Hallo,
Ik heb een 940 estate uit 1996. In de voorportieren heb ik van die "dichte" luidsprekerfrontjes zitten die ongelooflijk kraken als de radio wat harder staat. Dat vind ik erg irritant. Achter heb ik van die, hoe moet ik het omschrijven: half open frontjes. maar die vind ik niet zo mooi.
Heeft iemand een oplossing voor dit 'probleem' en heeft iemand mogelijk nog 3 dichte frontjes liggen voor een 940. Dan heb ik alles weer in stijl.
Alvast bedankt voor de reactie.
Groet,
Eric
Krakende frontjes luidsprekers 940
- Michael Oud
- 5th Gear member
Ik denk dat het niet de frontjes zijn die kraken, maar dat het de speakers zelf zijn. Of resonanties in de deuren.
Voorste kapjes voor over de speakers zijn nog te bestellen bij de dealer voor 25 euro, van de achterste kapjes is alleen links (of rechts, ben 't even vergeten) te bestellen. Moet wel uit Zweden komen, en kan dus even (maand, twee maanden, drie maanden, totdat er weer genoeg in één keer verscheept kan worden) duren.
Voorste kapjes voor over de speakers zijn nog te bestellen bij de dealer voor 25 euro, van de achterste kapjes is alleen links (of rechts, ben 't even vergeten) te bestellen. Moet wel uit Zweden komen, en kan dus even (maand, twee maanden, drie maanden, totdat er weer genoeg in één keer verscheept kan worden) duren.
Volvo 940 SE
-
- 1st Gear member
Dag Michael,
Het komt door de bas van de luidsprekers. De resonantie komt volgens mij wel uit de boxen, maar de frontjes trillen daardoor, wat erg irritant is.
Als ik ze tegendruk geef is het trillen weg. Misschien met kleine schroefjes de frontjes vastzetten?
Groet,
Eric
Het komt door de bas van de luidsprekers. De resonantie komt volgens mij wel uit de boxen, maar de frontjes trillen daardoor, wat erg irritant is.
Als ik ze tegendruk geef is het trillen weg. Misschien met kleine schroefjes de frontjes vastzetten?
Groet,
Eric
- Michael Oud
- 5th Gear member
Het is je hele deurpaneel dat trilt, en niet alleen de kapjes. Schuif ze er maar eens af. Althans, dat is bij m'n huidige 945 zo, en was bij m'n vorige 944 ook zo.
Volvo 940 SE