Heb kortgeleden voor een soortgelijke keuze gestaan. Ik had een heuse top 5 gemaakt:
1/ Volvo V50 uitvoering 1
2/ Volvo V50 uitvoering 2 (net iets anders)
3/ Volvo V50 uitvoering 3 (weer net iets anders)
4/ Volvo V50 uitvoering 4 (totaal anders)
5/ Volvo V70 uitgeklede uitvoering.
Het is uiteindelijk een V50 geworden
Nee, even serieus, ik heb verschillende keren in een Passat (MY2008) van een collega van mij lange afstanden
moeten afleggen en heb zelf 180K/Km een Passat Variant gehad (MY2003) en de V50 heeft een groot aantal voordelen en 1 nadeel.
Hij is kleiner dan de Passat Variant, verder is de V50 stiller, heeft de V50 betere stoelen, moderner interieur (alle VW producten lijken hetzelfde), geen vervelende bijgeluiden in de aandrijving, de V50 verbruikt minder olie dan 1L op 1500/1700kilometer(!) (Ja, beide auto's ('03 en '08 )) en voor mij heel belangrijk, ik word serieus genomen en als klant behandeld bij de Volvo dealer. Uiteraard weet ik dat geluiden, stoelen en interieur subjectief zijn, maar olieverbruik en manier van behandelen bij VW is beneden alle peil voor zo veel geld. Sterkte met je dillema en we zien de foto's van je V50 graag tegemoet!
Aanvulling: Ik las net de tussenliggende berichten en de powershift en DSG zijn voor zover ik weet uit dezelfde fabriek. Het olieverbruik in mijn voorbeeld gaat om een 1.9 tdi 130pk pompverstuiver (2003) en een 2.0tdi commonrail uit 2008. Helaas is het oliverbruik vergelijkbaar en word er bij de garage van mijn collega (andere dan waar ik in onderhoud was) exact hetzelfde gezegd en weggehoond met de opmerking dat het toch maar lease is en dat het aan de rijstijl ligt en dat hij het toch niet zelf hoeft te betalen... (litertje VW-olie kost rond de 35 euro(!)
Hartelijke groet,
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat