Op mijn V70 zit geen trekhaak meer, de vorige eigenaar heeft hem meegenomen.
Nu zit ik er over te denken om een trekhaak te laten monteren.
Maar wat is wijsheid?
Neem ik een afneembare voor 790 euro
of een vaste voor 575 euro
Weet iemand of een "vaste " trekhaak ook nog te demonteren is.
oftewel zit de haak zelf met bv twee bouten vast aan het frame zelf, of zit hij vastgelast aan het gehele frame.
heeft iemand ervaring met tweedehands haken?
(en waar kan je die kopen?)
Wat is wijsheid??
:?
trekhaak vast of afneembaar
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb hier in Z.O. Brabant een adres waar je voor E400,- een hele mooie nieuwe afneembare trekhaak gemonteerd krijgt. En niet zo opzichtig als het orginele systeem maar keurig weggewerkt onder de bumper. Je ziet er echt niets van als ie er af is.
Lijkt mij niet te duur.

Lijkt mij niet te duur.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Opzichtig? hoe bedoel je?hans anesthesie schreef:En niet zo opzichtig als het orginele systeem maar keurig weggewerkt onder de bumper. Je ziet er echt niets van als ie er af is.![]()
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Dat kleine klepje kan je nauwelijks opzichtig noemen.
Als een trekhaak geheel achter de bumper verstopt zit, zit ie toch een stuk lager indien uitgeklapt? Leuk met al die verkeersdrempels!
Als een trekhaak geheel achter de bumper verstopt zit, zit ie toch een stuk lager indien uitgeklapt? Leuk met al die verkeersdrempels!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
:? Vindt je die bobbel achterop de bumper mooi dan? Ik bedoel, ik heb er nu ook zo een en het maakt niet uit hoor, maar mooi....
Mijn vorige systeem zat volgens mij niet echt lager hoor1 en drempels, daar heb ik geen last mee gehad en geloof me, drempels hebben ze hier ook in alle soorten en maten.
Er was een klein stukje uit de bumper gezaagd aan de onderkand en daar zat dat stuk trekhaak. er kwam gewoon zo'n vierkant dopje overheen.
Je moest gewoon wat dieper onder de wagen kijken om het te zien.
Mijn vorige systeem zat volgens mij niet echt lager hoor1 en drempels, daar heb ik geen last mee gehad en geloof me, drempels hebben ze hier ook in alle soorten en maten.
Er was een klein stukje uit de bumper gezaagd aan de onderkand en daar zat dat stuk trekhaak. er kwam gewoon zo'n vierkant dopje overheen.

Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat kleine vierkante afdekdopje is precies dat wat Volvo nu sinds eind 2004 ook levert.
Die nw. afneembare trekhaak heeft een soort draaiknop aan de zijkant, waar de vorige generatie een groen hendeltje had.
Het voordeel van de vorige afneembare trekhaak was de gemakkelijkere bediening en de afdekking van de stekkerdoos, de huidige is imho (zeker op termijn) duidelijk de mindere.
Ook vind ik het door de mindere afdekking veel rommeliger geworden onder de achterbumper, ik prefereer daardoor zelf die "opzichtige"
Die nw. afneembare trekhaak heeft een soort draaiknop aan de zijkant, waar de vorige generatie een groen hendeltje had.
Het voordeel van de vorige afneembare trekhaak was de gemakkelijkere bediening en de afdekking van de stekkerdoos, de huidige is imho (zeker op termijn) duidelijk de mindere.
Ook vind ik het door de mindere afdekking veel rommeliger geworden onder de achterbumper, ik prefereer daardoor zelf die "opzichtige"
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Als er een klein stukje uit de bumper gezaagd is, zit de trekhaak dus duidelijk niet geheel onder de bumper. En er zijn echt wel laaghangende trekhaken die over verkeersdrempels (of afritstenen) slepen. Ga bv. maar eens kijken bij een iets te hoge drempel: allemaal grote krassen in het midden van de weg. En dat komt echt niet door een loslangende uitlaat...hans anesthesie schreef::? Vindt je die bobbel achterop de bumper mooi dan? Ik bedoel, ik heb er nu ook zo een en het maakt niet uit hoor, maar mooi....
Overigens werkt het decente afdekkapje toch nog beschermend tegen parkeertuig (vrouwen en aso's die niet kunnen parkeren). Als je een geheel onzichtbare trekdinges hebt, heb je wel geheel zichtbare parkeersporen van anderen....
Volvo Rules the Road
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Het was inderdaad zo'n ding met een draaiknop aan de zijkant. Niet de gemakkelijkste bediening inderdaad. Nu ik de versie met het hendeltje heb weet ik dat ook.
Jullie hebben gelijk hoor...

Jullie hebben gelijk hoor...

Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- Starter
Hans,
Beste Hans, waar is dat adres van die trekhaken man? Ik heb net een V70 gekocht en daar zit nog geen haak aan. Die heb ik wel nodig..
dank
Hans
Beste Hans, waar is dat adres van die trekhaken man? Ik heb net een V70 gekocht en daar zit nog geen haak aan. Die heb ik wel nodig..
dank
Hans
-
- 4th Gear member
Je zou ook eens kunnen kiijken op www.monoflex.se.
Dat zijn kwaliteitstrekhaken uit Zweden. Met name als je voor een afneembare gaat is dit een veel betere optie dan de originele volvo waar de beugel wel eens van wil afbreken. Verder zit deze zodanig gemonteerd dat de bumper er NIET af hoeft voor montage en je hoeft ook geen uitsparing in de bumper te maken! Wat wil je nog meer...
Dat zijn kwaliteitstrekhaken uit Zweden. Met name als je voor een afneembare gaat is dit een veel betere optie dan de originele volvo waar de beugel wel eens van wil afbreken. Verder zit deze zodanig gemonteerd dat de bumper er NIET af hoeft voor montage en je hoeft ook geen uitsparing in de bumper te maken! Wat wil je nog meer...

- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
Bart, mijn originele Volvo afneembare trekhaak op de V70 (MY06) is geleverd met zowel het kleine vierkante kapje als een grote afdekkap die ook de stekkerdoos bedekt, ik heb de grote kap erop staanbart simpson schreef:Dat kleine vierkante afdekdopje is precies dat wat Volvo nu sinds eind 2004 ook levert.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 5th Gear member
Origineel Volvo = Thule / Brink
Hier gekocht:
http://www4.kfzteile24-shop.de/index.ph ... ld=Ebene_4
kost de afneembare variant €275 incl opsturen. Monteren is echt geen heksenwerk. Kabelboom heb ik origineel Volvo genomen. Prettig daarvan is niet alleen de probleemloze aansluiting maar ook de kwaliteit. Stekkerdoos is bijvoorbeeld voorgemonteerd en volledig met siliconen afgedicht. Daar ga ik dus nooit een vochtprobleem mee krijgen.
Zelf gemonteerd, SW door de dealer geladen komt het all-in op een goede €500, met een klein hapje uit de bumper en het kleine vierkante kapje. Bij mijn zwarte auto valt dat nauwelijks op!
Groet, Marc
(de duurtest afgelopen vakantie was probleemloos
)
Hier gekocht:
kost de afneembare variant €275 incl opsturen. Monteren is echt geen heksenwerk. Kabelboom heb ik origineel Volvo genomen. Prettig daarvan is niet alleen de probleemloze aansluiting maar ook de kwaliteit. Stekkerdoos is bijvoorbeeld voorgemonteerd en volledig met siliconen afgedicht. Daar ga ik dus nooit een vochtprobleem mee krijgen.
Zelf gemonteerd, SW door de dealer geladen komt het all-in op een goede €500, met een klein hapje uit de bumper en het kleine vierkante kapje. Bij mijn zwarte auto valt dat nauwelijks op!
Groet, Marc
(de duurtest afgelopen vakantie was probleemloos

- Autogek
- 5th Gear member
- Contacteer:
Kijk ook eens voor een westfalia die is na demontage zo goed als niet meer zichtbaar.
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
-
- Starter
-> Dat is geen verkeerde. De Volvo dealer vraagt 1000 euro... Montage kan ik niet zelf, maar daar heb ik wel ergens iemand voor. En de garage moet dan in 2 uur kunnen doen. Op de site heeft men het ook nog over iets extras dat je nodig hebt ivm check control.MN-NL schreef:Origineel Volvo = Thule / Brink
Hier gekocht:
Groet, Marc
(de duurtest afgelopen vakantie was probleemloos)
Trouwens... hoe weet ik of ik niveau regeling heb?
Hartelijk dank voor de adviezen!