Na twee weken vakantie en bijna 3000 km, is het helemaal duidelijk dat de XC70 de juiste keuze was. Wat een sublieme reiswagen is dit! Op lange afstanden is het verbruik alleszins redelijk te noemen (10.8 liter/100 km) en het comfort is echt een stuk hoger dan dat van mijn vorige auto, de V50.
Er veel XC70's hebben we niet gezien onderweg en de kans om er naast te parkeren of er een fotootje mee te maken was nog veel kleiner! Hieronder een Engelse die bij Cap Fréhel stond:

Nog opvallender was dat we er toen in de plaats waar we een huisje hadden gehuurd eentje tegen kwamen op de parkeerplaats bij het strand:

De leukste verrassing was trouwens op de dag voordat we weggingen: de huiseigenaar bleek ook de eigenaar van de Volvo garage te zijn! Jullie begrijpen natuurlijk wel dat we even hebben staan kletsen over de verschillen tussen de Nederlandse en Franse markt (voor zover ik daar verstand van heb :roll: ). In Frankrijk worden bijna alleen maar Diesels verkocht. De garageeigenaar vertelde 1 flexifuel model verkocht te hebben, de rest alleen maar Diesel.
In een Franstalig Volvo for Life magazine had ik ook gelezen dat slechts 7% van de verkochte volvo's tot het hoge segment behoren. Ik heb geen idee hoe deze verhouding elders is trouwens.
Helaas heb ik geen leuke off-road weggetjes kunnen vinden, de enige keer dat ik iets had wat er op leek kwamen we in een weiland en moesten we in de koeievlaaien keren en weer terug. Dat gaf de auto wel een meer off-road look maar het rook ook niet zo fris

Anyway, de vakantie zit er weer op en ik ga weer terug naar het stadverkeer en de drukte hier in Nederland op de weg.
Groet Cinq