Bij mijn V70 163 pk diesel met 6 bak geartronic varieert het toerental bij ong. 60 kmh tussen de 1300 en 1500 rpm. De bak staat dan in de 5e.
Dit doet hij vrijwel altijd met een warme motor.
andere vraag: Zit er in de geartronic een z.g. Lock-up ? en kun je dit merken dat deze inschakelt ? Ik heb namelijk de indruk dat dit niet werkt. Het verbruik bij normaal rijden (meest op 80 en 100 km/h en lange afstand) is 1 op 12 wat ik aan de hoge kant vindt.
Geartronic
- silverado
- 3rd Gear member
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
- Locatie: Drenthe
Had vergeten de vraag erbij te stellen:
OF IEMAND DIT BEKEND VOORKOMT DAT DE MOTOR IN TOEREN VARIEERT BIJ ONG. 60 KM/H
OF IEMAND DIT BEKEND VOORKOMT DAT DE MOTOR IN TOEREN VARIEERT BIJ ONG. 60 KM/H
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Toch een reactie:
Ik heb wel geen geartronic, maar het komt mij ook niet bekend voor!!
Er zullen toch wel GT bezitters gaan reageren??
Succes!
Ik heb wel geen geartronic, maar het komt mij ook niet bekend voor!!
Er zullen toch wel GT bezitters gaan reageren??
Succes!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
hij lijkt door die toerentalwisseling wel op-terug te schakelen, dat inschakelen van die lock up merk je iig niet
- silverado
- 3rd Gear member
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
- Locatie: Drenthe
Terug schakelen doettie i.i.g. niet, als ik de pook in de MAN stand zet zie je dat het display op 5 staan en zo blijft.
Wanneer er geschakeld wordt zou je dit moeten voelen, maar dat is niet het geval. Ik heb tevens de criuse control ingeschakeld en de snelheid blijft constant en op een vlak stuk weg.
Wanneer er geschakeld wordt zou je dit moeten voelen, maar dat is niet het geval. Ik heb tevens de criuse control ingeschakeld en de snelheid blijft constant en op een vlak stuk weg.
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8
Volvo nr 15: C40
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
Daarvoor staat hij dan ook in MAN (manueel). Wat nut heeft het anders om je bak in manueel te zetten als je toch nog wil dat hij automatisch gaat schakelen?silverado schreef:Terug schakelen doettie i.i.g. niet, als ik de pook in de MAN stand zet zie je dat het display op 5 staan en zo blijft. ...
Wel gaat hij terug naar zijn "1" als je volledig stilstaat...
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
Ik heb een normale automaat, maar het komt mij ook bekend voor. Bij mij is het bij de volgende snelheden: 50 - 55 km/u en 70 - 75 km/u.silverado schreef:Had vergeten de vraag erbij te stellen:
OF IEMAND DIT BEKEND VOORKOMT DAT DE MOTOR IN TOEREN VARIEERT BIJ ONG. 60 KM/H
Mijn oplossing is om 'm gewoon in de stand 4 te zetten, dan wil de automaat niet hoger schakelen dan de 4de versnelling.
Zodra ik 80 of harder ga rijden, dan schakel ik weer naar de D.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
heb het geprobeerd op te roepen maar de mijne doet het niet
Volvo for life
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
Trouwens, als ik de cruise control gebruik, blijft het fenomeen uit. De automaat blijft dan wel netjes 1 versnelling houden.
Dan zou je denken dat ik misschien m'n voetgas niet constant genoeg houd, maar dat is het echt niet.
M'n versnellingsbak wordt op dit moment gereviseerd, ik weet niet of het fenomeen zich na de revisie nog steeds voordoet.
Dan zou je denken dat ik misschien m'n voetgas niet constant genoeg houd, maar dat is het echt niet.
M'n versnellingsbak wordt op dit moment gereviseerd, ik weet niet of het fenomeen zich na de revisie nog steeds voordoet.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
- degids
- 3rd Gear member
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 17.02.2008 - 14:21
Mijn versnellingsbak had 172K op de teller staan. Maar het is dus geen geartronic. Gewoon een een automaat van vroegah 
Na de revisie blijft het fenomeen uit. Ik denk eigenlijk niet dat er iets mechanisch aan ten grondslag ligt, volgens mij met een goeie reset van de versnellingsbak (dan gaat de bak toch weer opnieuw "leren"?) dat het probleem ook wel over is.

Na de revisie blijft het fenomeen uit. Ik denk eigenlijk niet dat er iets mechanisch aan ten grondslag ligt, volgens mij met een goeie reset van de versnellingsbak (dan gaat de bak toch weer opnieuw "leren"?) dat het probleem ook wel over is.
V70 T5 A5 MY2002 Mobility line
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001
Mercedes Benz E320 Kombi V6 MY2001