Hallo,
Ik ben al 2 jaar tot volle tevredenheid amazon bezitter.
Nu heb ik een 740 estate gekocht met wat laswerk.
Alleen het portier slaat automatisch op slot, zelfs toen de motor draaide en ik uit het voertuig was. Dus vet probleem als je even iets wil pakken. ik kwam er niet in. gelukkig had ik een reserve sleutel...
Mijn vraag: wie weet of je dit uit kunt schakelen?
Ik heb geen instructieboekje erbij gekregen.
Alvast bedankt
Ton
Automatisch op slot 740 Help!
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
dat is niet normaal, heb het nooit gehad om mijn 740's en heb er ook nog nooit van gehoord.
Ik zou haast denken aan ergens sluiting ofzo.... waardoor de centrale vergrendeling getriggerd wordt. Of misschien iets wat achteraf ingebouwd is, maar dat wordt dan heel erg gissen....
Ik zou haast denken aan ergens sluiting ofzo.... waardoor de centrale vergrendeling getriggerd wordt. Of misschien iets wat achteraf ingebouwd is, maar dat wordt dan heel erg gissen....
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Peterd54
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 11.07.2008 - 21:23
- Locatie: Drenthe
dat heb ik ook bij mijn 850 gehad. Ik nam zelfs een extra sleutel mee. Bij de 850 zitten er links onder het dashboard een heleboel soorten 'relais' . Een van die dingen bleek stuk te zijn. Deze kan je relatief makkelijk vervangen en er zo een andere (gebruikte) insteken. De plaats helemaal links achter onder bij het stuur is overigens wel wat lastig om bij te komen. Als dit bij de 740 net zo werkt, zou dit de veroorzaker ( en de oplossing) kunnen zijn.
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Bij een 740 zitten bijna alle relais en zekeringen achter de asbak, waar je alleen bij kan door het opbergvakje ook te verwijderen.
Heb je hier iets aan? relais K en L zou den het moeten zijn.

Heb je hier iets aan? relais K en L zou den het moeten zijn.

940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
- Peterd54
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 11.07.2008 - 21:23
- Locatie: Drenthe
Het was bij de 850 geen gewoon relais zoals K en L. Ik vermoed dat dat ding misschien 'regeleenheid centrale vergrendeling' of zoiets heet. Op de bovenstaande tekening had deze meer het formaat van bv "B" en dan nog iets meer langwerpiger. Maar hij zat wel tussen allemaal van dat soort andere 'insteek modules'.
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:55
Bedankt voor de reacties.
Ik dacht dat het een soort carjacking beveiliging was.
Baseline bedankt voor het schema ik ga het proberen zodra ik uitgelast ben.
Bedankt..
Ton
Ik dacht dat het een soort carjacking beveiliging was.
Baseline bedankt voor het schema ik ga het proberen zodra ik uitgelast ben.
Bedankt..
Ton
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 16.06.2008 - 15:57
- Locatie: Zaandam
Ik zou zelf gaan zoeken in de deuren zelf, misschien ergens een slotje naar zijn moer? Heb ik wel eens gehad, met ongeveer dezelfde klachten. Als je in de auto zit en je druk het slot-knopje van je deur in, schieten ze allemaal op slot, als je slotmechanisme van binnen ergens stuk is of wat blijft hangen, kan hij op onverwachte ogenblikken net dat beetje contact maken wat nodig is om de deuren op slot te doen schieten. Of misschien door uitgedroogde raamrubbers wat water in de deur gekomen en sluiting veroorzaakt? Bij kans op vocht de stekkers e.d. in elkaar steken met lekker veel vaseline ertussen scheelt veel rare storingen.
Ben
- Henk 760 Hausser
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 09.03.2006 - 20:46
- Locatie: Epe
Aha,...dat zou hem wel eens kunnen zijn
Deze schakelaar zit alleen in de bestuurders deur.
Misschien zit er in de draadboom die de deur in gaat wel sluiting,maar ik zou eerst eens gaan kijken bij dat (iele)schakelaartje,...
Suc(V)6
Deze schakelaar zit alleen in de bestuurders deur.
Misschien zit er in de draadboom die de deur in gaat wel sluiting,maar ik zou eerst eens gaan kijken bij dat (iele)schakelaartje,...
Suc(V)6
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";