kruislichten

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
charly
3rd Gear member

Beste V70-ers,

Kan iemand mij de DIY-procedure uit de doeken doen om de steeds brandende lichten te doven (ofschoon geen Nederlander, toch steeds bereid om besparingen te doen - grapje !). In de vorige editie van de V70 kon je met een schroevendraaier de boel op "normaal-voor-onze-contreien" zetten.
Iemand in de buurt met praktijkervaring?
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Volgens mij moet het softwarematig gebeuren bij de dealer.
Ik zou het niet willen.
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Ben
Executive Member
Contacteer:

Onderwerp is in de loop van de jaren al vaak ter sprake geweest.
Zoek even op het forum. De term 'kruislichten' ben ik niet eerder tegengekomen.
De reacties waren overigens altijd hetzelfde als die van Hans ;-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
MdV-V70
1st Gear member

Dit gebeurt inderdaad softwarematig. Mijn dealer heeft het gratis uitgevoerd en ik heb er geen moment spijt van. Zonde om bij een stralende zon met je lichten op te gaan rijden.
Don't eat yellow snow.
gevanje
4th Gear member

MdV-V70 schreef:Dit gebeurt inderdaad softwarematig. Mijn dealer heeft het gratis uitgevoerd en ik heb er geen moment spijt van. Zonde om bij een stralende zon met je lichten op te gaan rijden.
Maar wel veilig. Gelukkig ben ik niet zo'n zuunige hollander (of belg) (ben lekker een tukker :wink: ). Veiligheid mag wat kosten en dat beetje geld vind je echt niet meer terug.
safarigeel
2nd Gear member

De meningen zijn verdeeld. In Nederland, maar ook in Europees verband wordt al jaren gediscussieerd over het verplicht stellen van het voeren van verlichting overdag. In Europees verband is afgezien van de verplichting omdat het motorrijders juist meer kwetsbaar zou maken. Ook de fietsersbond is tegen, omdat zij vrezen dat fietsers (en voetgangers) minder zichtbaar worden. TNO heeft dit echter onderzocht en fietsers & voetgangers zouden juist profiteren omdat auto’s beter zichtbaar zijn en ook beter zicht hebben.

Een ander (en zekerder) nadeel is dat het brandstofverbruik en CO2 uitstoot toenemen door het voeren van verlichting overdag. Volgens Eurlings zou dat slechts een tijdelijk probleem zijn, want dankzij LED en andere technologie worden autolampen voor dit gebruik steeds zuiniger. Klein probleempje daarbij is dat nu slechts een klein deel van de nieuwe auto’s al met energiezuinige koplampen is uitgerust, zodat het nog wel even duurt voordat een significant deel van het wagenpark milieuvriendelijk licht kan voeren overdag.

In Oostenrijk gold, net als in andere EU-landen, twee jaar lang dezelfde verplichting. Maar sinds 1 januari is ze weer afgeschaft, precies omdat er meer slachtoffers vielen bij de motorrijders. De auto-industrie verwacht dat er vroeg of laat toch een algemene verplichting zal komen, waarbij niet de dimlichten zullen worden gebruikt maar speciale, zwakkere daglampen - zoals Volvo die trouwens al standaard inbouwt voor zijn Scandinavische thuismarkt.
66DL
940GL
V70II T5 geartronic pegasus17 elegance-comfort-premium-winter-family-estateline tel+premiumsound+volvosubwoofermod600W
standverwarming+schuif/kanteldak. BSR StageII
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ik heb ze in mijn auto uitstaan.
Waarom? Heb veel contact in standje 2 en de motor niet draaiende. Dan altijd die Xenon's aan, accu zo leeg.

MAAR.
Ik ga het weer aanzetten.
Waarom?
Ik word gek van het teruglopen naar de auto om dat ik als ik nog even achterom kijk, de verlichting nog zie branden. (tunneltje gehad, lampjes aan, niet meer uit gedaan, je kent het wel).

Ik zeg.... lekker aan laten hoor!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Paul
Geartronic member

Blijven de lichten dan branden als je de motor uitzet en de sleutel eruit hebt?

Ik heb bij mij in stand 0 de lampen uit, parkeerlicht > branden de parkeerlampen en met licht aan, branden mijn lichten en die gaan automatisch uit. Ook in de XC70.

Welke stand is dit dan?

En is er niet ook een stand in te stellen zoals bij die Amerikanen, dat er overdag de dimlichten feller branden (DRL) en vervolgens als het echt donker wordt automatisch de xenon aangaat?
(zoals ook bij audi en bmw)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”