Ik ben op zoek naar een poetsproduct waarbij je de auto enkel wast en afspuit, maar niet hoeft te drogen ...
Eventueel ook in combinatie met een wax ...
Als ik hem maar niet hoef af te drogen, dat haat ik gewoon. Steeds allemaal strepen en droogresten op de lak en vensters ...
Kent iemand een goed product ?
Poetsen
- Stinky
- 6th Gear member
- Contacteer:
-
- 5th Gear member
doe alleen de ramen afdrogen, verder niks. een tip, niet in de volle zon laten drogen. maarja dan zit je goed in nederland haha.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 4th Gear member
ik gebruik 'schildpadjeszweet'-producten (Turtle Wax)
Afdrogen staat aangegeven op de verpakking, maar zonder gaat het ook pefect! Misschien dat er op een donkere wagen wel sporen achterblijven als je niet nadroogt,.... Ik heb een lichte kleur.
WJ
Afdrogen staat aangegeven op de verpakking, maar zonder gaat het ook pefect! Misschien dat er op een donkere wagen wel sporen achterblijven als je niet nadroogt,.... Ik heb een lichte kleur.
WJ
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
-
- 2nd Gear member
Het probleem is kalk in het water. Dit kalk blijft achter na het opdrogen van waterdruppels op de lak. Zeker in de zon.
Optie.. installeer een waterontharder in je huis (je vrouw/vriendin zal erg blij zijn) of zet er een tussen de leiding waar je het water tapt voor het wassen van je auto.
Optie.. installeer een waterontharder in je huis (je vrouw/vriendin zal erg blij zijn) of zet er een tussen de leiding waar je het water tapt voor het wassen van je auto.
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Contacteer:
Wassen zonder drogen laat nagenoeg altijd strepen of opgedroogde waterdruppels achter, vooral als de zon schijnt.
Er zijn wel middelen om het drogen te versnellen.
Je kunt beginnen met een zachte shampoo die het drogen vergemakkelijkt.
Daarnaast kan je op een natte lak een detail spray sprayen en bv met de Miracle Dryer je auto drogen.
Met een Miracle Dryer kun je 2 auto`s drogen zonder uitwringen.
Normaal gesproken ben ik met 10 minuten klaar en heb ik een auto streeploos droog.
Er zijn wel middelen om het drogen te versnellen.
Je kunt beginnen met een zachte shampoo die het drogen vergemakkelijkt.
Daarnaast kan je op een natte lak een detail spray sprayen en bv met de Miracle Dryer je auto drogen.
Met een Miracle Dryer kun je 2 auto`s drogen zonder uitwringen.
Normaal gesproken ben ik met 10 minuten klaar en heb ik een auto streeploos droog.
- Rob M
- 5th Gear member
@ prodetailing, Dat zou een goede investering voor mij kunnen zijn. Ik heb meestal weinig tijd, maar wil mijn auto wel nadrogen. Waar kun je een 'Miracle Dryer' kopen, en wat kosten ze?
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Contacteer:
Je kunt ze bij mij kopen in de webshop.
Klik even op www onderaan in mijn berichten of in mijn profiel.
Ze kosten "slechts" 17,50 er zullen alleen verzendkosten bijkomen maar misschien heb je nog meer nodig ?
Je mag me ook een pm sturen
En er loopt een aktie met de Miracle Dryer.
Bij aanschaf van een Miracle Dryer maak je elk half jaar kans op een Full Detail ter waarde van max 300 euro.
Zie ook de nieuws sectie op mijn site.
Gr,
Steve
Klik even op www onderaan in mijn berichten of in mijn profiel.
Ze kosten "slechts" 17,50 er zullen alleen verzendkosten bijkomen maar misschien heb je nog meer nodig ?

Je mag me ook een pm sturen
En er loopt een aktie met de Miracle Dryer.
Bij aanschaf van een Miracle Dryer maak je elk half jaar kans op een Full Detail ter waarde van max 300 euro.
Zie ook de nieuws sectie op mijn site.
Gr,
Steve
- Rob M
- 5th Gear member
Beste Steve,
Zo, da's een stevige prijs voor een superdoek, maar als ik die Full Detail krijg is het iedere cent waard!
Ik heb je site bekeken en dat ziet er iig erg goed en professioneel uit, ik mis alleen een in mijn ogen redelijk belangrijk detail... Waar zit jouw bedrijf? Ik ben namelijk 'redelijk' mobiel door Nederland en wie weet ben ik wel eens in de buurt.
Zo, da's een stevige prijs voor een superdoek, maar als ik die Full Detail krijg is het iedere cent waard!

Ik heb je site bekeken en dat ziet er iig erg goed en professioneel uit, ik mis alleen een in mijn ogen redelijk belangrijk detail... Waar zit jouw bedrijf? Ik ben namelijk 'redelijk' mobiel door Nederland en wie weet ben ik wel eens in de buurt.
Hartelijke groet,
Rob
Rob
Inmiddels Volvo nummer 11 Na een 240, 265, 460, 2×740, V40, V50, V40, V60 en een XC40 nu een V60 B3 Inscription, Pine Grey/Geventileerd nappaleder met massage in de kleur amber. En o.a. de packs: Park assist, Lighting, Lounge en hier en daar nog wat
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Contacteer:
Hoi Rob,
Als je naar contact gaat en dan vervolgens kijkt bij route beschrijving kom je uit op de onderstaande pagina
http://www.prodetailing.nl/index.php?pa ... schrijving
Je kunt mij overigens vinden in Huissen bij Arnhem.
Als je naar contact gaat en dan vervolgens kijkt bij route beschrijving kom je uit op de onderstaande pagina

http://www.prodetailing.nl/index.php?pa ... schrijving
Je kunt mij overigens vinden in Huissen bij Arnhem.
- Sailor
- 2nd Gear member
Even uit mijn XC70 topic geknipt en hier geplakt:
Vandaag zo lekker gepoetst! Doe het helemaal op de 'pro' manier. Dit dankzij heel goed advies en een demo van de firma carclean.nl.
Heb nu in 4 uur tijd alleen de motorkap gedaan, wel een klus maar het resultaat is echt meer dan showroom waardig. Voor degene die het interesseert, onderstaande stappen passen bij de hardheid van Volvo lakken met lichte wasstraat krassen of handwas kringen:
Stap 1: afspuiten met tuinslang
Stap 2: wassen met 'Poor Boys World Slick and Sludge shampoo' dmv Micro fiber handschoen volgens de zgn 'twee emmer methode'
Stap 3: afdrogen met speciale zeem 'Carrand Super Drying Towel' Echt niet te geloven een zeiknatte XC70 helemaal droog zonder 1x uit te wringen
Stap 4: kleien... ja met klei over de lak wrijven (met gebruik van een smeermiddel). De lak wordt dan helemaal gereindigd en is dan echt super glad en helemaal schoon.
Stap 5: Polijsten met een dual action polijst machine:
5a: eerst met Poor Boys Medium Cut SSR 2.5 polijstpasta met oranje Lake Country schuimpad op +/- 1200 toeren. Bij mij was 2x herhalen noodzakelijk om de krassen (swirls) eruit te krijgen
5b: Fijn polijsten met wederom de machine maar dan met 'PBW Professional Polish' dit met een witte schuimpad op hetzelfde toerental
Stap 6: de lak voeden met 'PBW Black Hole'. opbrengen met de hand als wax en met microvezeldoek uit poetsen.
Stap 7: PBW Sealent with Carnauba opbrengen met de hand als wax en wederom uitpoetsen met microvezeldoek. En dan... Tadaa! Klaar Smile
Ik weet het, het is een heel gedoe maar dan is je wagen ook weer als nieuw. Althans de motorkap nu dan. Binnenkort neem ik weer een stuk onderhanden.
Misschien hebben jullie er wat aan.
Vandaag zo lekker gepoetst! Doe het helemaal op de 'pro' manier. Dit dankzij heel goed advies en een demo van de firma carclean.nl.
Heb nu in 4 uur tijd alleen de motorkap gedaan, wel een klus maar het resultaat is echt meer dan showroom waardig. Voor degene die het interesseert, onderstaande stappen passen bij de hardheid van Volvo lakken met lichte wasstraat krassen of handwas kringen:
Stap 1: afspuiten met tuinslang
Stap 2: wassen met 'Poor Boys World Slick and Sludge shampoo' dmv Micro fiber handschoen volgens de zgn 'twee emmer methode'
Stap 3: afdrogen met speciale zeem 'Carrand Super Drying Towel' Echt niet te geloven een zeiknatte XC70 helemaal droog zonder 1x uit te wringen
Stap 4: kleien... ja met klei over de lak wrijven (met gebruik van een smeermiddel). De lak wordt dan helemaal gereindigd en is dan echt super glad en helemaal schoon.
Stap 5: Polijsten met een dual action polijst machine:
5a: eerst met Poor Boys Medium Cut SSR 2.5 polijstpasta met oranje Lake Country schuimpad op +/- 1200 toeren. Bij mij was 2x herhalen noodzakelijk om de krassen (swirls) eruit te krijgen
5b: Fijn polijsten met wederom de machine maar dan met 'PBW Professional Polish' dit met een witte schuimpad op hetzelfde toerental
Stap 6: de lak voeden met 'PBW Black Hole'. opbrengen met de hand als wax en met microvezeldoek uit poetsen.
Stap 7: PBW Sealent with Carnauba opbrengen met de hand als wax en wederom uitpoetsen met microvezeldoek. En dan... Tadaa! Klaar Smile
Ik weet het, het is een heel gedoe maar dan is je wagen ook weer als nieuw. Althans de motorkap nu dan. Binnenkort neem ik weer een stuk onderhanden.
Misschien hebben jullie er wat aan.
Volvo XC70 2.5T 'Ocean Race' (BJ 2006)
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken

- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Serieus? :shock:Prodetailing schreef: Met een Miracle Dryer kun je 2 auto`s drogen zonder uitwringen.
Voor het dak alleen al moet ik een gewoon zeemvel al 4x uitwringen...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Contacteer:
Yep dat klopt helemaal.
Misschien iets om het te komen testen op de poets meeting op 3 Mei ?
- S80 Executive
- 5th Gear member
@Sailor,
4 uur voor alleen een motorkap? Daar ga ik toch echt niet aan beginnen...
S80 Executive.
S80 Executive.
-
- 5th Gear member
@ Bfranco,
Wellicht is het leuk en leerzaam om naar de door ons georganiseerde detailingdag te komen zoals Prodetailing al aangeeft, is ongeveer een uurtje van de grens !
Daarnaast moeten we wel eerlijk zijn, hoe beter je auto verzorgd is hoe makkelijker je de auto kan afdrogen na het wassen.
Alleen een spons af en toe zonder een beschermlaag resulteert altijd in strepen en KRASSEN!
De auto 2 keer per jaar behandelen met een beschermlaag en wax levert je a heen hoop minder ergernissen en een betere staat van de lak op.
Het drogen van de auto met b.v. een mirracle dryer levert dan ook de beste resultaten op als je de auto lekker in de wax hebt staan en zoals Prodetailing zegt dan kan je er werkelijk makkelijk 2 auto's mee afdrogen!
Wellicht is het leuk en leerzaam om naar de door ons georganiseerde detailingdag te komen zoals Prodetailing al aangeeft, is ongeveer een uurtje van de grens !
Daarnaast moeten we wel eerlijk zijn, hoe beter je auto verzorgd is hoe makkelijker je de auto kan afdrogen na het wassen.
Alleen een spons af en toe zonder een beschermlaag resulteert altijd in strepen en KRASSEN!
De auto 2 keer per jaar behandelen met een beschermlaag en wax levert je a heen hoop minder ergernissen en een betere staat van de lak op.
Het drogen van de auto met b.v. een mirracle dryer levert dan ook de beste resultaten op als je de auto lekker in de wax hebt staan en zoals Prodetailing zegt dan kan je er werkelijk makkelijk 2 auto's mee afdrogen!
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 5th Gear member
Tot je het resultaat ziet !S80 Executive schreef:@Sailor,
S80 Executive.
Ik dacht dat eerst ook, maar inmiddels weet ik wel beter, het detailen van je auto kan een hele ontspannen bezigheid zijn.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
Ik heb er al aan zitten denken hoor, en het past normaalgezien wel in mijn kalender. Het is alleen zo ver rijden he... Tegen dat ik weer thuis ben kan ik opnieuw beginnen...Prodetailing schreef:Yep dat klopt helemaal.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY05 V50 2.0D
MY05 V50 2.0D
- Driven2Shine
- Forumsponsor
- Contacteer:
Word ook een gezellige dag waar je andere forum leden kunt ontmoeten.
We sluiten af met een BBQ misschien dat dat je over de streep kunt trekken
Alles is natuurlijk geheel vrijblijvend.
We sluiten af met een BBQ misschien dat dat je over de streep kunt trekken

Alles is natuurlijk geheel vrijblijvend.
-
- 2nd Gear member
Voor mij is het ook een eindje ze.ppFreddy schreef:Ik heb er al aan zitten denken hoor, en het past normaalgezien wel in mijn kalender. Het is alleen zo ver rijden he... Tegen dat ik weer thuis ben kan ik opnieuw beginnen...Prodetailing schreef:Yep dat klopt helemaal.
Anders rijden we samen op hé.
ik ging normaal een lang weekend, maar daar ik ben uitgenodigd voor een trouwfeest op zaterdag zal ik dus de zondag morgen vertrekken.
Het is een 1,5 uur rijden denk ik.
Je laat maar wat weten hé.