idee? ervaringen topic Volvo-dealers

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Martax
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 09.07.2005 - 22:26
Locatie: Breda

Misschien een idee (als het nog niet ergens staat) om in een topic ervaringen uit te wisselen over Volvo-dealers (service, kwaliteit van werk, prijs).
Tot op heden heb ik nog geen ervaring met Volvodealers maar ik ben wel benieuwd wat de betere en/of slechtere dealers zijn.
ja, echt waar
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24660
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

best een idee alleen denk ik dat voornamelijk de slechte verhalen geplaatst worden, als er iets goeds gebeurd dan hoor je dat meestal niet. En ik mag niets zeggen, ben niet helemaal onpartijdig hahahaha En zo nog wel een paar hier 8)
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20764
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Ik onderschrijf het verhaal van Walter volkomen.

En daarnaast je kan er gigantische problemen mee krijgen. Ik weet van een Forum (volgens mij Saab) dat daarvoor bijna een claim aan de broek heeft gekregen. Er werd geen hoor en wederhoor toegepast dus dat is in wezen laster. Vandaar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
XC70 OR
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 15.09.2004 - 21:19
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ik denk het het recht op vrije meningsuiting altijd nog hoger staat!
Niet zo bang allemaal.
En als je zelf niet helemaal onpartijdig bent kun je misschien meehelpen wederzijds onbegrip te verhelpen.
Er gebeuren in de werkplaatsen vreemde zaken.
Voor een druppel olie worden volle flessen berekend, materialen worden tot het kleinste ringetje van € 0,18 berekend en toch staat er nog "klein materiaal"op de rekening a € 30.
En als je zelf je ruitensproeier al hebt bijgevuld met jouw merk leggen ze gewoon 2 flesjes van het allerduurste spul onder je stoel en schrijven ze het middenin je factuur zodat je het pas ziet als je thuis bent en al betaald hebt.

En ook de dealers kunnen er wat van leren.
IK heb in ieder geval een aantal dealers waar ze er echt een potje van maken.
7 weken geleden bij een dealer geweest voor een software update van mijn automaat (XC70 2002), lukte niet na 2 dagen in de werkplaats.
Zou teruggebeld worden wanneer wel en zit nog steeds te wachten.
Wel een rekening voor het resetten van SRS a 20,83 euro voor geschat 30 seconden werk gehad.
Ja dat noemen ze de "volvo standaards"

En rijden in een Volvo kost geld, dat is bekend.
Alleen sommige dealers maken er wel een beetje gebruik van.
Als je de rekening ziet denk je dat er chirurgen aan het werk zijn geweest.
Gast

Ik denk ook dat het goed zou zijn, als je het als Volvo-garage, dealer of niet, het verprutst bij je klanten, een ander dit ook best mag weten.
Dit moet natuurlijk wel netjes en onderbouwt gebeuren, ook al blijft een verhaal altijd (eenzijdig?) "gekleurd".
Ik vraag mij trouwens af of er alleen negatieve verhalen komen. Want naast een aantal negatieve ervaringen heb ik ook zeker een aantal zeer positieve verhalen.
En laten we wel zijn, waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, dit geeft niet als ze daar als Volvo-garage dan ook maar voor uit komen en niet de klant de dupe laten worden.
Ik ben het dan ook met de vorige spreker (XC70 OR) eens, er zijn een aantal Volvo garage's die misbruik maken, van de zogenaamde standaards. Ik wil best betalen, maar niet uitgeknepen worden, omdat ik toevalig Volvo rijdt. Ik hoop dan ook dat de Europesewetgeving op dit gebied door gaat en dat elke autofabrikant ALLE digitale gegevens (leesbaar) vrij moet geven.
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

XC70 OR:

KAn het niet helemaal met je eens zijn. Ik denk dat je bij een verkeerde dealer hebt gezeten ofzo, mijn ervaringen zijn totaal anders.
Daarbij hoef ik niet te weten waar ik niet heenmoet maar wel waar ik wel heenmoet.
Verder is het je eigen verantwoordelijkheid om de factuur goed te lezen, ik zie dat gewoon als een soort spelletje tussen dealer en klant. Als ik iets over het hoofd zie zijn het mijn kosten, zie ik het op tijd dan mag de dealer ff iets aanpassen. Niet te moeilijk over doen.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40981
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

mods mode
Op dit forum wil ik geen roddel en scheldpartijen. Als je een conflict met een dealer hebt moet je dat zelf met die dealer oplossen. Ik denk dat iedereen mondig genoeg is om dat te doen.
En als de dealer niet doet wat je van hem verwacht, dan ga je gewoon naar een andere. Dealers genoeg. Je vrienden kies je ook zelf uit.

Mij kun je maar 1 keer in het ootje nemen. Als je het na een waarschuwing nog een keer doet gaat de deur dicht. Ik ben nu ook bij een andere dealer dan die waar ik totnutoe alle Volvo's heb gekocht/geleasd. Binnenkort de eerste keer voor een APK en wat onderhoud bij mijn nieuwe vrienden :-). En natuurlijk bekijk ik de rekening voordat ik de deur uitloop.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
XC70 OR
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 15.09.2004 - 21:19
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ja reitse da's weer mooi gezegd maar wat heb ik er aan?
Ik ben opgegroeid in de zelfde provincie waar jij vandaan komt en daar gaat het denk ik nog zo.
In het westen worden er geen spelletjes gespeeld maar keiharde fakturen gemaakt.
Klagen over een faktuur = antwoord "dat zijn de Volvo standaards meneer".
Klagen bij Volvo levert een brief op waarin deze schrijft:"er is gewerkt volgens de Volvo standards, er zijn geen afwijkingen geconstateerd.
Ik ga alleen nog maar naar de dealer voor zaken die ik zelf of een vrije garage niet kan.
Zelf ben ik technisch genoeg om de conditie van mijn auto in de gaten te houden.


En Reitse, als ik al moet discussieren over een faktuur is er al iets mis, ik wordt dus opgelicht tenzij ik protesteer.
Als ik dat met mijn klanten zou doen zouden ze nooit weer komen.



Ik ben overigens zeer benieuwd hoe het Ben zal vergaan bij zijn aanstaande beurt aangezien ik bijna alle dealers in zijn omgeving al eens heb bezocht.
Ik begrijp de angst om het over ervaringen met dealers te hebben maar so what?
Kijk maar eens op

www.motor-talk.de

daar publiceren ze zelfs hele dosiers over garantie gevallen van Volvo Duitsland.
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4593
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

Prima Ben als je alleen maar "brave" verhalen op dit forum wil zien, maar schrap dan ook alle respectloze en neerbuigende reacties op andere merken en hun berijders
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Op Volvowereld.nl is er geloof ik wel een ruimte voor ingericht waar je jouw ervaringen met dealers en/of specialisten kenbaar kunt maken.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
xc70-fan
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 26.05.2005 - 17:34

ik vind niet da tje hier de klachten over dealers kwijt kan. Het gaat mij niet om alleen de brave verhalen te horen dat je enthousiast bent over een dealer.

Uit ervaring weet ik door ervaringen opgetekend door een ex-medewerker van een van mijn bedrijven op een klaagsite voor mijn bedrijf vervelende gevolgen heeft gehad. Nadeel is dat een incident dan jaren achtereen het bedrijf blijft volgen. www.indewandelgang.nl of zo heet die site. Een delaer is ook een ondernemer en die wil ik niet zo makkelijk in de kou zetten. Zwartmaken is makkelijk er wordt dan vaak vergeten om het weer goed te maken.

Mijn mening is wel dat een volvodealer erg zorgvuldig met zijn klanten moet omgaan en klachten serieus moet nemen. iets wat mijn volvo dealer niet doet en ik hoor de verhalen op de golf en hockeyvelden dat mensen liever een dorp verderop gaan winkelen voor een nieuwe volvo.
en ik geef ze geen ongelijk. laat een volvodelaer zijn oor te leggen desnoods via een mystery guest wat er langs de velden wordt gezegd ik denk dat de mijn lokale delaer zich echt zou moeten schamen.


ik heb een groot volvo hart maar ik ga geen kilometers omrijden voor quick service beurt. dan neem ik een ander merk. Door mijn omzwervingen door het land ben ik ook weleens bij andere volvodealers noodgedwongen geweest. en ik moet zeggen waar ik kom in welke werkplaats nergens is het een feest om mensen achter een volvobalie te vertellen dat er even gekeken moet worden naar de auto en dat je daarvoor betaalt. Mijn dealer heeft aan omzet per jaar van mij tussen 8000 en 10000 euro. en 1 keer in de 4 jaar een nieuwe volvo in de hogere prijsklasse.

Service en vriendelijkheid zijn moeilijk te verenigen in een volvo recepetionist(e). Mijn conclusie is dat het de volvo dealer erg goed gaat en het niet erg is dat hij een klant verliest. begin steeds meer naar een lexus te kijken of een audi Q7.

ik heb ook wel brieven geschreven naar volvo en de dealer maar er gebeurt weinig. Mijn dealer werd een keer wakker toen ik de enquete slecht had ingevuld, daar zijn ze wel bang voor in elk geval.
een kritische maar blijde volvorijder
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Het al dan niet goed opmaken van de factuur is geen spel Reitse, hoe kom je er bij?! Ik ben zelf ondernemer en ik hoef maar één keer iets te veel op een factuur op te nemen en dan is het over. En terecht! Iedereen mag er vanuit gaan dat de kosten die in rekening worden gebracht ook werkelijk zijn gemaakt. Dat je als koper een eigen verantwoordelijkheid hebt om de factuur te controleren doet daar niets aan af.

Van mij hier geen negatieve verhalen over dealers/specialisten, alleen een positieve: ga eens naar Kampen!

Dirk
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Mijn dealer heeft aan omzet per jaar van mij tussen 8000 en 10000 euro.
Dat is wel heel erg veel. Hoeveel rijd je dan per jaar?

Dirk
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
The Driver
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 14.03.2005 - 11:57
Locatie: Breda

kuiper schreef:
Mijn dealer heeft aan omzet per jaar van mij tussen 8000 en 10000 euro.
Dat is wel heel erg veel. Hoeveel rijd je dan per jaar?

Dirk
Dat is echt heel erg veel, om hoeveel Volvo's gaat het dan ? of reken je nw. prijs mee.

Ik zelf ben bij een specialist, rij 120.000 km. per jaar in o.a. een 240 en ben plus minus Euro 2500 per jaar aan onderhoud kwijt, alles incl.
xc70-fan
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 26.05.2005 - 17:34

aanname is gebasserd op de laatste 2 facturen.

grote buert ben ik meestal rond de 1500 euro kwijt zonder banden of andere dingen

distributie ketting een keer vervangen

zij weten meestal wel mijn telefoonnummer als er nog dingen zijn die vervangen moet worden. ik rijd ongeveer 70000 per jaar vaak iets meer.

ben veel geld kwijtgeraakt aan banden en dat gebeurt niet meer profile is mijn huisleverancier geworden in deze. en die stellen ook goed af.
volvodealer meende dat het uitlijnen en uitbalanceren van de achteras bij een v70 onmogelijk was. sinds een bezoek bij profile neem ik de gemiddelde monteur bij volvo niet meer serieus.
voor het koend jaar zla het bedrag wel naar beneden gaan maa rik blijf wel boven de 5000.

mijn dealer is de enige die aan de auto mag sleutelen zodat er nooit een discussie kan ontstaan over iets wat het niet doet of niet goed is dat weten zij ook
een kritische maar blijde volvorijder
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Opstellen van de factuur is geen spel, maar zo zie ik het wel.
Tuurlijk, hier in het noorden kan dat nog gewoon. Hier kan je de omgeving nog vertrouwen. Simpel voorbeeld: heb geparkeerd bij de Ikea afgelopen zondag (meest afgelegen deel van de parkeerplaats) voor de 4-mijl. Kom ik terug, blijk ik de auto niet op slot te hebben gezet... en alles zat er nog in :D

Verder is het gewoon een kwestie van een goeie afspraak maken voordat je ook maar iemand aan je auto begint en als het ff kan bij de reparatie blijven.
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Gebruikersavatar
Jaap
4th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
Locatie: Friesland

Ik doe het meeste lekker zelf, voor speciale zaken ga ik naar een Volvo-specialist in de buurt.
Gewoon omdat ik vindt dat elke merkendealer, ongeacht welk merk, veel te duur en te star is (geworden) en te veel gericht op de lease-markt.
Een particulier (ik althans) voel mij qua onderhoud niet erg thuis bij een dealer. Onderdelen haal ik er wel trouwens, net als vroeger linea-recta via de magazijnman.
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86

Jenever can tell © Afbeelding
xc70-fan
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 26.05.2005 - 17:34

ik denk dat je een goed punt hebt de meeste delaers en onderhoud zijn ingesteld op de lease rijder.

wat het is wee tik ook niet maar de priverijder die zelf betaald schijnt een uitstervend ras te zijn. discussie met leasemij zijn er wel op corperate niveau maar niet met de gebruiker onderling.
een kritische maar blijde volvorijder
Gebruikersavatar
fluz
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
Locatie: Utrecht

Reitse schreef:Tuurlijk, hier in het noorden kan dat nog gewoon. Hier kan je de omgeving nog vertrouwen. Simpel voorbeeld: heb geparkeerd bij de Ikea afgelopen zondag (meest afgelegen deel van de parkeerplaats) voor de 4-mijl. Kom ik terug, blijk ik de auto niet op slot te hebben gezet... en alles zat er nog in :D

Verder is het gewoon een kwestie van een goeie afspraak maken voordat je ook maar iemand aan je auto begint en ...
Tsjonge Reitse,
in het noorden is het toch echt bijzonder. Dat je daar met het dievengilde dit soort afspraken kan maken. :lol: :lol: :lol:
Gast

Tja, Reitse,

Je geeft het "noorden" een slechte naam. Ik weet niet waar je werkzaam, maar gezien je uitspraken kon je wel bij een Volvo-dealer werken.
Ik denk en gezien de reactie's verwachten de meeste mensen gewoon een eerlijke nota, want men is best bereid om te betalen voor de daadwerkelijk uitgevoerde werkzaamheden en onderdelen.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”