Nivomat vs automatische niveauregeling

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
1993SAAB900
2nd Gear member

Tijdens onze laatste vakantie merkte ik dat de auto toch wel wat doorhing. Dit had overigens geen invloed op het (weg)gedrag van de auto. Alleen de koplampen schenen wat omhoog. Ik vind het zelf erg vervelend wanneer ik via m'n achteruitkijkspiegel of door een tegemoetkomende auto wordt verblind waarvan de kolampen te hoog staan. Daarom zit ik nu een beetje te dubben of ik nu nivomats of automatische niveau regeling zal monteren. Van de nivomats is me de werking wel duidelijk. Naar de werking van de automatsche niveauregeling ben ik wel benieuwd. In mijn SAAB 900 kon ik mbv luchtdruk de vering wat stugger maken. Is dit vergelijkbaar met de automatsche niveauregeling? Verder ben ik wel benieuwd naar ervaringen van V70 gebruikers met automatsche niveauregeling en de voor- en nadelen van de beide systemen tov elkaar.
2007 Volvo V70 2.5T; 2008 Mazda MX-5 Miata
HansEindhovenV70
4th Gear member

Dit zijn beiden termen voor hetzelfde! Het systeem werkt perfect.... op moment dat de auto belast wordt zal deze wat doorzakken maar zodra je gaat rijden komt de auto netjes omhoog.
Derk & Co
1st Gear member

Heb bij PG Auto's in Papendrecht gebruikte NIVOMATS in laten bouwen:
met grote hond, 2 volwassenen, 3 grote kinderen en dakkoffer tot de nok toe
beladen (600+kilo) op vacantie geweest. Ging prima, auto lag perfect.
De oorspronkelijke veren aangehouden, kwestie van een uurtje werk.
Ook zonder zware belading strakker weggedag , ben er kortom erg blij mee !!

Aju,

Derk :wave:
(eerst 2 x Saab 96 tweetakt......, was wel heeeeeel leuk) 144S, 740 Est., 940 Est., 940 Est. LPT LPi (2x), nu V70 D5 + 940 Est LPT LPi
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”