Opgemerkt: Trekkracht XC 60 is maar 1600kg! i.p.v 1800kg

De eerste generatie XC60
Volvobabe
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 17.09.2008 - 20:13

Hebben jullie gezien dat de RDW de trekkracht aangeeft van 1600kg?
Dit is dus voor ons een HEEL groot probleem omdat we een boot moeten trekken.
In de folder staat namelijk 1800kg. BALEN!!!!!!!

Morgen dus naar de dealer.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40969
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Dat houdt verband met de motor die je kiest.
Volgens de folder: (en op de website)
T6 = 2000 kg
D5 = 1800 kg
2.4D = 1600 kg
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Autogek
5th Gear member
Berichten: 1322
Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
Locatie: De Lutte
Contacteer:

Ben schreef:Dat houdt verband met de motor die je kiest.
Volgens de folder: (en op de website)
T6 = 2000 kg
D5 = 1800 kg
2.4D = 1600 kg
Dit is dan wel net veranderd! Tot gisteren stond er 1800kg voor beide diesels. Dit staat trouwens nog steeds op de priijslijst!
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Volvobabe
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 17.09.2008 - 20:13

Ben schreef:Dat houdt verband met de motor die je kiest.
Volgens de folder: (en op de website)
T6 = 2000 kg
D5 = 1800 kg
2.4D = 1600 kg
T6 = 2000kg
D5 GT=2000kg
2.4D =1800kg voor beiden

Dat is wat er vermeld stond!!!! Kwalijke zaak!!!
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4320
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Misschien overstappen naar een D5 gezien het niet al te grote prijsverschil ?

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Volvobabe
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 17.09.2008 - 20:13

sbv schreef:Misschien overstappen naar een D5 gezien het niet al te grote prijsverschil ?
Ergens heb je voor jezelf een grens gesteld dus........en we hebben daarbij nog eens gesteld een handgeschakelde kun je prima laten chippen en bij een automaat raden ze dit niet aan. Dit hebben we nu ook bij onze V 70 gedaan en ik moet zeggen:SUPER. Veel meer pk's en hij is er zuiniger door beginnen te rijden. Die combinatie vinden wij dus SUPER. Dit is dus nu volledig overboord.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

neem anders een 2.4D geartronic, deze mag zelfs 2000kg trekken

(deze trekgewichtinfo is reeds beschikbaar sinds 30 juni 2008)
Volvobabe
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 17.09.2008 - 20:13

bart simpson schreef:neem anders een 2.4D geartronic, deze mag zelfs 2000kg trekken

(deze trekgewichtinfo is reeds beschikbaar sinds 30 juni 2008)
Helemaal prachtig, maar ergens moet je een grens stellen.
Daar komt nog bij :Een beetje auto van deze grote, kijk naar de kuga, tiguan noem ze maar op mogen straks meer trekken dan een XC 60.

DIT KAN TOCH NIET WAAR ZIJN?????

HET HEEFT GEWOON NIET GOED IN DE FOLDER VAN DE XC 60 GESTAAN.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Don't shoot de messenger!

Een 2.4D kost als € 47.950,-- het chippen beloopt al snel de € 800,-- waar een D5 € 49.150,-- kost, je neemt imho die eerder bepaalde grenzen wel heel rigide.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40969
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvobabe schreef:
bart simpson schreef:neem anders een 2.4D geartronic, deze mag zelfs 2000kg trekken

(deze trekgewichtinfo is reeds beschikbaar sinds 30 juni 2008)
Helemaal prachtig, maar ergens moet je een grens stellen.
Daar komt nog bij :Een beetje auto van deze grote, kijk naar de kuga, tiguan noem ze maar op mogen straks meer trekken dan een XC 60.

DIT KAN TOCH NIET WAAR ZIJN?????

HET HEEFT GEWOON NIET GOED IN DE FOLDER VAN DE XC 60 GESTAAN.
Je dealer weet het sinds 30/6/08 (kopie per mail aan jou)
Hij had je dat dus kunnen vertellen.

Overigens staat op elke brochure/prijslijst een voorbehoud voor alle gegevens. Maar dat is algemeen gebruikelijk.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40969
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Algemene vraag over dit onderwerp.
wie bepaalt dit soort normen?
- de fabrikant?
- het RDW?
- een andere instantie?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvobabe
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 17.09.2008 - 20:13

bart simpson schreef:Don't shoot de messenger!

Een 2.4D kost als € 47.950,-- het chippen beloopt al snel de € 800,-- waar een D5 € 49.150,-- kost, je neemt imho die eerder bepaalde grenzen wel heel rigide.
In onze beleving hadden zowel de 2.4 D als de D5 1800 kg trekgewicht.
Nu zou ik straks € 1200,00 meer kwijt zijn.

Als ik een 2.4 D of een D5 laat chippen voor € 499,00 hebben ze beiden nadien 215 pk.
Dus zijn we al met al voor hetzelfde € 1200,00 meer kwijt.

en uit het vorige bericht de vette letters is onze teleurstelling hopelijk kun je dit begrijpen.
Volvobabe
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 17.09.2008 - 20:13

bart simpson schreef:Don't shoot de messenger!

Een 2.4D kost als € 47.950,-- het chippen beloopt al snel de € 800,-- waar een D5 € 49.150,-- kost, je neemt imho die eerder bepaalde grenzen wel heel rigide.
NIET persoonlijk bedoeld!!!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Overleg dat begrijpelijke dillema nu eens gewoon met je dealer (en laat die Volvo NL er in betrekken).
Volvobabe
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 17.09.2008 - 20:13

bart simpson schreef:Overleg dat begrijpelijke dillema nu eens gewoon met je dealer (en laat die Volvo NL er in betrekken).
Is vanmorgen gebeurd. Wachten op dit moment op antwoord.
We zullen het je laten weten.
Word vervolgd.
Volvobabe
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 17.09.2008 - 20:13

Ben schreef:Algemene vraag over dit onderwerp.
wie bepaalt dit soort normen?
- de fabrikant?
- het RDW?
- een andere instantie?
Daar zijn wij ook heeeeel erg benieuwd naar.
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Wie koopt er nou zo'n grote boot :wink:

Maar wat Bart zegt, leker even met de dealer kletsen. Jullie zijn trouwe vaste klanten. Komt vast een hele mooie oplossing uit.

Wel apart trouwens dat mijn 2.4D wel 1800kg mag sleuren. Of komt dit door de Geartronic?
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
Autogek
5th Gear member
Berichten: 1322
Lid geworden op: 30.12.2007 - 12:29
Locatie: De Lutte
Contacteer:

hans anesthesie schreef:Wie koopt er nou zo'n grote boot :wink:

Maar wat Bart zegt, leker even met de dealer kletsen. Jullie zijn trouwe vaste klanten. Komt vast een hele mooie oplossing uit.

Wel apart trouwens dat mijn 2.4D wel 1800kg mag sleuren. Of komt dit door de Geartronic?
Mijn huidige v70 2.4D mag ook 1800 kg trekken daarom snap ik het ook helemaal niet.
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40969
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvobabe schreef:
Ben schreef:Algemene vraag over dit onderwerp.
wie bepaalt dit soort normen?
- de fabrikant?
- het RDW?
- een andere instantie?
Daar zijn wij ook heeeeel erg benieuwd naar.
Antwoord gevonden:
De massa die staat aangegeven op het kenteken is volgens opgave van de autofabrikant. Bij de typegoedkeuring volgens Europese normering worden bij het te testen voertuig meer dan veertig vellen specificaties aangeleverd, die door de erkende keuringsinstantie (de RDW is in Europa een zeer vooraanstaande) worden gecontroleerd. Het behelst hier administratieve en technische controles. De keuringsinstantie bepaalt dus niet of een auto 950 of 2950 kg kan trekken. Er wordt alleen getest of de betreffende auto het door de fabrikant aangegeven aanhangergewicht aan kan. De autofabrikant heeft zo zijn redenen om een bepaald type auto toch een naar inzicht van de gebruiker laag aanhangergewicht mee te geven. Dit is afhankelijk van een complex van (technische) factoren. Naast de motorconstructie (vermogen, koppel, capaciteit van het koelsysteem), heeft dat duidelijk te maken met de constructie (stijfheid) van het onderstel, de krachten die de transmissie kan verwerken en niet in het minst de capaciteit van de remmen. De handrem maakt hiervan ook onderdeel uit (hellingproef) en ook hoe de auto reageert op de oplooprem van de aanhanger. Het aanpassen van het trekgewicht door wijziging van het kenteken is in de praktijk niet mogelijk, omdat dit is voorbehouden aan de fabrikanten, en dan niet anders dan na een hernieuwde procedure typegoedkeuring volgens ECE voorschriften.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvobabe
2nd Gear member
Berichten: 53
Lid geworden op: 17.09.2008 - 20:13

Ben schreef:
Volvobabe schreef:
Ben schreef:Algemene vraag over dit onderwerp.
wie bepaalt dit soort normen?
- de fabrikant?
- het RDW?
- een andere instantie?
Daar zijn wij ook heeeeel erg benieuwd naar.
Antwoord gevonden:
De massa die staat aangegeven op het kenteken is volgens opgave van de autofabrikant. Bij de typegoedkeuring volgens Europese normering worden bij het te testen voertuig meer dan veertig vellen specificaties aangeleverd, die door de erkende keuringsinstantie (de RDW is in Europa een zeer vooraanstaande) worden gecontroleerd. Het behelst hier administratieve en technische controles. De keuringsinstantie bepaalt dus niet of een auto 950 of 2950 kg kan trekken. Er wordt alleen getest of de betreffende auto het door de fabrikant aangegeven aanhangergewicht aan kan. De autofabrikant heeft zo zijn redenen om een bepaald type auto toch een naar inzicht van de gebruiker laag aanhangergewicht mee te geven. Dit is afhankelijk van een complex van (technische) factoren. Naast de motorconstructie (vermogen, koppel, capaciteit van het koelsysteem), heeft dat duidelijk te maken met de constructie (stijfheid) van het onderstel, de krachten die de transmissie kan verwerken en niet in het minst de capaciteit van de remmen. De handrem maakt hiervan ook onderdeel uit (hellingproef) en ook hoe de auto reageert op de oplooprem van de aanhanger. Het aanpassen van het trekgewicht door wijziging van het kenteken is in de praktijk niet mogelijk, omdat dit is voorbehouden aan de fabrikanten, en dan niet anders dan na een hernieuwde procedure typegoedkeuring volgens ECE voorschriften.
Ben wat Ben je toch een fantastische kerel. :lol: :lol: :lol:

Bedankt voor het uitzoeken.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”