Beste Volvo liefhebbers,
Kan een van jullie mij vertellen waar zich de luchtmassameter bevindt in mijn V70. Ik heb sterk het vermoeden dat deze niet meer goed functioneert.
Groeten H.J.
LMM bij Volvo V70 2.5 10V classic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 04.09.2008 - 10:45
- Contacteer:
- VolvoC70T5
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 01.09.2007 - 21:48
Net na het luchtfilter.. dus net na de bak waar de stekker op gaat..
- hvdmountain
- 4th Gear member
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55
Misschien brengt dit wat verduidelijking? Luchtmassameter staat in het rode rondje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
- willem169
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 13.06.2008 - 08:20
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Heb een open luchtfilter gemonteerd en nu heb ik het sterke vermoeden dat ook mijn LMM aan vervanging toe is. Wat is de oorzaak van het falen van de LMM? Wat gaat er fysiek kapot? Daar ben ik wel ernstig benieuwd naar. Heb overigens al een nieuwe besteld (in Duitsland, 100 euro goedkoper dan hier).
Vanmorgen op de snelweg merkte ik dat ik opeens 3x zo langzaam accelereerde.
Van het ene op het andere moment.
Ach, het mag weleens na 298.000 km, toch?!
Vanmorgen op de snelweg merkte ik dat ik opeens 3x zo langzaam accelereerde.
Van het ene op het andere moment.
Ach, het mag weleens na 298.000 km, toch?!
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
Theoretisch zou een LMM eerder kapot kunnen gaan door een open luchtfilter. Deze filter namelijk minder dan een standaard luchtfilter en laat meer stof door. In ce praktijk zal het wel meevallen...
Of de LMM hetzelfde werkt als bij andere merken weet ik niet maar in mijn porsche werkte de LMM met een naaldje wat uitslaat op een contactplaatje. Op een gegeven moment is of die naald of die plaat versleten, maakt geen contact meer en doet het dus niet meer.
Zelf repareren heeft geen zin, lukt toch nooit goed en kort daarna heb je toch een nieuwe nodig.
Of de LMM hetzelfde werkt als bij andere merken weet ik niet maar in mijn porsche werkte de LMM met een naaldje wat uitslaat op een contactplaatje. Op een gegeven moment is of die naald of die plaat versleten, maakt geen contact meer en doet het dus niet meer.
Zelf repareren heeft geen zin, lukt toch nooit goed en kort daarna heb je toch een nieuwe nodig.
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- willem169
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 13.06.2008 - 08:20
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Ah, duidelijk! Ik ben benieuwd. Misschien heeft bij mij het openluchtfilter gezorgd voor de laatste 'tik' om de LMM kapot te doen gaan. In ieder geval nieuwe besteld, is zoiets eenvoudig zelf te monteren? Neem aan van wel.... het zal mij benieuwen in ieder geval.
- Drewster
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 31.05.2008 - 22:12
- Locatie: Nijmegen
heel simpel;
stekkertje los, LMM los, nieuwe ertussen en stekkertje weer aansluiten.
stekkertje los, LMM los, nieuwe ertussen en stekkertje weer aansluiten.
momenteel betaal ik wegenbelasting voor:
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
V70 D5 '03
245 2.3 automaat '84 (geen wegenbelasting... hehe)
Porsche 944 S2
V70 Classic '98 TDI
V40 1.8 16v
940 2.3 Estate
- Fi-Wi
- 2nd Gear member
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 24.02.2008 - 11:11
Kan een Volvo-dealer via een foutcode uitlezen of een LMM defect of aan vervanging toe is?
Ik heb heb namelijk het ernstige vermoeden dat de LMM uit mijn V70 2.5 Classic (1997) kapot is, aangezien mijn auto bijzonder traag accellereert maar ik wil geen bak geld uitgeven om erachter te komen dat de LMM toch niet de oorzaak is.
Dan liever wat geld om de auto door te laten meten door een Volvo-dealer.
Ik heb heb namelijk het ernstige vermoeden dat de LMM uit mijn V70 2.5 Classic (1997) kapot is, aangezien mijn auto bijzonder traag accellereert maar ik wil geen bak geld uitgeven om erachter te komen dat de LMM toch niet de oorzaak is.
Dan liever wat geld om de auto door te laten meten door een Volvo-dealer.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 04.09.2008 - 10:45
- Contacteer:
Bedankt voor de duidelijke tekening. Voorlopig is het probleem met mijn V70 2.5 10V opgelost door een nieuwe set bougiekabels te monteren maar mocht de LMM aan de beurt zijn (kmstand 165.000) dan weet ik hem te vinden.
Groeten, H.J.
Groeten, H.J.
- raymond01
- 3rd Gear member
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 15.10.2007 - 17:53
- Locatie: Arnhem/Zakynthos
Volgens mij kan deze niet direct uitgelezen worden.
Als de auto slecht loopt probeer de LMM even van de stekker los te koppelen, als alles het zelfde blijft dan zal deze wel kaduk zijn.
Als de auto slecht loopt probeer de LMM even van de stekker los te koppelen, als alles het zelfde blijft dan zal deze wel kaduk zijn.
___________________________
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Volvo V70 2.5T Aut bj 98
- willem169
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 13.06.2008 - 08:20
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
Heb overigens nog zo'n LMM te koop.
Interesse?
Interesse?