aansluiten HU-803

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Ik ben de trotse bezitter van een setje: HU-803 + centerspeaker + versterker.
Weet iemand hoeveel kabels er van de versterker af horen te komen. Ik ben bang dat ik er een mis :oops:
Ik heb er een kabel bij met twee stekkers er aan, te weten: één zo'n volvo stekker en een tulp zwart rond stekkertje.

En ligt er al een draadje voor de centerspeaker??
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
s80 1999
4th Gear member

Hoi,

er loopt een soort van rgb stekker van de radio naar de versterker en een kabel (kleine speaker kabeltjes) van de versterker naar de radio unit waar die verder gaat in de kabelboom van de auto.
dan is er nog een kabel voor de stroom voorziening.
De plus haal je bij de zekering kast vandaan die zit links van het stuur achter dat kappie en de min kun je rechts voor in de deur stijl pakken. die kunstof kap er af en de bekleding stukje opzij dan zie je 3 boutjes onder elkaar zitten dan kun je m er bij 1 bij zetten.

succes
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Ik hoef toch geen stroom ergens weg te halen??
Dat is allemaal toch gewoon plug en play?

Volvo V40 D2 MY2013
s80 1999
4th Gear member

je hebt toch 3 aansluitingen zitten? 1 ronde 1 recht hoek groot en 1 vierkant/rechthoek klein.
XC70 OR
2nd Gear member
Contacteer:

Kijk eerst een of de zekering voor de versterker (nr 18 geloof ik) gemonteerd zit in de zekeringkast links achter het stuur.
De zekering hoeft er niet in te zitten het gaat er om dat de 2 vorkjes waar de zekering in gaat er zitten.
Zit er alleen links een vorkje en rechts niet: pech want je moet een voedingskabel van onder de rechterstoel naar deze zekeringenkast aanleggen.

Zitten de vorkjes er wel dan heb je geluk en zit de voedingskabel versopt onder de rechtervoorpoot van de rechter passagiersstoel.
Stoel loshalen werkt het makkelijkste, beschadig niet de stekkers onder de stoel en als je ze losmaakt laat de sleutels dan uit het kontakt!
Hierna leg je de versterker op zijn plek en sluit je ook de kabel aan die van de radio naar de versterker gaat.
Daarna bouw je de radio in en klaar is kees.

De middenspeaker is een verhaal apart.
Als je dat wilt weten stuur dan maar een PM
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Ik weet zeker dat ie het goed bedoeld. We hebben contact gehad en alles is inmiddels prima aan het verlopen.
Mijn V70 is helemaal vooraf voorzien van de benodigde kabel.
Deze ligt onder de vloermat aan de bijrijderskant. Je moet de stoel even losschroeven en dan zie je 'm liggen bij de re. voorpoot.
Verder moet de zekering voor de versterker er inzitten. Naast het stuur op plekje 17 of 18 (30 amp.)

Ik weet niet of alle V70's standaard de voedingskabel voor een volvo versterker hebben liggen. Misschien is er iemand anders die dat weet. :D

Volvo V40 D2 MY2013
XC70 OR
2nd Gear member
Contacteer:

Hans,

Kijk uit dat je je niet snijdt aan de scherpe randen op de plek waar de voedingskabel voor de versterker zit!
Vlijmscherp daar!

p.s. Ik hoop maar dat ik dit van de censuur mag melden en dat het niet te hard over komt!
Hans
8th Gear member
Contacteer:

O.K. alles werkt. Maar de nachtverlichting...werkt niet.
Is dit via de dealer softwarematig o.i.d. te maken?
Of is het zo dat de radio niet bij het bouwjaar van de auto past. (doet ie trouwens wel!)
Ook hoor ik eigenlijk geen geluid uit de centerspeaker komen. Klopt dit? Lijkt mij niet helemaal normaal. Of heeft dit ook te maken met de advanced options die nu niet werken?

Volvo V40 D2 MY2013
s80 1999
4th Gear member

heb je wel op dolby knopje gedrukt? de verlichting moet de dealer doen met software rond de 30 euro ongeveer
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Er zat een stekker extra tussen. Had ik over het hoofd gezien. Was nog ivm de carkit die er inzit maar die ik niet gebruik.

Nu is het goed. Aleen de verlichting nog. Dit zou inderdaad software moeten zijn. Ik ga vandaag bij de garage langs. :D

Volvo V40 D2 MY2013
maxxzz
2nd Gear member

Werkte alles nadat je bij de garage was geweest??

Ik ben momenteel bezig een gebuikte HU803, versterker, Dstijl speakers en een center aan te schaffen. Heb nog geen kabel voor de versterker onder mijn stoel kunnen vinden. Ook heb ik de kapjes in de d-stijl even los gehad en daar zie ik enkel bedrading voor de achterlichten. Als ik die bedrading nou zelf moet trekken, hoe sluit ik die dan aan op die originele grijze en groene volvo stekkers?
2002 Volvo V70 2.4 Dynamic Line 140pk
2006 BMW 320d High Executive automaat 197pk / 400Nm
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Als het goed is zie je achter die kapjes wel stekkertjes zitten voor de speakers. Volgens mij zitten die er standaard!!!
Speakers kun je kopen bij www.volvos.nl
Deze zijn eigenlijk een moetje bij je HU-803 8)

Heb je al gekeken of je de beroemde zekering hebt?

Volvo V40 D2 MY2013
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”