Met mijn 480 project nog lopend, kwam ik vandaag toevallig een 850 GLT Automaat (grijs metallic) tegen bij een volvo handelaar. 850 is natuurlijk een koninklijke wagen.
Het betreft een 850 GLT automaat uit juni 1992 (kenteken FF-JB-79) met 228.000 km op de klok; een goed onderhouden half lederen interieur, voor en achter electrische ruiten, cruise control, geen airco. Nieuwe viking banden rondom en een trekhaak. De auto heeft een tijd stil gestaan en was daarom erg vies, had verder wel gebruikssporen (kleine deukjes bij portieren, wat roest onder de grille en hier en daar een kras). een poetsbeurt kan dus geen kwaad.
Ik heb er even een kwartiertje in gereden en mijn eerste indruk is goed. wel had ik het idee dat bij het nemen van drempels er wat 'bonkig' geluid ui de voortrein (schokdempers oid) kwam.
Om mijzelf te behoeden van een impuls aankoop heb ik afgesproken volgende week terug te komen voor een langere proefrit (en het doornemen van de onderhoudsgeschiedenis, deze is bekend bij de handelaar)
vraagprijs van de handelaar: 1250 euro
Ik wil een auto waar ik zonder problemen nog een tijd in kan rijden. dus ja, go of no go?
Deze foto's komen overeen met de 850 die ik op het oog heb:
Overweging: 850 GLT Automaat naast 480 GT
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
- Locatie: Werkhoven
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Leuke auto, lijkt veel op mijn vorige. Maar Go of No Go is zo moeilijk te zeggen. Kilometerstand is laag, maar zou eventueel kunnen, kijk de historie uitgebreid na, eventueel kun je (nu ook als particulier) de NAP online checken voor een klein bedrag.
Let verder op de distributieriem (moet bij dit type om de 75.000 km vervangen worden) en op motorsteunen. Hoe voelde de automatische bak? Eventueel kun je op het 850forum even de aankooptips over lezen.
Als de auto in orde is, lijkt me de prijs scherp.
Let verder op de distributieriem (moet bij dit type om de 75.000 km vervangen worden) en op motorsteunen. Hoe voelde de automatische bak? Eventueel kun je op het 850forum even de aankooptips over lezen.
Als de auto in orde is, lijkt me de prijs scherp.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Zo bijzonder laag is de kilometerstand ook niet. Net geen 14 duizend per jaar. Gemiddeld rijdt de nederlander 12 duizend per jaar.
Bonkig geluid kan op speling van de ophanging/subframe duiden. Als je handig bent kun je dit zelf oplossen. Prijs lijkt me niet uitzonderlijk laag. Kijk eerst eens rond of je voor dezelfde prijs ergens anders misschien iets mooiers/gunstigers/luxueuzer kunt vinden. Verder kan ik je niet veel vertellen over zwakke punten. Ik denk alleen wel dat je niet te veel van de viking banden moet verwachten.
Succes!
Bonkig geluid kan op speling van de ophanging/subframe duiden. Als je handig bent kun je dit zelf oplossen. Prijs lijkt me niet uitzonderlijk laag. Kijk eerst eens rond of je voor dezelfde prijs ergens anders misschien iets mooiers/gunstigers/luxueuzer kunt vinden. Verder kan ik je niet veel vertellen over zwakke punten. Ik denk alleen wel dat je niet te veel van de viking banden moet verwachten.
Succes!
Volvo 940 SE
- HSRN850
- 4th Gear member
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 15.11.2006 - 16:35
- Locatie: Eindhoven
Ik zag zojuist dat mijn vorige 850 te koop staat (bij de jongen waar ik hem een half jaar geleden in heb geruild, via het 850forum) voor 1500 euro. Auto is vergelijkbaar alleen handgeschakeld en bijna 300.000 km. Daarbij is de koppeling wel matig, maar verder een prima auto.
Ik heb de afgelopen jaren veel 850's bekeken, er worden GLT's (van de eerste 2 modeljaren) aangeboden tussen de 500 en de 3000 euro. De prijs is gewoon heel erg afhankelijk van de staat.
Ik heb de afgelopen jaren veel 850's bekeken, er worden GLT's (van de eerste 2 modeljaren) aangeboden tussen de 500 en de 3000 euro. De prijs is gewoon heel erg afhankelijk van de staat.
'92 850 GLT 2.5 20V, 291.500km
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
'96 850 2.5 10V Autom. G3 383.000km
'86 244 GL B230
Pa: '13 V60 PIH Pure Limited
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
- Locatie: Werkhoven
Bedankt voor de reacties tot dusver. Ik heb nog even marktplaats en autotrack afgestruind en ben tot de conclusie gekomen dat de prijs best okee is. Zeker de 220.000 km is (gezien het aanbod op MP) laag. Ik ga vrijdag eens goed kijken, zet em eens op de brug etc.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
- Locatie: Werkhoven
Vandaag een uitgebreide proefrit gemaakt:
Auto stuurt perfect, ligt goed op de weg.
Automaat (en automaat olie) is prima, schakelt lekker door, ook op stand 3 en L.
Motor loopt goed en wat is die Roffel prachtig
Distributieriem is aan vervanging toe. zit nu op 75.000 km. Voor 100 euro wilde hij er een nieuwe riem onder leggen, incl spanrollen indien nodig. Verder zorgt ie voor een APK keuring, dat het rechter raam weer goed elektrisch functioneert en komt er een nieuw deurrubber rechtsachter.
de 850 trok naar links op de snelweg, ook dit zal verholpen worden.
ABS had wat kuren tijdens mijn proefrit, ook hier wordt naar gekeken.
Ik denk er aan de vraagprijs van 1250,- te bieden, met de voorwaarde dat er APK op zit en een nieuwe riem. Verder is het een keurige auto van binnen. van buiten zal ik em flink en met kwalitatief goed spul poetsen, kunststof delen behandelen etc.
Auto stuurt perfect, ligt goed op de weg.
Automaat (en automaat olie) is prima, schakelt lekker door, ook op stand 3 en L.
Motor loopt goed en wat is die Roffel prachtig

Distributieriem is aan vervanging toe. zit nu op 75.000 km. Voor 100 euro wilde hij er een nieuwe riem onder leggen, incl spanrollen indien nodig. Verder zorgt ie voor een APK keuring, dat het rechter raam weer goed elektrisch functioneert en komt er een nieuw deurrubber rechtsachter.
de 850 trok naar links op de snelweg, ook dit zal verholpen worden.
ABS had wat kuren tijdens mijn proefrit, ook hier wordt naar gekeken.
Ik denk er aan de vraagprijs van 1250,- te bieden, met de voorwaarde dat er APK op zit en een nieuwe riem. Verder is het een keurige auto van binnen. van buiten zal ik em flink en met kwalitatief goed spul poetsen, kunststof delen behandelen etc.
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Klinkt goed man! En de prijs is volgens mij ook netjes, helemaal als hij de riem en rollen ook nog goed vervangd!
Echter als je het doet de tip om voor overschrijven nog even te rijden om te controleren of alles verholpen is. Je zal niet de eerste zijn die daarna dan nog weer een aantal keer terug moet voor "de restpunten"!
Echter als je het doet de tip om voor overschrijven nog even te rijden om te controleren of alles verholpen is. Je zal niet de eerste zijn die daarna dan nog weer een aantal keer terug moet voor "de restpunten"!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
K00L schreef:wel had ik het idee dat bij het nemen van drempels er wat 'bonkig' geluid ui de voortrein (schokdempers oid) kwam.
dit zit eerder in de draagarmen (speling in de rubbers) dan de schokdempers.K00L schreef:de 850 trok naar links op de snelweg,
vervangen is niet zó duur, maar je zou de verkoper er wel op attent kunnen maken.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
- Locatie: Werkhoven
De kogel is door de kerk. Zojuist telefonisch de deal afgetikt voor 1250 euro. incl nieuwe distributieriem en wat ander prularia. Ik heb gisteren op de VKB een nieuw Volvo origineel eindstukje voor de uitlaat gekocht (25 euro!) en alvast nieuwe koplampwissers.
Ik ben zaterdag nog even wezen kijken. Monteur was toen net bezig met de APK, dus heb even meegekeken! veel uitleg gekregen van em over techniek etc. Echt top bedrijf! Bonkige geluid is ietwat speling op de stabilisatorstang aan de voorzijde, deze ligt wat ruim in 1 van de twee rubbers.
Nu wachten tot vrijdag, dan kan ik em ophalen!
Ik ben zaterdag nog even wezen kijken. Monteur was toen net bezig met de APK, dus heb even meegekeken! veel uitleg gekregen van em over techniek etc. Echt top bedrijf! Bonkige geluid is ietwat speling op de stabilisatorstang aan de voorzijde, deze ligt wat ruim in 1 van de twee rubbers.
Nu wachten tot vrijdag, dan kan ik em ophalen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12929
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Gefeliciteerd!
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
- Locatie: Werkhoven
NeeHSRN850 schreef:Proficiat! Dus vrijdagavond foto's hiero?


- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
Gefeliciteerd! Geniet maar van de roffel zolang je hem hebt! :BIG:
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 01:25
- Locatie: Werkhoven
Heb bij de Action allemaal poetsspulletjes gekocht. Moet je trouwens echt eens kijken daar: Turtle Wax voor nog geen 5 euro per fles. interieurreiniger en ook bumperzwart voor 1,50 per fles etc.
Om het spannend te houden, wat foto's ten tijde van de aankoop:
Vd week ga ik eens poetsen en dan komen de mooie plaatjes.
Ben trouwens naar Friesland geweest, dus heb de eerste 450 km er al op zitten. zonder problemen. echter trekt ie nog steeds naar rechts dus ik ga daarvoor nog ff terug naar de verkoper...


Om het spannend te houden, wat foto's ten tijde van de aankoop:
Vd week ga ik eens poetsen en dan komen de mooie plaatjes.
Ben trouwens naar Friesland geweest, dus heb de eerste 450 km er al op zitten. zonder problemen. echter trekt ie nog steeds naar rechts dus ik ga daarvoor nog ff terug naar de verkoper...


-
- 2nd Gear member
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 07.10.2008 - 10:34
- Locatie: Nijmegen
Is ook zo, die van mij is ook van 1992 en heb ik toen gekocht voor 1750.00 Inmiddels een hele hoop met plezier aan verspijkerd (niet alleen optische tuning) en ik zou de auto dus nooit wegdoen voor de genoemde bedragen. Makkelijk zat, als ik inmiddels quite wil spelen moet die al gewoon een 5000,= opbrengen. En dat is weer een utopie. Dus we maken er gewoon een klassieker vanHSRN850 schreef:Ik heb de afgelopen jaren veel 850's bekeken, er worden GLT's (van de eerste 2 modeljaren) aangeboden tussen de 500 en de 3000 euro. De prijs is gewoon heel erg afhankelijk van de staat.
