Geen LPG toevoer???

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
joukesigaar
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 15.06.2008 - 20:25

Hallo,

Vanochtend kreeg ik het volgende probleem voor mijn kiezen met onze volvo 264.
Hij start gewoon, maar zodra de motor over gaat op LPG (je hoort hem klikken) en je wilt gas geven, of laat hem stationair lopen, dan hoor je de toeren terug lopen en slaat de motor af.

Wat kan hiervan de reden zijn.

Alvast bedankt,

Marije
markwprins
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 09.04.2008 - 10:02
Locatie: Enschede

Misschien een beetje knullig, maar is de LPG niet op? Dat gebeurd bij mij altijd als de LPG op is namelijk. Ik heb er geen metertje inzitten ofzo.
Volvo 164E - 1973, sinds 2003
joukesigaar
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 15.06.2008 - 20:25

Dat helaas niet. Heb wel een meter in de auto en de tank was nog halfvol.

Achter in de middag opnieuw gestart en toen liep hij zonder problemen stationair op LPG. Heb er verder nog niet mee gereden want wil eerst weten wat er precies aan de hand is.

Marije
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Het relais hoort een klep open te sturen die van benzine overgaat in lpg en ik denk dat ie halverwege blijft hangen. Dan volgt mijn vraag, als je het contact uit zet en je start de auto weer schakeld het relais dan weer terug. Want dan moet het weer ff doen op benzine totdat ie weer overschakeld op gas.
joukesigaar
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 15.06.2008 - 20:25

Het springt pas op LPG bij 2500 toeren. Toen ik de auto weer starte na de euvel toen schakelde hij wel over op LPG maar sloeg de motor weer uit. Op benzine rijdend kon ik net thuis komen alleen stationair loopt de auto niet geweldig op benzine.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

joukesigaar schreef:Het springt pas op LPG bij 2500 toeren. Toen ik de auto weer starte na de euvel toen schakelde hij wel over op LPG maar sloeg de motor weer uit. Op benzine rijdend kon ik net thuis komen alleen stationair loopt de auto niet geweldig op benzine.
Da's nieuw voor mij nog nooit gehoord dat een lpg systeem geactiveerd wordt bij een toerental van 2500 of hoger. Mijn saxo van mijn werk heeft ook lpg en deze start op benzine en schakeld na 30 sec over op lpg ongeacht hoeveel toeren de motor draait.

Wat heb je voor motor een carb versie of injectie ik vermoed uit je verhaal een injectie. De gas toevoer valt toch op 1 of andere manier weg dus dan kan het niet anders liggen dan aan het systeem wat je toerental meet, ik ken dit systeem niet dus kan je verder niet helpen helaas.
Gebruikersavatar
Jordos
3rd Gear member
Berichten: 414
Lid geworden op: 16.12.2007 - 19:56

Ik zou alle contactpunten, verbindingen en relais ed. controleren die aan je verdamper hangen of op 1 of andere manier met je lpg-installatie te maken hebben.
Volvo 164 1970, 4-bak, Benz + LPG
Volvo 340 1986, 4-bak, Benz
Gebruikersavatar
MaGNeT
3rd Gear member
Berichten: 303
Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
Locatie: Friesland

Als het goed is zit er een draadje om je bobinekabel gewikkeld, deze zorgt ervoor dat je LPG afsluiter prik krijgt en je toevoer hebt van LPG.
Zit die goed vast?

Verder had ik pasgeleden een slecht lopende motor door een vuiltje dat achter de regelkraan bleef hangen (in slang tussen verdamper en carburateur). Opgelost door deze 3 slagen los te draaien, auto te starten en weer 3 slagen vast te draaien. Goed de slagen tellen, dan klopt de afstelling nog.
Repareer je kwakkelende km-teller zelf!

Volvo 740 GL - sedan - 1986 - >375.000km - B230K - LPG
Gebruikersavatar
dave145
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 17.10.2008 - 15:59

Je zou kunnen kijken of je genoeg koelwater heb want als je s'morgens met de koudestart en dus met openshoke start zou het kunnen dat je gas bevriest,, ik zou kijken of je shoke klep helemaal opend en of je genoeg koelwater hebt..
joukesigaar
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 15.06.2008 - 20:25

Hallo,

Het probleem is opgelost. Zat een luchtbel in het koelsysteem. Daardoor bevroor de verdamper en lukte het niet om binnen korte tijd te starten maar wel na een paar uur.
Gebruikersavatar
dave145
2nd Gear member
Berichten: 99
Lid geworden op: 17.10.2008 - 15:59

mooi dat het weer opgelost is ,, kan je weer lekker rijden jippie
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”