Luchtmassameter V50

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Panhard
Starter

Wanneer je nu de luchtfilter uit de wagen haalt om de oliefilter te vervangen en je plaatst de luchtfilter terug in de wagen.

En je vergeet de luchtmassameter terug aan te koppelen. Wat zal de wagen doen?

Zal deze duidelijk bijna haast niet optrekken?
Zal deze nog wel optrekken maar niet meer zo intensief?
Ik zou graag weten of je dat echt wel duidelijk zal merken of dat het motormanagement dat zal compenseren?
PeeJay
4th Gear member

Als een luchtmassameter kapot is, dan trekt de motor minder goed en de normale topsnelheid zal niet meer gehaald worden.
Als je de luchtmassameter verwijderd, kan ik mij goed voorstellen dat je hetzelfde effect krijgt.

Waarom zou je het willen proberen? Denk je dat het motormanagement niet correct meer functioneert?
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Panhard
Starter

trekt hij dan duidelijk niet goed? Of trekt hij gewoon iets minder.
Ik wil het niet uittesten, ik denk het gewoon vergeten te hebben bij iemand.
PeeJay
4th Gear member

Panhard schreef:trekt hij dan duidelijk niet goed? Of trekt hij gewoon iets minder.
Ik wil het niet uittesten, ik denk het gewoon vergeten te hebben bij iemand.
Dat durf ik niet te zeggen. Dat zal per auto verschillen denk ik.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
SonnyBBQ
2nd Gear member

Heb ooit een hapering van de LMM gehad op mijn Golf IV TDI... dit is echt duidelijk merkbaar hoor.
Tandmac
2nd Gear member
Contacteer:

hij gaat dan sputteren, zeker bij een laag toerental.
edric
1st Gear member

Zou het dan kunnen dat ze dit in de garage tijdens het onderhoud vergeten terug aan te koppelen.Sinds het onderhoud trekt mijn auto duidelijk minder snel op.
Panhard
Starter

Er is een kleine kans dat dat zo is. Kijk anders eens onder de motorkap en kijk of er een fiche niet ingestoken is op uw luchtfilterdoos.
Als je de motorkap opendoet dan is dat de zwarte doos rechtsonder dicht bij de neus/bumper.
Of de darm niet goed gemonteerd/vastgezet op de turbo waardoor hij ervan geschoten is door de druk.
Dit zijn mogelijke oorzaken, maar het is ook mogelijk dat de luchtmassameter kapot is. Of iets anders kan ook.

De gesuggereerde fouten zijn mogelijk bij een 1.6 diesel aangezien je verplicht bent heel wat te demonteren om het onderhoud te doen. Menselijke fouten zijn altijd mogelijk.
edric
1st Gear member

hey,

Bedankt voor de informatie.Ben vandaag naar de garage geweest en ze hebben via de computer gezien dat het waarschijnlijk mijn turbo is die in een soort noodstop geslagen was.Maar weet niet of het dat was want heb het nog niet echt kunnen uittesten.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”