank voor de reactie.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”