Pagina 1 van 1
en toen stonden we te balen op een natte avond!
Geplaatst: 05.09.2008 - 11:16
door duthoy
Het verhaal;
Donderdagavond, 1ste gemeenteraad na het zomerverlof.
Eerst werken (ik werk op het gemeentehuis) van 8:30 tot 19:00; even snel een pitta gaan steken, en dan terug naar het gemeentehuis om om 20:00 de gemeenteraad bij te wonen.
Na de amuzante zitting met de partijcollega's naar het café. om 00:30 loop ik lekker naar m'n volvo om tot het besluit te komen dat die daar al staat sinds 's morgens en ik m'n parkeerlichtjes heb laten branden.
fingers crossed, komaan starten!!!
hu-hu-h..... niks, batterij leeg. daar sta je dan op 5 km. van je huis, moe, kou, honger.
Even de vriendin bellen (die al lag te slapen, maar die op +/- 1 km. van m'n werk en wagen) voor de sleutels van haar brommer.
goed en wel; ik kom thuis, ondertussen kwart na één; en ik bedenk bij mezelf dat ik niet gerust ben als mijn volvo niet bij mij staat.
dus, fiets op, terug 5 km. om de wagen naar huis te duwen.
wat een misvatting!! hij staat wel op 4 wielen, maar de weg is ook niet altijd vlak, heb dus na 500 m. hem maar de parkeerstrook opgeduwd en terug naar m'n fiets gewandeld. muziekspeler in; en in de ondertussen begonnen regen naar huis.
3:00; thuisgekomen, ze*knat en balen dat m'n auto een dorp verder staat. ben dan maar gaan slapen.
ondertussen, vanmorgen met behulp van enkele collega's even de auto in gang geduwd, en hij staat hier nu op de parking, op 50 m. van m'n bureau. dadelijk even met startkabels vertrekken en een stukkie autoweg gaan rijden tussen de middag.
Hell; ik ben MOE!!

Geplaatst: 05.09.2008 - 12:16
door 440rijder
Ik heb ook wel eens zonder 'prik' gestaan, alleen. Als je dan toch moeite gaat doen, dan maar goed bedacht ik toen dus; recht stuk weg, bestuurdersdeur open, eerst vanachter op gang duwen en dan verder duwen in de deurpost tot je een redelijke snelheid hebt, erin springen, snel in de 2 (niet vergeten contact aan te zetten) en in 1 keer de koppeling los. Het werkte de 2e keer (maar meer omdat ik toen wat handiger in de auto sprong en meer snelheid had). Even ta-tada-taa roepen en rijden maar.
Geplaatst: 05.09.2008 - 12:29
door Mathijs T-4
lang leve de anwb?
en als je vaker je lichten vergeet uit te doen...
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=207829
Geplaatst: 05.09.2008 - 12:35
door duthoy
anwb? dan moet je een loeier van een contract aangaan, laat maar
als we de wagen vanmorgen in gang hadden geduwd, had 'k er even 200 m. mee gereden tot aan de parking van het werk,
tijdens de middagpauze ging ik ff toertje doen, en hij starte net, op die 200 m. had hij net genoeg power opgedaan om 1 x te starten, dus, karren maar

Geplaatst: 05.09.2008 - 12:40
door RobsterS70R
Een loeier van een contract?? Per jaar betaal ik €45,- voor Europaservice inclusief vervangend vervoer... Ik was 3 weken lid en ja hoor, de koppeling 5km voor huis eruit...
Geplaatst: 05.09.2008 - 12:40
door Ben
duthoy schreef:anwb? dan moet je een loeier van een contract aangaan, laat maar

Tja, voor die paar tientjes ben je nu nat en moe geworden.
(of je eerder thuis geweest zou zijn weet ik niet zeker)
En als je auto bij Volvo in onderhoud is had the een assistance kaart gehad en was het zelfs gratis geweest

Geplaatst: 05.09.2008 - 12:45
door duthoy
in belgië is dat toering dat komt, moet je een contract pakken van 286 euro. de eerste 2 weken mag je niets anders tegen komen.
Geplaatst: 05.09.2008 - 13:06
door ArjenM
Ik dacht dat aanduwen niet echt verstandig was met een katalysator.
@Robster: KOmt door je leeftijd, dan krijg je korting. Als je 24 bent betaal je iets van 90 Euro. Niet dat ik het daarom laat.
Geplaatst: 05.09.2008 - 13:19
door RobsterS70R
@ Arjen; inderdaad, jongerenvoordeel. Daar kan ik nog 2 jaar van genieten

Geplaatst: 05.09.2008 - 13:21
door Mathijs T-4
ah je bent ene belg, tja dat is dan knap lullig...
zit anwb/ routemobiel ook niet bij jullie?
volvo assistance krijg je alleen als je volvo niet ouder is dan 10jaar en in onderhoud is bij een volvo dealer.. of als de wagen ouder dan 10 jaar is, de wagen in onderhoud bij de volvo dealer en je €45,- per jaar betaald ( europa met alles erop en eraan)
Ik ga dat hok van ons echt niet duwen hé....
Geplaatst: 05.09.2008 - 13:51
door 440rijder
Aanduwen is niet verstandig met de kat, maar goed, 5 kilometer lopen in de stromende regen ook niet

. Ik denk dat die dingen wel tegen een keertje aanduwen kunnen (correct me if I'm wrong)
Geplaatst: 05.09.2008 - 14:55
door duthoy
bij het aanduwen hebben we maar 5 meter moeten duwen om op snelheid te komen en bij het contact opzetten en de koppeling op te laten komen starte hij direct.
tegen dat de (weinig) onverbrande benzine aan de kat is; is die al verdampt.
heb vanmiddag ff 30 km. gaan rijden, gewone weg en autostrade, en hij reed als vanouds.
Geplaatst: 06.09.2008 - 12:29
door philippevk
als de accu echt leeg is werkt aanduwen ook niet meer schat ik in...
De benzine pomp werkt namelijk niet meer zonder prik...
Geplaatst: 06.09.2008 - 12:56
door Stinky
Een van de voordelen van een Volvo is, dacht ik, dat je nooit meer hoeft
na te denken over je lampen. Ze gaan automatisch aan en uit. Niet?
Geplaatst: 06.09.2008 - 22:49
door 440rijder
Dit heeft ook gelijk een nadeel, want in het enkele geval dat ik mijn mistlicht aanzet moet ik ook de lampen actief 'aan' zetten, wat ik vervolgens consequent vergeet. Zo'n piepertje inbouwen is natuurlijk de oplossing, maar goed voor die paar keer moet ik maar even wat alerter zijn.
Geplaatst: 07.09.2008 - 00:48
door ArjenM
philippevk schreef:als de accu echt leeg is werkt aanduwen ook niet meer schat ik in...
De benzine pomp werkt namelijk niet meer zonder prik...
Maar de dynamo wel.
Geplaatst: 07.09.2008 - 02:34
door evanmandos2
aanduwen doet het eigenlijk altijd wel, injectorrail staat meestal nog wel een beetje druk op, zodat ie toch wat benzine heeft(klein slokje is genoeg). soms moet je 2 of 3 keer proberen omdat injectoren e.d. wel wat stroom nodig hebben, maar omdat er al benzinedruk is, hoeft de pomp niet eerst te draaien om te kunnen starten!
en dynamo draait wel een paar slagen, dat is in principe wel genoeg om net die paar vonkjes te geven en de injectoren open te trekken.
en met die kat zal het wel wat meevallen, pas als je tien keer aanduwt en nog geen start(lees: verzopen motor begint te veroorzaken) heb je zoveel benzine(dampen) in je kat dat die er echt schade van lijdt, een nog goede katalysator is redelijk vergevingsgezind ingesteld
overigens weet ik uit ervaring dat een 440 erg goed is aan te duwen in je eentje, lichte auto en goede grip bij het bestuurdersportier om wat kracht op te zetten. helaas een vrij laag hangend stuur, dus met mijn 1 meter 86(lang, breed en [strike]dik[/strike] goed gevoed

) ben ik net wat te overmaats om makkelijk in de stoel te glijden en snel in de 2 te zetten en te koppelen.
overigens werkt het bij in je eentje aandruken vaak beter om in de drie te zetten, maar dan moet je een beetje spelen met de koppeling zodat ie de kans krijgt aan te slaan.