Pagina 1 van 1
LPG Inbouw
Geplaatst: 21.08.2008 - 10:24
door bart1975
Na enig denkwerk toch besloten een Volvo te kopen.
Ik wil graag een S60 uit 2001 met 70.000 km.
Ik heb twee vragen
1) is het te doen daar gas in te laten bouwen?
2) Ik heb gehoort dat het regelmatig voorkomt dat er kleppen uitlopen en aangezien het vervangen daarvan bij volvo een flinke operatie is kost dat veel geld. Klopt dit of is het een fabeltje?
Geplaatst: 21.08.2008 - 11:22
door Paul
Zoek even op gas en je zult vinden.
Geplaatst: 21.08.2008 - 11:37
door bart1975
Paul,
Je hebt gelijk, ik heb slecht gezocht en heb ondertussen alle benodigde informatie. Er staan pittige discussies op!
Wat mij betreft is mijn vraag reeds beantwoord (voor hij gesteld was)
Geplaatst: 21.08.2008 - 14:44
door Paul
Super!
Geplaatst: 03.02.2009 - 20:54
door solosolo
Om heel eerlijk te zijn:
Gas is om op te koken.
De motoren zijn ontworpen voor benzine of diesel.
het kan altijd wel, maar reken eerst goed uit wat de voordelen zijn.
calculeer ook een eventuele vervanging c.q. reparatie in die mogelijk het gevolg kunnen zijn van het rijden op lpg.
solosolo
Geplaatst: 09.02.2009 - 16:01
door BM
Wat een achterhaalde gedachte!!
Dat was 10 jaar geleden misschien zo, maar nu zeker niet meer. Laat maar gerust een G3 installatie inbouwen bij Mesman. Ik denk dat je rijstijl veel meer invloed heeft op de slijtage van je auto.
Geplaatst: 13.02.2009 - 11:39
door Dries77
En denk bij al deze (vaak zinloze) discussie's op het forum ook eens aan al die berichtjes van goeie ervaringen, die helaas nooit gepost worden.
Tis echt niet alleen ellende...
Geplaatst: 15.02.2009 - 19:02
door hollander
Klopt inderdaad dat vele zeggen gas is om te koken.
Alleen rij ik nu al meer dan 20 jaar op LPG en nagenoeg geen klachten.
Wat mij betreft moeten er niet teveel lpg rijders bijkomen, omdat ik dan bang ben dat de regering weer een groep ziet die hij nog hoger zou kunnen belasten wat nu al behoorlijk is.
Geplaatst: 15.02.2009 - 19:14
door Ramon&Ramon
Er zijn natuurlijk legio problemen met LPG in een Volvo,maar veel rijden er probleemloos,maar er zijn natuurlijk ook veel Volvo rijders die hoge kosten hebben gehad met het rijden op LPG.
Dan kun je niet verdoezelen vind ik.
De vervelendste problemen zijn de LPI pomp en cilinderkop problemen,met name de klepspeling bij de RN motoren..
En die brengen vaak hoge kosten met zich mee.
Geplaatst: 22.02.2009 - 14:31
door LeonW
kosten kun je ook laag houden door rustig te rijden op LPG.
Ik zie veel dat er flink wordt doorgereden op LPG, niet verstandig
financieel gezien dan.
Geplaatst: 22.02.2009 - 19:31
door RVF
Het moeilijkste aan LPG zijn de vooroordelen.
Geplaatst: 22.02.2009 - 23:59
door Ramon&Ramon
Misschien dat de kosten als er iets stuk gaat lager zijn dan in Belgie?maar hier in het land ga je echt schrikken als er iets aan je lpi installatie stuk gaat.
Geplaatst: 23.02.2009 - 00:00
door Ramon&Ramon
Ik bedoel natuurlijk ,dat de kosten in Belgie lager zullen uitvallen, ivm met de lagere uurtarieven die ze hanteren in de werkplaatsen.
Geplaatst: 23.02.2009 - 22:06
door LeonW
Dat klopt een LPi injector zit al rond de 100 euro ex geloof ik en dan zit ie nog gewoon in de verpakking.
Geplaatst: 23.02.2009 - 23:14
door Ramon&Ramon
Lpi pomp 650 ongeveer
Lpi verdeelblok vrij prijzig,waren toen ook 500 ex
Het kleppenstel verhaal zullen we maar niet noemen,maar als dat op je LPI pad komt,wordt je ook niet echt vrolijk.
Maar ok,als je al die pech niet hebt is het vrij voordelig rijden.
Geplaatst: 26.05.2009 - 21:42
door muggie
Allen,
Is het waar dat een externe klepsmering zo goed beschermd??
Ik heb een V70 XC 2,4 T uit 2001. Een jaar geleden ingevoerd met pas 50000km op de klok. Auto en motor in nieuwstaat.
Gelijk een prins G3 installatie in laten bouwen.
Bij stand 95000 klepspeling gecheckt (ja, je leest het goed, geen hydrostoters op een 2,4T)
De 4e en 5e cilinder vrijwel nul op de uitlaatkleppen!!
Met veel kosten op ruim nominaal gebracht en advies gevraagd bij de inbouwer. Hij zegt dat er klanten zijn met 200000 zonder klepslijtage!!
Wie liegt er nu?? Ervaringen?
Geplaatst: 31.05.2009 - 19:56
door LeonW
LeonW schreef:kosten kun je ook laag houden door rustig te rijden op LPG.
Ik zie veel dat er flink wordt doorgereden op LPG, niet verstandig
financieel gezien dan.
zelfquoten is tha bomb
Geplaatst: 31.05.2009 - 21:31
door Ludo
muggie schreef:Allen,
Is het waar dat een externe klepsmering zo goed beschermd??
ja.
zeker doen.
anders haal je die 2 ton niet zonder klepslijtage.
Prins heeft daar een mooi systeem voor:
http://www.prinsautogas.com/nl/producte ... ecare.html
Geplaatst: 06.01.2010 - 00:14
door Boon80
waar om koop je geen diesel voor het geld dat de lpg inbouw kost kan je lang de hoger wegenbelasting betalen. en diesel rijd beter door het hoge koppel 1 op15. lpg rijd 1 op 9 ik heb er zelf ervaring mee.
Geplaatst: 06.01.2010 - 00:37
door Ramon&Ramon
Boon80 schreef:waar om koop je geen diesel voor het geld dat de lpg inbouw kost kan je lang de hoger wegenbelasting betalen. en diesel rijd beter door het hoge koppel 1 op15. lpg rijd 1 op 9 ik heb er zelf ervaring mee.
De vraag is al bijna een jaar geleden gesteld:):)