kleur code van mijn 480 en deuren te koop gevraagd

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
dailyhero
2nd Gear member

:headbang: :hello1: :headbang:
hallo zo net ben ik zonder problemen door het Apk keuring gerold. fijn dat de Volvos zijn z goede auto's. nu wil ik gaan de buitenkant bij werken. in mijn bumper zitten lelijke plekken van stenen inslagen en mijne beide portiers zijn ook niet helemaal top. de centrale vergrendeling werkt niet en bij de bijrijder deur is het binnen licht schakelaartje kapot dus aan die kant werk ook het alarm niet. verder het raam mechaniek en de servo's van de centraal werken wel maar ik heb gezien dat daar is in de bedrading behoorlijk geknipt. nu zal ik graag de hele deuren vervangen. maar ik kan niet achter halen wat is mijn verf code :( . mijne Volvo donker grijs metallic bouwjaar '91. weet iemand welke kleur code het is?? in mijn kenteken staat kleur blauw dus :oops: ik heb ergens geleen dat het misschien de kode 311 is??!?. of heb thuis toevallig iemand in deze kleur beide deuren in mooie staat met werkende elektriciteit??
aub laat me het weten.
dAILYhERO
Iroll
6th Gear member

Hier heb je een link met de kleurcodes. Click op de kleur voor een foto:
http://www.volvo-480-europe.org/volvo480/colours.php
dailyhero
2nd Gear member

hartelijk dank het moet dan 311 Lavender Metallic zijn =D>
dAILYhERO
Iroll
6th Gear member

311 is een zeldzaam kleurtje. Dat wordt lastig om een deur te vinden. Zelfs de verf is niet meer te bestellen bij Volvo. Succes!
Auk
6th Gear member

Kleuren kun je gewoon na laten maken aan de hand van de kleurcode, dus dat is geen probleem. Voor originele Volvo lak betaal je alleen wat meer :wink:

Deuren vinden in deze kleur wordt inderdaad moeilijk omdat, zoals Peter al zegt, de kleur erg zeldzaam is.

Ik kan me nog wel herinneren dat iemand ze ooit een keer op MP aangeboden heeft, dus wellicht kun je een advertentie plaatsen op Marktplaats met een foto van de desbetreffende kleur en dus hopen op het beste!

Maar om een lang verhaal kort te maken, zou je beter even een sloop kunnen zoeken en daar een setje deuren met elektronica regelen, zul je altijd goedkoper uit zijn! Inbouwen is kinderspel.

Succes er mee!
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Cruising 480
2nd Gear member

Probeer eens bij Wouter

http://volvo.onderdeel-nodig.nl/
LOVE CRUISING my 480
480 (E)S 2.0 1994 paris bleu
480 ES 1987

Groeten Robin
dailyhero
2nd Gear member

het ziet dus niet zo goed uit :-k ,
tsja de deuren zijn nog niet zo slecht en in de noot zijn ze nog te opknappen. maar of ik uitkomt met de elektriciteit??!! waarom en welke draden zijn er afgekniptdat word nog puzzelen ::(
bedank voor de web adres ik heb al wat dingen bij Wouter besteld maar ik was zijn adres verloren dus ben ik even blij =D>
dAILYhERO
Auk
6th Gear member

Wouter heeft deze deuren ook niet staan, en qua onderdelen is het behoorlijk prijzig als ik zo hoor dat je bedrading afgeknipt is.

Dan kun je beter twee deuren zoeken en een dagje naar Limburg komen, bouw ik de bekabeling wel voor je over.
Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

Afbeelding
dailyhero
2nd Gear member

hoi Auk,
dat zal wel tof zijn als je zou willen helpen inderdaad niemand heeft de juiste kleur van de deuren in het voorraad. ik denk dat in principe alles werkt alleen de aansluiting is doorgeknipt het is geknipt in de deur gedeelte. de servos werken wel en in principe is ook aan een voldoende als maar de bijrijder deur gaat dicht. ik denk dat het binnen licht schakelaartje is wel te maken of doe ik het later zelf als de bedrading goed is.
laat we een afspraak maken :thumbright: hoe en wat ik zal het tof vinden als weer een stukje klaar is op mijne Volvo
dAILYhERO
Auk
6th Gear member

Je hebt pm
Auke
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT

Afbeelding
Plaats reactie