door een aflevering van mythbusters ben ik op marktplaats gaan zoeken naar brandstof besparende onderdelen en middeltjes. het volgende kwam ik tegen:
een magneet, monteren om de brandstofleiding en na 3000 km zou ie zijn werk goed moeten doen.
een pil, toevoegen aan tank en ook daardoor zou je brandstofbesparing kunnen krijgen.
de cyclone, een gevalletje wat je monteert in je luchtinlaat zo dicht mogelijk bij je motorblok.
ik zal van de 3 dingen nog wat informatie bij zoeken en plaatsen. ik was van plan om de cyclone te gaan proberen, lijkt met niet mis te kunnen gaan en een dealerpunt zit hier op 5 km afstand. er zit een garantie op van 3 maanden en dus durf ik het wel aan. de pillen en magneten kunnen altijd nog eens geprobeerd worden.
ik rij nu al 43900 km met mijn diesel en gemiddeld heeft ie 1 op 16,75 gebruikt. netjes bijgehouden op internet via www.autoverbruik.nl fabrieksopgave is 1 op 16,6 gemiddeld.
brandstof besparende middelen.
- Iroll
- 6th Gear member
ONZIN, TROEP, ZOOI! Als je de aflevering van mythbusters hebt gezien kom je tot dezelfde conclusie. Als er echt een middel tussen zou zitten dat werkt, dan zouden de kranten er vol mee staan. Dat kan ik je verzekeren. Hou je geld in je zak of koop er iets echt nuttigs/leuks mee. Of, beter nog, maak het gelijk over naar mijn girorek.
-
- 5th Gear member
Een auto met GOEDE verbranding en GOEDE mix van het mengsel krijg je niet zuiger. Let wel op het woord GOEDE.
Dat is wat anders dan meer vermogen, dat kan vaak wel, maar dat gaat ten koste van de zuinigheid.
De rechtervoet bepaald het meerendeel van het verbruik, evenals kleine stukekn rijden of langere stukken, met warme motor , stad/snelweg, 120kmph of 160kmph etc.
Dat is wat anders dan meer vermogen, dat kan vaak wel, maar dat gaat ten koste van de zuinigheid.
De rechtervoet bepaald het meerendeel van het verbruik, evenals kleine stukekn rijden of langere stukken, met warme motor , stad/snelweg, 120kmph of 160kmph etc.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- EvolvE
- 5th Gear member
Idd. mythbusters troep is reinste onzin.
Wat misschien wel een tip is, koop bij eens een flesje Diesel cleaner bij
de automaterialenzaak of dealer.
Deze toevoeging gaat in de tank, en reinigt de leidingen, pomp en injectors.
Het is mogelijk dat je dit wel enigszins merkt in je verbruik.
Wat misschien wel een tip is, koop bij eens een flesje Diesel cleaner bij
de automaterialenzaak of dealer.
Deze toevoeging gaat in de tank, en reinigt de leidingen, pomp en injectors.
Het is mogelijk dat je dit wel enigszins merkt in je verbruik.
-
- 5th Gear member
de magneet:
€ 38,95 PER STUK INCL. BTW EXCL. VERZENDKOSTEN
Met de sumag bespaart u werkelijk, geen fabeltjes, de sumag is al jaren op de australische markt met hele goede werkelijke testresultaten. U bespaart tussen de 10 en 25%, zie testresultaten, minder schadelijke uitstoot van schadelijke stoffen, langerer levensduur i.v.m. schonere verbranding, meer motor vermogen, geschikt voor benzine en diesel motoren ongeacht het aantal cilinders, de sumag moet eerst het verbrandingsproces conditioneren gedurende ongeveer 2.300 km op benzine en 3.300 km op diesel, daarna gaat de sumag daadwerkelijk besparen.
de pillen:
19 euro voor 10 pillen incl. verzendkosten
Zelf gebruik ik het al meer dan twee jaar en bespaar er fors mee. Niet alleen op de brandstof kosten, maar ook stoot ik minder roetdeeltjes en CO2 uit.
Mijn brandstof besparende pillen zijn puur natuurlijk van samenstelling en worden door de grote brandstof producenten reeds toe gevoegd aan de duurdere merken brandstof.
Echter die is inverhouding duurder dan de capsules die ik U aanbied. Per liter brandstof bespaard u direkt op het gebruik hiervan al 7 cent per liter, daar komt de besparing van het gebruik van de capsules nog bij !! Deze ligt tussen de 7 - 14% , afhankelijk van veel stadsgebruik of lange afstanden. Het reinigd uw motor, waardoor u meer rendement gaat krijgen. In mijn geval bespaar ik 18%, wat inhoud dat ik elke 6 tank beurt gratis rij door de besparingen!!!
De genoemde prijs is Inclusief verzendkosten binnen Nederland. Ze zijn verpakt per 10 capsules in een blister verpakking met duidelijke gebruiksaanwijzing.
Wees niet eigenwijs, bespaar direkt !
werkwijze: 1ste keer dubbele hoeveelheid in tank gooien(ongeveer) daarna 1 pil per 60 liter brandstof.
Door de brandstofpillen te gebruiken zult u het onderstaande resultaalt minimaal behalen :
Uw uitlaatgassen worden enorm schoner, gemiddeld 75%.
Uw brandstofverbruik daalt met gemiddeld 10%.
Uw motor loopt stiller.
Uw motorvermogen neemt toe.
Uw auto rijdt voelbaar lekkerder.
Uw motor zal gegarandeerd langer meegaan
• 100% veilig voor elke verbrandingsmotor (niet voor LPG)
• Met behoud van uw garantie van uw motor en volledig verzekerd.
de cyclone:
De Cyclone is een product, dat zodanig geconstrueerd is, dat de lucht, die er door heen gaat, aan het wervelen wordt gebracht. Het is een attribuut dat gemonteerd kan worden in uw (vracht)auto zodat u een besparing kan maken op brandstof. de cyclone heeft effect bij alle type verbrandingsmotoren, met of zonder turbo.
kan toegepast worden bij auto's, vrachtwagens, motorfietsen, scooters, karts en boten.
zorgt voor schonere uitlaatgassen en bij diesels (vooral oudere) voor een veel lagere roetuitstoot.
brandt vervuilde motoren schoon, waarna deze beter presteren.
zorgt ervoor, dat een motor zuiniger wordt.
Uit resultaten is het al uitgekomen dat er een besparing gemaakt kan worden tot 25% (bepalend welke type Cyclone u neemt of laat monteren).
De Cyclone is de toekomst!!!
Dit omdat het beter voor het milieu is en dat u ook schoner ermee kan rijden in uw auto.
Cyclone = brandstof besparen = Schoner milieu!
DIESEL/ TURBO DIESEL
Eigenschappen Cyclone:
Minder uitstoot van Roet en andere schadelijke uitlaatgassen.
Minder lawaai en trillingen van de motor.
Brandstof besparend (soms tot wel 20%).
Reinigende werking op de kleppen.
veel tekst maar ook lovende woorden!
€ 38,95 PER STUK INCL. BTW EXCL. VERZENDKOSTEN
Met de sumag bespaart u werkelijk, geen fabeltjes, de sumag is al jaren op de australische markt met hele goede werkelijke testresultaten. U bespaart tussen de 10 en 25%, zie testresultaten, minder schadelijke uitstoot van schadelijke stoffen, langerer levensduur i.v.m. schonere verbranding, meer motor vermogen, geschikt voor benzine en diesel motoren ongeacht het aantal cilinders, de sumag moet eerst het verbrandingsproces conditioneren gedurende ongeveer 2.300 km op benzine en 3.300 km op diesel, daarna gaat de sumag daadwerkelijk besparen.
de pillen:
Zelf gebruik ik het al meer dan twee jaar en bespaar er fors mee. Niet alleen op de brandstof kosten, maar ook stoot ik minder roetdeeltjes en CO2 uit.
Mijn brandstof besparende pillen zijn puur natuurlijk van samenstelling en worden door de grote brandstof producenten reeds toe gevoegd aan de duurdere merken brandstof.
Echter die is inverhouding duurder dan de capsules die ik U aanbied. Per liter brandstof bespaard u direkt op het gebruik hiervan al 7 cent per liter, daar komt de besparing van het gebruik van de capsules nog bij !! Deze ligt tussen de 7 - 14% , afhankelijk van veel stadsgebruik of lange afstanden. Het reinigd uw motor, waardoor u meer rendement gaat krijgen. In mijn geval bespaar ik 18%, wat inhoud dat ik elke 6 tank beurt gratis rij door de besparingen!!!
De genoemde prijs is Inclusief verzendkosten binnen Nederland. Ze zijn verpakt per 10 capsules in een blister verpakking met duidelijke gebruiksaanwijzing.
Wees niet eigenwijs, bespaar direkt !
werkwijze: 1ste keer dubbele hoeveelheid in tank gooien(ongeveer) daarna 1 pil per 60 liter brandstof.
Door de brandstofpillen te gebruiken zult u het onderstaande resultaalt minimaal behalen :
Uw uitlaatgassen worden enorm schoner, gemiddeld 75%.
Uw brandstofverbruik daalt met gemiddeld 10%.
Uw motor loopt stiller.
Uw motorvermogen neemt toe.
Uw auto rijdt voelbaar lekkerder.
Uw motor zal gegarandeerd langer meegaan
• 100% veilig voor elke verbrandingsmotor (niet voor LPG)
• Met behoud van uw garantie van uw motor en volledig verzekerd.
de cyclone:
De Cyclone is een product, dat zodanig geconstrueerd is, dat de lucht, die er door heen gaat, aan het wervelen wordt gebracht. Het is een attribuut dat gemonteerd kan worden in uw (vracht)auto zodat u een besparing kan maken op brandstof. de cyclone heeft effect bij alle type verbrandingsmotoren, met of zonder turbo.
kan toegepast worden bij auto's, vrachtwagens, motorfietsen, scooters, karts en boten.
zorgt voor schonere uitlaatgassen en bij diesels (vooral oudere) voor een veel lagere roetuitstoot.
brandt vervuilde motoren schoon, waarna deze beter presteren.
zorgt ervoor, dat een motor zuiniger wordt.
Uit resultaten is het al uitgekomen dat er een besparing gemaakt kan worden tot 25% (bepalend welke type Cyclone u neemt of laat monteren).
De Cyclone is de toekomst!!!
Dit omdat het beter voor het milieu is en dat u ook schoner ermee kan rijden in uw auto.
Cyclone = brandstof besparen = Schoner milieu!
DIESEL/ TURBO DIESEL
Eigenschappen Cyclone:
Minder uitstoot van Roet en andere schadelijke uitlaatgassen.
Minder lawaai en trillingen van de motor.
Brandstof besparend (soms tot wel 20%).
Reinigende werking op de kleppen.
veel tekst maar ook lovende woorden!
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
- Fat Rat
- 5th Gear member
sorry als ik dat zo lees van die magneet bijvoorbeeld, het verbrandingsproces conditioneren?!
Klinkt interressant, maar hoe wil men dat voorelkaar krijgen?? Wat moet er geconditioneerd worden, de injectiecomputer misschien?
Of gaan ze de benzine moleculen gelijk richten waardoor er minder stroom weerstand is, waardoor danweer de benzinepomp minder hard hoeft te werken zodat deze minder stroom vraagt, waardoor vervolgens de dynamo minder hard hoeft te werken zodat deze minder weerstand oplevert, wat dan resulteert in een besparing??
Klinkt interressant, maar hoe wil men dat voorelkaar krijgen?? Wat moet er geconditioneerd worden, de injectiecomputer misschien?
Of gaan ze de benzine moleculen gelijk richten waardoor er minder stroom weerstand is, waardoor danweer de benzinepomp minder hard hoeft te werken zodat deze minder stroom vraagt, waardoor vervolgens de dynamo minder hard hoeft te werken zodat deze minder weerstand oplevert, wat dan resulteert in een besparing??
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 5th Gear member
ik kopieer alleen maar de tekst van hun site, ik wil best wat proberen. ik begin met de cyclone, dan wil ik de magneet wel testen en als laatste de pillen, nummer 1 en 2 zijn eenmalige uitgave, de pillen raken op en moet je bijkopen. laten we het maar zo zien dat mijn auto nu een redelijk geijkte fabriekswaarde heeft en nu eens kijken of die waarde veranderd.
op PPO rijden kan toch ook bij nieuwere auto's? is dat dan geen fabel?
op PPO rijden kan toch ook bij nieuwere auto's? is dat dan geen fabel?
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo 440 1.9 TD
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Ik heb er maar een woord voor:

Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
whoehahaha
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 5th Gear member
maar jullie hebben niks geprobeerd dus een oordeel geven jullie op wat je zelf verzint. ik ga het lekker proberen, kan niks stuk aan gaan en ik kan straks zeggen of het wel of niet werkt. ik zal netjes de tankbonnen bij gaan houden op een site en dan horen jullie wel wat de uitslag is. iedere 10000 km ga ik het volgende erbij proberen.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo 440 1.9 TD
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Het internet staat vol met mensen die "ingenieuze" apparaatjes zullen gaan gebruiken om onthutsende besparingen te bereiken. Natuurlijk had de auto-industrie met al zijn tienduizenden ingenieurs dat zelf vergeten uit te testen. En o ja, het is altijd een complot van Shell-Esso-Mobil.sjoerdb schreef:maar jullie hebben niks geprobeerd dus een oordeel geven jullie op wat je zelf verzint. ik ga het lekker proberen, kan niks stuk aan gaan en ik kan straks zeggen of het wel of niet werkt. ik zal netjes de tankbonnen bij gaan houden op een site en dan horen jullie wel wat de uitslag is. iedere 10000 km ga ik het volgende erbij proberen.
En het resultaat van al die verbluffende apparaatjes krijgen we nooit te horen (behalve van de eerlijke Riens hierboven dan).
Volvo Rules the Road
-
- 6th Gear member
van de verkopers kant lijkt me dat ook logisch.Battlecruiser S80 schreef:En het resultaat van al die verbluffende apparaatjes krijgen we nooit te horen
die zit ondertussen al lang op de bahama's met een dikke sigaar achter een lekkere coctail...

-
- 5th Gear member
Nooit naar AMAZING DISCOVERY'S gekeken een jaar of 15 geleden? Verkochten ze ook al dat soort onzin rommel...
En Mike :?: :!: wat voor amazing discovery hebben we vandaag met zo'n nep amerikaans accent 

Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 5th Gear member
Zelf gemeten of ook reclame tekst?sjoerdb schreef:de pillen:
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 5th Gear member
reclame tekst. alle teksten in dat bericht zijn gekopieerd.« sjoerdb » :de pillen:
Zelf gemeten of ook reclame tekst?
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo 440 1.9 TD