Hallo. Wij hebben een 264 GL uit 1976 met een B27E motor. We hebben nu een 760GLE erbij gekocht om de motor over te plaatsen, maar er ligt een B280F in. Is de B280F over te plaatsen met de nodige aanpassingen ?
Alvast bedankt
Piet en Lisette Sulkers
van B27E naar een B280F motor
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
nee niet doen, zonde van die prachtige 760GLE. Die kan je beter gaan rijden en die 264 van de hand doen.
Even serieus nu, moet vast wel kunnen. Je zal alleen ook heel de rattaplan van kabels en sensoren mee over moeten bouwen. Weet ook niet of het koppellingshuis/automaatbak er zo achterpast of dat je daar ook aan moet gaan verbouwen...
Even serieus nu, moet vast wel kunnen. Je zal alleen ook heel de rattaplan van kabels en sensoren mee over moeten bouwen. Weet ook niet of het koppellingshuis/automaatbak er zo achterpast of dat je daar ook aan moet gaan verbouwen...
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01.06.2008 - 13:22
- Locatie: Lage Zwaluwe
We Hadden al besloten als de motor niet zou passen dat we dan de 760GLE te koop gaan zetten, dus ik denk dat we dat maar gaan doen . de 264 gaat niet weg, want we hebben er 2 een lichtgroene en een oranjerode en ze rijden op lpg. de 760 rijdt op benzine. Als er dus iemand is op zoek naar een 760 laat maar weten
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 16:12
Is al vaker gedaan en past.
Het beste/makkelijkste is dan om het B280 blok compleet te strippen en alle sensoren en bekabeling van de B27 erop te monteren,anders moet alle elektronica van de B280 mee en aangepast worden.
Als je toch die 760 gaat slopen,neem dan meteen die 4-traps automaat mee naar de 264,ook die past en het scheelt behoorlijk in toeren op de snelweg.
Het beste/makkelijkste is dan om het B280 blok compleet te strippen en alle sensoren en bekabeling van de B27 erop te monteren,anders moet alle elektronica van de B280 mee en aangepast worden.
Als je toch die 760 gaat slopen,neem dan meteen die 4-traps automaat mee naar de 264,ook die past en het scheelt behoorlijk in toeren op de snelweg.
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?