LPG tank probleempje (Opgelost!)

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
oldacres
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15.11.2006 - 12:52
Locatie: Bladel

Ik ben in het bezit van een V70 2.4 2000 met Vialle G3 LPI installatie.
Gedurende de vakantie in Duitsland gewoon kunnen tanken, behalve op de terugweg, kon ik ineens geen gas meer in mijn tank krijgen.
Twee pogingen resulteerde in een paar CC, waarna de vertanking stopte. in ging. Nog drie verdere pogingen bij andere tankstations: nul komma nul. Ook weer hier in Nederland.

De tank was nog halvol, inmiddels bijna helemaal leeg, maar maakt allemaal niets uit.

Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn en of je dat zelf kan verhelpen?
Gebruikersavatar
Okke
4th Gear member
Berichten: 587
Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42

Iedere gastank heeft een beveiliging die stopt zodra de tank 80% is gevuld. Het ziet er naar uit dat deze defect is. Tank leegrijden, en dan naar een LPG specialist. Kan je zelf niets aan doen, en moet je ook niet willen.
V40
Gebruikersavatar
TTT242
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
Locatie: Limburg

Wat was de omgevingstemperatuur op het moment dat je ging tanken? Redelijk warm? 30°C?
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
oldacres
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15.11.2006 - 12:52
Locatie: Bladel

TTT242 schreef:Wat was de omgevingstemperatuur op het moment dat je ging tanken? Redelijk warm? 30°C?
Het was niet erg warm, ongeveer 23°C.

Ik heb wel al een paar keer gehad dat het lijkt dat aan het eind van het tanken, de 80% vulbegrenzing niet goed lijkt te werken. Er komt dan een knierpend geluid uit de tank. Ik stop dan meestal zelf maar met tanken.
oldacres
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15.11.2006 - 12:52
Locatie: Bladel

Ik heb met een LPG specialist gebeld, die mij adviseerde vroeg in de ochtend te gaan tanken, omdat dan de tankdruk wat lager is (koude tank) en ook de knop van de LPG pomp langer in te houden: en dit werkte!

Het blijkt dus dat de kans bestaat als je in het buitenland tankt, daar de tankdruk hoger is dan in NL. Dat klopte ook, want ik zag toevallig dat op het station waar ik als laatst getankt heb, de druk ca 15 bar was, terwijl dat hier in NL meestal ca. 12 bar is.
Als de druk in de tank hoger is dan die van de pomp, krijg je er dus niets in. Logisch verhaal.
240 D → 740D → 850 TDI → V40 LPI → V70 LPI → V70D5: VOLVO RULEZ!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”