Pagina 1 van 6
Keuze gemaakt en besteld: V50 Edition II R-design 2.0D ps
Geplaatst: 01.09.2008 - 17:43
door jjbakker
Oke,
Mijn Dilemma
Volvo v50 2.0D Powershift
Edition II
R-Design
Edition Plus Line + adaptieve BI-Xenon verlichting
Saphire Black
12v aansluiting bagageruimte
uitschakelbare passagierairbag (belachelijk dat dit niet standaard is)
RTI
Voorgevormde bagageemat
Trekhaak met afneembare kogel (13-polig)
Of
Een passat 2.0TDI met DSG full options

Geplaatst: 01.09.2008 - 17:49
door Paul
Zie inderdaad geen dilemma!
Geplaatst: 01.09.2008 - 18:06
door jjbakker
:blob: :blob: :blob: :blob: :blob:
Geplaatst: 01.09.2008 - 18:19
door JJapie
Dat is inderdaad makkelijk kiezen

Geplaatst: 01.09.2008 - 18:26
door bert67
Kiezen???
Waar kun je uit kiezen dan?

Geplaatst: 01.09.2008 - 18:30
door rsnhakan
Zou voor de V50 r-desgin gaan, mooi bak! Ik denk dat je eerder in die V50 wilt gezien worden inplaats van die Passat. Passat is zoo 2004
Geplaatst: 01.09.2008 - 18:31
door JJapie
2004? Passat is nooit iets geweest

Geplaatst: 01.09.2008 - 18:33
door rsnhakan
Haha, ik bedoelde 2005

toen vond ik die Passat mooier dan onze oude V50.. Maar Passat is zoo 2005.. : dus oud

Geplaatst: 01.09.2008 - 18:34
door JJapie
Jij bent gek, maar dat was al min of meer bekend geloof ik

Geplaatst: 01.09.2008 - 18:34
door Fredhead
Na heel lang twijfelen gaat mijn voorkeur toch uit naar de V50
Geplaatst: 01.09.2008 - 18:36
door rsnhakan
Ik gek? nee toch
Maar eh, fredhead, hoelang heb je getwijfeld? niet zo lang mag ik hopen :p
Geplaatst: 01.09.2008 - 18:48
door Fredhead
Nog geen seconde

:mrgreen:
Geplaatst: 01.09.2008 - 18:58
door sbv
auw auw auw, niet schoppen, maar ik zit in een Passat beter. Ligt aan de uitvoering ervan. High line is wel ok met stoelen. Rest, dan inderdaad een V50. Bijtellingstechnisch denk ik ook wat gunstiger.
Geplaatst: 01.09.2008 - 19:03
door jjbakker
sbv schreef:Bijtellingstechnisch denk ik ook wat gunstiger.
Scheelt 600 euro uiteindelijk.
Maar waarom ik twijfel: (Auto wordt zakelijk door mij aangeschaft)
Passat:
bewezen motor + bewezen automaat (DSG)
om de 30k naar de garage ipv 20k
Behoorlijk groter, zeker de bagage ruimte
Full options
Wat zuiniger
Maar ook zwaarder
Volvo:
Ubergeil
Mijn vrouw is simpel: Volvo, we hebben nu namelijk een V70
Geplaatst: 01.09.2008 - 19:04
door Fredhead
Stap eens in allebei de auto's en kijk welke auto het beste bij je past.
Die onderhoudsinterval ben ik niet heel zeker van, de Caddy's bij ons op het werk moeten om de 15K naar de garage
Geplaatst: 01.09.2008 - 19:05
door jjbakker
fredhead schreef:Stap eens in allebei de auto's en kijk welke auto het beste bij je past.
Die onderhoudsinterval ben ik niet heel zeker van, de Caddy's bij ons op het werk moeten om de 15K naar de garage
Ze rijden beide goed, passat is degelijk, V50 R-design lekker sportief.
Onderhoudsinterval op passat is 30k, afhankelijk van je rijstijl zelfs 40k (zoals mijn pa)
Geplaatst: 01.09.2008 - 19:06
door sbv
Is het al de nieuwe 2.0 Common rail diesel ? Ik heb zlef goed 125000 km met de 2.0 oude motor gereden en het knort er lekker op los
De oude maakte best wel veel lawaai. Tja wil je echt ruimte dan de Passat, voor de rest lekker een V50 nemen
Geplaatst: 01.09.2008 - 19:06
door Fredhead
jjbakker schreef:fredhead schreef:Stap eens in allebei de auto's en kijk welke auto het beste bij je past.
Die onderhoudsinterval ben ik niet heel zeker van, de Caddy's bij ons op het werk moeten om de 15K naar de garage
Ze rijden beide goed, passat is degelijk, V50 R-design lekker sportief.
Onderhoudsinterval op passat is 30k, afhankelijk van je rijstijl zelfs 40k (zoals mijn pa)
Oké, dan heb ik niets gezegd over de onderhoudsinterval

Geplaatst: 01.09.2008 - 19:10
door Rob M
Heb kortgeleden voor een soortgelijke keuze gestaan. Ik had een heuse top 5 gemaakt:
1/ Volvo V50 uitvoering 1
2/ Volvo V50 uitvoering 2 (net iets anders)
3/ Volvo V50 uitvoering 3 (weer net iets anders)
4/ Volvo V50 uitvoering 4 (totaal anders)
5/ Volvo V70 uitgeklede uitvoering.
Het is uiteindelijk een V50 geworden
Nee, even serieus, ik heb verschillende keren in een Passat (MY2008) van een collega van mij lange afstanden
moeten afleggen en heb zelf 180K/Km een Passat Variant gehad (MY2003) en de V50 heeft een groot aantal voordelen en 1 nadeel.
Hij is kleiner dan de Passat Variant, verder is de V50 stiller, heeft de V50 betere stoelen, moderner interieur (alle VW producten lijken hetzelfde), geen vervelende bijgeluiden in de aandrijving, de V50 verbruikt minder olie dan 1L op 1500/1700kilometer(!) (Ja, beide auto's ('03 en '08 )) en voor mij heel belangrijk, ik word serieus genomen en als klant behandeld bij de Volvo dealer. Uiteraard weet ik dat geluiden, stoelen en interieur subjectief zijn, maar olieverbruik en manier van behandelen bij VW is beneden alle peil voor zo veel geld. Sterkte met je dillema en we zien de foto's van je V50 graag tegemoet!
Aanvulling: Ik las net de tussenliggende berichten en de powershift en DSG zijn voor zover ik weet uit dezelfde fabriek. Het olieverbruik in mijn voorbeeld gaat om een 1.9 tdi 130pk pompverstuiver (2003) en een 2.0tdi commonrail uit 2008. Helaas is het oliverbruik vergelijkbaar en word er bij de garage van mijn collega (andere dan waar ik in onderhoud was) exact hetzelfde gezegd en weggehoond met de opmerking dat het toch maar lease is en dat het aan de rijstijl ligt en dat hij het toch niet zelf hoeft te betalen... (litertje VW-olie kost rond de 35 euro(!)
Geplaatst: 01.09.2008 - 19:12
door Fredhead
Dat alle VW's op elkaar lijken ben ik het mee eens ja.
Hebben een Golf 5 staan, maar die lijkt vanbinnen net op de nieuwste Caddy's die we hebben.
Alleen de VW Fox wijkt hier echt vanaf.