Delta schreef:Even een vraagje wat mankeerde er aan de Mazda 6 ?
Was dat ook een vrij nieuwe met diesel motor? je hoord van Mazda toch relatief veel goede berichten.
Klopt, ik stond er ook versteld van. Bij deze een klein lijstje:
-Elektronica problemen, module vervangen, drie keer terug geweest
totdat het was gerepareerd;
-Oliepomp defect, tevens de krukas moeten vervangen
-Koppelingsplaten, drukgroep, druklager vervangen
-Na 1.500km in zwitserland voor de Gotthard met de boot erachter, turbo
kapot en weer de koppeling (als gevolg reparatiefout). wel een
gloednieuwe V70 2.5t meegekregen voor de rest van de vakantie
-Stekker startmotor kapot, wederom afgesleept
-Nu zijn de wiellagers kapot (zo te horen tenministe)
Dit had ik ook niet verwacht van een auto van 1,5 jaar oud met 60k op de teller. Al helemaal niet voor een japanner. De leasemaatschappij heeft een uitgebreid onderzoek gedaan naar de koppelingsproblemen omdat de vorige berijder ook al hierover heeft geklaagd, dit werd veroorzaakt door de krukasproblemen. Volgende week krijg ik de Volvo dus dan is het leed geleden. Gezien de problemen mag de auto nu terug naar de leasemaatschappij, en hoeft er geen andere collega meer mee te rijden.
Ma