Na enig denkwerk toch besloten een Volvo te kopen.
Ik wil graag een S60 uit 2001 met 70.000 km.
Ik heb twee vragen
1) is het te doen daar gas in te laten bouwen?
2) Ik heb gehoort dat het regelmatig voorkomt dat er kleppen uitlopen en aangezien het vervangen daarvan bij volvo een flinke operatie is kost dat veel geld. Klopt dit of is het een fabeltje?
LPG Inbouw
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33130
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Zoek even op gas en je zult vinden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33130
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Super!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03.02.2009 - 20:19
Om heel eerlijk te zijn:
Gas is om op te koken.
De motoren zijn ontworpen voor benzine of diesel.
het kan altijd wel, maar reken eerst goed uit wat de voordelen zijn.
calculeer ook een eventuele vervanging c.q. reparatie in die mogelijk het gevolg kunnen zijn van het rijden op lpg.
solosolo
Gas is om op te koken.
De motoren zijn ontworpen voor benzine of diesel.
het kan altijd wel, maar reken eerst goed uit wat de voordelen zijn.
calculeer ook een eventuele vervanging c.q. reparatie in die mogelijk het gevolg kunnen zijn van het rijden op lpg.
solosolo
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 08.10.2008 - 16:50
- Locatie: Helmond
- Contacteer:
Wat een achterhaalde gedachte!!
Dat was 10 jaar geleden misschien zo, maar nu zeker niet meer. Laat maar gerust een G3 installatie inbouwen bij Mesman. Ik denk dat je rijstijl veel meer invloed heeft op de slijtage van je auto.
Dat was 10 jaar geleden misschien zo, maar nu zeker niet meer. Laat maar gerust een G3 installatie inbouwen bij Mesman. Ik denk dat je rijstijl veel meer invloed heeft op de slijtage van je auto.
V 70 2.4T 200 pk, RTI, Sportleder, 18 inch R velgen, HU803, K&N luchtfilter
S 60 T5 250 pk Geartronic, 18 inch R velgen, DVD RTi, Leer, HU 803, Imiv, BSR Optiflow, Ipd TCVVerkocht
S 60 T5 250 pk Geartronic, 18 inch R velgen, DVD RTi, Leer, HU 803, Imiv, BSR Optiflow, Ipd TCVVerkocht
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
- Locatie: NH
En denk bij al deze (vaak zinloze) discussie's op het forum ook eens aan al die berichtjes van goeie ervaringen, die helaas nooit gepost worden.
Tis echt niet alleen ellende...
Tis echt niet alleen ellende...
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 12.04.2005 - 20:05
- Locatie: Breda
Klopt inderdaad dat vele zeggen gas is om te koken.
Alleen rij ik nu al meer dan 20 jaar op LPG en nagenoeg geen klachten.
Wat mij betreft moeten er niet teveel lpg rijders bijkomen, omdat ik dan bang ben dat de regering weer een groep ziet die hij nog hoger zou kunnen belasten wat nu al behoorlijk is.
Alleen rij ik nu al meer dan 20 jaar op LPG en nagenoeg geen klachten.
Wat mij betreft moeten er niet teveel lpg rijders bijkomen, omdat ik dan bang ben dat de regering weer een groep ziet die hij nog hoger zou kunnen belasten wat nu al behoorlijk is.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er zijn natuurlijk legio problemen met LPG in een Volvo,maar veel rijden er probleemloos,maar er zijn natuurlijk ook veel Volvo rijders die hoge kosten hebben gehad met het rijden op LPG.
Dan kun je niet verdoezelen vind ik.
De vervelendste problemen zijn de LPI pomp en cilinderkop problemen,met name de klepspeling bij de RN motoren..
En die brengen vaak hoge kosten met zich mee.
Dan kun je niet verdoezelen vind ik.
De vervelendste problemen zijn de LPI pomp en cilinderkop problemen,met name de klepspeling bij de RN motoren..
En die brengen vaak hoge kosten met zich mee.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Misschien dat de kosten als er iets stuk gaat lager zijn dan in Belgie?maar hier in het land ga je echt schrikken als er iets aan je lpi installatie stuk gaat.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik bedoel natuurlijk ,dat de kosten in Belgie lager zullen uitvallen, ivm met de lagere uurtarieven die ze hanteren in de werkplaatsen.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Lpi pomp 650 ongeveer
Lpi verdeelblok vrij prijzig,waren toen ook 500 ex
Het kleppenstel verhaal zullen we maar niet noemen,maar als dat op je LPI pad komt,wordt je ook niet echt vrolijk.
Maar ok,als je al die pech niet hebt is het vrij voordelig rijden.
Lpi verdeelblok vrij prijzig,waren toen ook 500 ex
Het kleppenstel verhaal zullen we maar niet noemen,maar als dat op je LPI pad komt,wordt je ook niet echt vrolijk.
Maar ok,als je al die pech niet hebt is het vrij voordelig rijden.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 05.05.2009 - 22:47
Allen,
Is het waar dat een externe klepsmering zo goed beschermd??
Ik heb een V70 XC 2,4 T uit 2001. Een jaar geleden ingevoerd met pas 50000km op de klok. Auto en motor in nieuwstaat.
Gelijk een prins G3 installatie in laten bouwen.
Bij stand 95000 klepspeling gecheckt (ja, je leest het goed, geen hydrostoters op een 2,4T)
De 4e en 5e cilinder vrijwel nul op de uitlaatkleppen!!
Met veel kosten op ruim nominaal gebracht en advies gevraagd bij de inbouwer. Hij zegt dat er klanten zijn met 200000 zonder klepslijtage!!
Wie liegt er nu?? Ervaringen?
Is het waar dat een externe klepsmering zo goed beschermd??
Ik heb een V70 XC 2,4 T uit 2001. Een jaar geleden ingevoerd met pas 50000km op de klok. Auto en motor in nieuwstaat.
Gelijk een prins G3 installatie in laten bouwen.
Bij stand 95000 klepspeling gecheckt (ja, je leest het goed, geen hydrostoters op een 2,4T)
De 4e en 5e cilinder vrijwel nul op de uitlaatkleppen!!
Met veel kosten op ruim nominaal gebracht en advies gevraagd bij de inbouwer. Hij zegt dat er klanten zijn met 200000 zonder klepslijtage!!
Wie liegt er nu?? Ervaringen?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
ja.muggie schreef:Allen,
Is het waar dat een externe klepsmering zo goed beschermd??
zeker doen.
anders haal je die 2 ton niet zonder klepslijtage.
Prins heeft daar een mooi systeem voor: http://www.prinsautogas.com/nl/producte ... ecare.html
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Boon80 schreef:waar om koop je geen diesel voor het geld dat de lpg inbouw kost kan je lang de hoger wegenbelasting betalen. en diesel rijd beter door het hoge koppel 1 op15. lpg rijd 1 op 9 ik heb er zelf ervaring mee.
De vraag is al bijna een jaar geleden gesteld:):)