Heeren,
Ik overweeg de aanschaf van een 960 estate op gas g3. Het grote onderhoud is reeds gedaan, maar wat ik me afvroeg wat het gemiddelde ondehoud kost.
Rijd nu een 245, waarvan het onderhoud (onderdelen) belachelijk goedkoop is.
Zocht eigenlijk een nieuwe auto om goedkoper uit te zijn, tot dat ik de 960 tegen kwam. Voor wat extra comfort en veiligheid wil ik best wat meer betalen maar t moet niet tegek worden.
Onderhoud doe ik in principe zelf.
Enne, heeft een 2.5l uit 95/96 hydro klepstoters?
Even voorstellen kan ook geen kwaad. Ik, Sjaap, 25 woonachtig int noorder van t land en volvo freak, uiteraard!
Kosten onderhoud 960 estate
- k²
- 3rd Gear member
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 16.11.2007 - 18:20
- Locatie: neffenalle
- Contacteer:
als het ééntje van de laatste serie is, dan zijn de stukken moeilijker te vinden
de 960 is al een redelijk zeldzame wagen, de serie 2 is dat nog meer
stukken meestal enkel te vinden bij de volvo dealer en dus nieuw...
enfin, hier in belgië dus
de 960 is al een redelijk zeldzame wagen, de serie 2 is dat nog meer
stukken meestal enkel te vinden bij de volvo dealer en dus nieuw...
enfin, hier in belgië dus
...italian or swedish beauty? Bertone has the answer...
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
hydro klepstoters zowiezo op alle whiteblocks tot en met my '00 ofzo.
Daarnaast is een 960 wel redelijk duurder in onderhoud omdat er een veel complexxer onderstel onderzit enzo. Heb er geen precies idee van, ben zelf namelijk verslingerd aan de Red Blocks dus ben niet zo into de 960...
Je kan ook altijd je licht op steken bij de www.volvo700vereniging.nl
Daarnaast is een 960 wel redelijk duurder in onderhoud omdat er een veel complexxer onderstel onderzit enzo. Heb er geen precies idee van, ben zelf namelijk verslingerd aan de Red Blocks dus ben niet zo into de 960...
Je kan ook altijd je licht op steken bij de www.volvo700vereniging.nl
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
@Sjaap: Het ligt een beetje aan het type.
de 960 type I, die loopt tot 1995 en je hebt de plattere, meer modernere neus wat meestal een type II heet.
Zonder dit forum af te vallen (ik kom hier ook steeds vaker en is een zeer uitgebreid forum) zou ik je ook willen wijzen op de site van de Volvo 700 Vereniging.
In tegenstelling tot dit forum, staat daar een hele berg statische data, als fotomodellen van alle typen, motorentabel en voor jou in dit geval belangrijk, een aankoopgids. Deze kun je met de zoekfunctie op die site vinden.
Mocht je er vragen over hebben, dan hoor ik die graag, want de schrijver is (grotendeels) ondergetekende.
De belangrijkste punten om op te letten staan er in.
Om concreet jouw vraag te beantwoorden:
Wat wil je met de auto?
Ga je er zelf aan klussen, op een sleuteldag of zo, of ben je niet handig en wil je dat ook niet worden, dan laat je alles doen.
Als je het zelf doet, is de gecompliceerdheid van een type II aanzienlijk duurder in onderhoud, dan de type I.
Een goeie type I die goed loopt op G3, is weer een unicum, dus zou je ook een hele late 940 kunnen overwegen.
Die is minder gecompliceerd en kan minstens zoveel luxe geven als een 960 type I, op de fluisterstilheid van de 6-in-lijn na dan.
Een type II is niet aan te tippen, dat is een wereld van verschil, ook qua kosten.
Kijk eens rond op de site, op beide sites, en op beide heb ik hetzelfde alias. Vraag maar raak, als je nog iets weten wil.
de 960 type I, die loopt tot 1995 en je hebt de plattere, meer modernere neus wat meestal een type II heet.
Zonder dit forum af te vallen (ik kom hier ook steeds vaker en is een zeer uitgebreid forum) zou ik je ook willen wijzen op de site van de Volvo 700 Vereniging.
In tegenstelling tot dit forum, staat daar een hele berg statische data, als fotomodellen van alle typen, motorentabel en voor jou in dit geval belangrijk, een aankoopgids. Deze kun je met de zoekfunctie op die site vinden.
Mocht je er vragen over hebben, dan hoor ik die graag, want de schrijver is (grotendeels) ondergetekende.
De belangrijkste punten om op te letten staan er in.
Om concreet jouw vraag te beantwoorden:
Wat wil je met de auto?
Ga je er zelf aan klussen, op een sleuteldag of zo, of ben je niet handig en wil je dat ook niet worden, dan laat je alles doen.
Als je het zelf doet, is de gecompliceerdheid van een type II aanzienlijk duurder in onderhoud, dan de type I.
Een goeie type I die goed loopt op G3, is weer een unicum, dus zou je ook een hele late 940 kunnen overwegen.
Die is minder gecompliceerd en kan minstens zoveel luxe geven als een 960 type I, op de fluisterstilheid van de 6-in-lijn na dan.
Een type II is niet aan te tippen, dat is een wereld van verschil, ook qua kosten.
Kijk eens rond op de site, op beide sites, en op beide heb ik hetzelfde alias. Vraag maar raak, als je nog iets weten wil.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 17.09.2008 - 18:43
Ik ben rete handig al zeg ik het zelf
Ga nu kijken op die site!
Dus wat betreft de kleppen, die behoeven dus geen nastelling? Scheelt dat even...dat doe ik dus liever niet zelf, en dan alleen maar omdat het zoveel werk is
.
Iemand eventueel websites waar ik prijzen van diverse onderdelen kan checken? Estate service is bekend, en ook mn huidige adres voor onderdelen en snelle leveringen.

Dus wat betreft de kleppen, die behoeven dus geen nastelling? Scheelt dat even...dat doe ik dus liever niet zelf, en dan alleen maar omdat het zoveel werk is

Iemand eventueel websites waar ik prijzen van diverse onderdelen kan checken? Estate service is bekend, en ook mn huidige adres voor onderdelen en snelle leveringen.
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ja, heb ik ook.
De lijst bevat voornamelijk 740/940 onderdelen, 960-TII en s/v90 staan er minder op, maar betekent niet dat ze bij hem niet verkrijgbaar zijn.
Hier staan drie PDF-jes van Wytze, ik host ze alleen.
Prima gast, uitstekende levering, snel en preiswert, zoals ze in duitsland zeggen.
De lijst bevat voornamelijk 740/940 onderdelen, 960-TII en s/v90 staan er minder op, maar betekent niet dat ze bij hem niet verkrijgbaar zijn.
Hier staan drie PDF-jes van Wytze, ik host ze alleen.
Prima gast, uitstekende levering, snel en preiswert, zoals ze in duitsland zeggen.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 17.09.2008 - 18:43
Hmm, ja staat niet zoveel op voor de 960 inderdaad, maar valt me mee. Remschijven en blokken e.d. nouelijks duurder dan voor de 240.
Hoe staat het met koprevisies voor de 2.5l motoren op gas? Gevoelig of niet?
Heb er niet heel veel over kunnen vinden. Zijn de zittingen gehard?
Hoe staat het met koprevisies voor de 2.5l motoren op gas? Gevoelig of niet?
Heb er niet heel veel over kunnen vinden. Zijn de zittingen gehard?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 17.09.2008 - 18:43
Nog een aanvullende vraag.
Wat is een redelijke prijs voor een hele mooie 960 g3 met 250kkm met zeer goed onderhoud en historie?
Als ik ga rekenen voor eentje uit Duitsland, ben je minimaal 2000E kwijt voor een goeie (staan er zat goedkoper...maar toch twijfelachtige conditie), komt er nog eens ruim 1000 euro overheen voor BPM, BTW, etc, en dan nog 2400 voor een gasinstallatie. Zit je op 5400 euro. Verkoper vraagt er wel een tikkie meer voor.
Wat is een redelijke prijs voor een hele mooie 960 g3 met 250kkm met zeer goed onderhoud en historie?
Als ik ga rekenen voor eentje uit Duitsland, ben je minimaal 2000E kwijt voor een goeie (staan er zat goedkoper...maar toch twijfelachtige conditie), komt er nog eens ruim 1000 euro overheen voor BPM, BTW, etc, en dan nog 2400 voor een gasinstallatie. Zit je op 5400 euro. Verkoper vraagt er wel een tikkie meer voor.
- Baseman
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Maak even een wensenlijstje voor jezelf, want de laatste vraag is echt een heel lastige.
Bouwjaar:
Handbak/automaat:
Motorinhoud/type: 6, 2.5 liter?
Estate: Ja
Een múst have lijst:
ECC?
Leder?
aantoonbaar onderhoudshistorie?
Kilometerstand max?
Nice to have lijstje:
Schuifdakkie?
Alle ramen electriek?
Lichtmeteaal, indien al niet voorzien?
Import/eigen import?
Dat scheelt namelijk allerlei hints in de verkeerde richting.
Bouwjaar:
Handbak/automaat:
Motorinhoud/type: 6, 2.5 liter?
Estate: Ja
Een múst have lijst:
ECC?
Leder?
aantoonbaar onderhoudshistorie?
Kilometerstand max?
Nice to have lijstje:
Schuifdakkie?
Alle ramen electriek?
Lichtmeteaal, indien al niet voorzien?
Import/eigen import?
Dat scheelt namelijk allerlei hints in de verkeerde richting.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 17.09.2008 - 18:43
Schuifdakkie zit er niet op trouwens.Baseman schreef:Maak even een wensenlijstje voor jezelf, want de laatste vraag is echt een heel lastige.
Bouwjaar: 95+
Handbak/automaat: Hand, automaat pas over 20 jaar.
Motorinhoud/type: 6, 2.5 liter? Ja, 3.0 is mooi.
Estate: Ja
Een múst have lijst:
ECC? Leuk, maar gaat toch stuk
Leder? JA
aantoonbaar onderhoudshistorie? Zeer Gewaardeerd
Kilometerstand max? +/- 250.000
Nice to have lijstje:
Schuifdakkie? Erg leuk!
Alle ramen electriek? JA
Lichtmeteaal, indien al niet voorzien? JA
Import/eigen import? Geen voorkeur
Dat scheelt namelijk allerlei hints in de verkeerde richting.
- k²
- 3rd Gear member
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 16.11.2007 - 18:20
- Locatie: neffenalle
- Contacteer:
airco is supe rop die dingen
en zonder schuifdal meer hoofdruimtewas voor mijn 1m92 toen belangrijk
en zonder schuifdal meer hoofdruimtewas voor mijn 1m92 toen belangrijk
...italian or swedish beauty? Bertone has the answer...
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 27.05.2007 - 21:58
Hallo volvorijders,
Mijn volvo 244 uit 1975 heeft mij helaas laten staan met een gebroken distributieriem. Door diverse personen is mij verteld dat bij deze motoren het zelden voorkomt dat dit een kromme klep tot gevolg heeft. Klopt dit?
Weet iemand misschien ook wat de meest aannemelijke plaats is waar de automatische versnellingsbak zijn olie verliest?
Mijn volvo 244 uit 1975 heeft mij helaas laten staan met een gebroken distributieriem. Door diverse personen is mij verteld dat bij deze motoren het zelden voorkomt dat dit een kromme klep tot gevolg heeft. Klopt dit?
Weet iemand misschien ook wat de meest aannemelijke plaats is waar de automatische versnellingsbak zijn olie verliest?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 17.01.2005 - 21:29
Bij normaal gebruik kun je 500000 km halen met de 6 cilinder in lijn op gas alvorens je een koprevisie hoeft te doen. Een goede bekende van me heeft pas bij 503000 km de kop moeten reviseren bij zijn s90 3.0. De rest van de motor bleek nog in zo'n goede conditie dat er verder niets gedaan hoefde te worden. Inmiddels is hij al bijna aan de 600000 km zonder ellende. Vermeld dient wel te worden dat hij de auto in 1997 nieuw heeft gekocht en veel snelweg kilometers maakt. En hij is een rustige rijder. Maar het is dus heel wel mogelijk. De mijne op gas met slechts 190000 km is dus nog maar net ingereden....................
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 17.09.2008 - 18:43
Ja dat klopt, het is een zogenoemde vrijloper, de kleppen komen nooit dieper dan de zuiger hoog.hansh schreef:Hallo volvorijders,
Mijn volvo 244 uit 1975 heeft mij helaas laten staan met een gebroken distributieriem. Door diverse personen is mij verteld dat bij deze motoren het zelden voorkomt dat dit een kromme klep tot gevolg heeft. Klopt dit?
Weet iemand misschien ook wat de meest aannemelijke plaats is waar de automatische versnellingsbak zijn olie verliest?
Hmm, ik heb nog even gezocht naar andere auto's (niet volvo's) maar kom er toch steeds weer op terug.broker schreef:Bij normaal gebruik kun je 500000 km halen met de 6 cilinder in lijn op gas alvorens je een koprevisie hoeft te doen. Een goede bekende van me heeft pas bij 503000 km de kop moeten reviseren bij zijn s90 3.0. De rest van de motor bleek nog in zo'n goede conditie dat er verder niets gedaan hoefde te worden. Inmiddels is hij al bijna aan de 600000 km zonder ellende. Vermeld dient wel te worden dat hij de auto in 1997 nieuw heeft gekocht en veel snelweg kilometers maakt. En hij is een rustige rijder. Maar het is dus heel wel mogelijk. De mijne op gas met slechts 190000 km is dus nog maar net ingereden....................
Is de airco minder slecht dan op de 8 serie? Deze had regelmatig problemen.
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Ja, deze airco in de 900 serie kent veel minder problemen. Kijk ook eens op mijn web-log voor nog meer info over de 960/S/V90.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2