Pagina 1 van 2

Opgemerkt: Trekkracht XC 60 is maar 1600kg! i.p.v 1800kg

Geplaatst: 22.09.2008 - 22:52
door Volvobabe
Hebben jullie gezien dat de RDW de trekkracht aangeeft van 1600kg?
Dit is dus voor ons een HEEL groot probleem omdat we een boot moeten trekken.
In de folder staat namelijk 1800kg. BALEN!!!!!!!

Morgen dus naar de dealer.

Geplaatst: 22.09.2008 - 22:56
door Ben
Dat houdt verband met de motor die je kiest.
Volgens de folder: (en op de website)
T6 = 2000 kg
D5 = 1800 kg
2.4D = 1600 kg

Geplaatst: 22.09.2008 - 23:00
door Autogek
Ben schreef:Dat houdt verband met de motor die je kiest.
Volgens de folder: (en op de website)
T6 = 2000 kg
D5 = 1800 kg
2.4D = 1600 kg
Dit is dan wel net veranderd! Tot gisteren stond er 1800kg voor beide diesels. Dit staat trouwens nog steeds op de priijslijst!

Geplaatst: 22.09.2008 - 23:12
door Volvobabe
Ben schreef:Dat houdt verband met de motor die je kiest.
Volgens de folder: (en op de website)
T6 = 2000 kg
D5 = 1800 kg
2.4D = 1600 kg
T6 = 2000kg
D5 GT=2000kg
2.4D =1800kg voor beiden

Dat is wat er vermeld stond!!!! Kwalijke zaak!!!

Geplaatst: 23.09.2008 - 09:45
door sbv
Misschien overstappen naar een D5 gezien het niet al te grote prijsverschil ?

Geplaatst: 23.09.2008 - 10:07
door Volvobabe
sbv schreef:Misschien overstappen naar een D5 gezien het niet al te grote prijsverschil ?
Ergens heb je voor jezelf een grens gesteld dus........en we hebben daarbij nog eens gesteld een handgeschakelde kun je prima laten chippen en bij een automaat raden ze dit niet aan. Dit hebben we nu ook bij onze V 70 gedaan en ik moet zeggen:SUPER. Veel meer pk's en hij is er zuiniger door beginnen te rijden. Die combinatie vinden wij dus SUPER. Dit is dus nu volledig overboord.

Geplaatst: 23.09.2008 - 10:11
door bart simpson
neem anders een 2.4D geartronic, deze mag zelfs 2000kg trekken

(deze trekgewichtinfo is reeds beschikbaar sinds 30 juni 2008)

Geplaatst: 23.09.2008 - 10:25
door Volvobabe
bart simpson schreef:neem anders een 2.4D geartronic, deze mag zelfs 2000kg trekken

(deze trekgewichtinfo is reeds beschikbaar sinds 30 juni 2008)
Helemaal prachtig, maar ergens moet je een grens stellen.
Daar komt nog bij :Een beetje auto van deze grote, kijk naar de kuga, tiguan noem ze maar op mogen straks meer trekken dan een XC 60.

DIT KAN TOCH NIET WAAR ZIJN?????

HET HEEFT GEWOON NIET GOED IN DE FOLDER VAN DE XC 60 GESTAAN.

Geplaatst: 23.09.2008 - 10:50
door bart simpson
Don't shoot de messenger!

Een 2.4D kost als € 47.950,-- het chippen beloopt al snel de € 800,-- waar een D5 € 49.150,-- kost, je neemt imho die eerder bepaalde grenzen wel heel rigide.

Geplaatst: 23.09.2008 - 10:57
door Ben
Volvobabe schreef:
bart simpson schreef:neem anders een 2.4D geartronic, deze mag zelfs 2000kg trekken

(deze trekgewichtinfo is reeds beschikbaar sinds 30 juni 2008)
Helemaal prachtig, maar ergens moet je een grens stellen.
Daar komt nog bij :Een beetje auto van deze grote, kijk naar de kuga, tiguan noem ze maar op mogen straks meer trekken dan een XC 60.

DIT KAN TOCH NIET WAAR ZIJN?????

HET HEEFT GEWOON NIET GOED IN DE FOLDER VAN DE XC 60 GESTAAN.
Je dealer weet het sinds 30/6/08 (kopie per mail aan jou)
Hij had je dat dus kunnen vertellen.

Overigens staat op elke brochure/prijslijst een voorbehoud voor alle gegevens. Maar dat is algemeen gebruikelijk.

Geplaatst: 23.09.2008 - 10:58
door Ben
Algemene vraag over dit onderwerp.
wie bepaalt dit soort normen?
- de fabrikant?
- het RDW?
- een andere instantie?

Geplaatst: 23.09.2008 - 11:04
door Volvobabe
bart simpson schreef:Don't shoot de messenger!

Een 2.4D kost als € 47.950,-- het chippen beloopt al snel de € 800,-- waar een D5 € 49.150,-- kost, je neemt imho die eerder bepaalde grenzen wel heel rigide.
In onze beleving hadden zowel de 2.4 D als de D5 1800 kg trekgewicht.
Nu zou ik straks € 1200,00 meer kwijt zijn.

Als ik een 2.4 D of een D5 laat chippen voor € 499,00 hebben ze beiden nadien 215 pk.
Dus zijn we al met al voor hetzelfde € 1200,00 meer kwijt.

en uit het vorige bericht de vette letters is onze teleurstelling hopelijk kun je dit begrijpen.

Geplaatst: 23.09.2008 - 11:05
door Volvobabe
bart simpson schreef:Don't shoot de messenger!

Een 2.4D kost als € 47.950,-- het chippen beloopt al snel de € 800,-- waar een D5 € 49.150,-- kost, je neemt imho die eerder bepaalde grenzen wel heel rigide.
NIET persoonlijk bedoeld!!!

Geplaatst: 23.09.2008 - 11:05
door bart simpson
Overleg dat begrijpelijke dillema nu eens gewoon met je dealer (en laat die Volvo NL er in betrekken).

Geplaatst: 23.09.2008 - 11:17
door Volvobabe
bart simpson schreef:Overleg dat begrijpelijke dillema nu eens gewoon met je dealer (en laat die Volvo NL er in betrekken).
Is vanmorgen gebeurd. Wachten op dit moment op antwoord.
We zullen het je laten weten.
Word vervolgd.

Geplaatst: 23.09.2008 - 11:20
door Volvobabe
Ben schreef:Algemene vraag over dit onderwerp.
wie bepaalt dit soort normen?
- de fabrikant?
- het RDW?
- een andere instantie?
Daar zijn wij ook heeeeel erg benieuwd naar.

Geplaatst: 23.09.2008 - 11:26
door Hans
Wie koopt er nou zo'n grote boot :wink:

Maar wat Bart zegt, leker even met de dealer kletsen. Jullie zijn trouwe vaste klanten. Komt vast een hele mooie oplossing uit.

Wel apart trouwens dat mijn 2.4D wel 1800kg mag sleuren. Of komt dit door de Geartronic?

Geplaatst: 23.09.2008 - 11:44
door Autogek
hans anesthesie schreef:Wie koopt er nou zo'n grote boot :wink:

Maar wat Bart zegt, leker even met de dealer kletsen. Jullie zijn trouwe vaste klanten. Komt vast een hele mooie oplossing uit.

Wel apart trouwens dat mijn 2.4D wel 1800kg mag sleuren. Of komt dit door de Geartronic?
Mijn huidige v70 2.4D mag ook 1800 kg trekken daarom snap ik het ook helemaal niet.

Geplaatst: 23.09.2008 - 11:52
door Ben
Volvobabe schreef:
Ben schreef:Algemene vraag over dit onderwerp.
wie bepaalt dit soort normen?
- de fabrikant?
- het RDW?
- een andere instantie?
Daar zijn wij ook heeeeel erg benieuwd naar.
Antwoord gevonden:
De massa die staat aangegeven op het kenteken is volgens opgave van de autofabrikant. Bij de typegoedkeuring volgens Europese normering worden bij het te testen voertuig meer dan veertig vellen specificaties aangeleverd, die door de erkende keuringsinstantie (de RDW is in Europa een zeer vooraanstaande) worden gecontroleerd. Het behelst hier administratieve en technische controles. De keuringsinstantie bepaalt dus niet of een auto 950 of 2950 kg kan trekken. Er wordt alleen getest of de betreffende auto het door de fabrikant aangegeven aanhangergewicht aan kan. De autofabrikant heeft zo zijn redenen om een bepaald type auto toch een naar inzicht van de gebruiker laag aanhangergewicht mee te geven. Dit is afhankelijk van een complex van (technische) factoren. Naast de motorconstructie (vermogen, koppel, capaciteit van het koelsysteem), heeft dat duidelijk te maken met de constructie (stijfheid) van het onderstel, de krachten die de transmissie kan verwerken en niet in het minst de capaciteit van de remmen. De handrem maakt hiervan ook onderdeel uit (hellingproef) en ook hoe de auto reageert op de oplooprem van de aanhanger. Het aanpassen van het trekgewicht door wijziging van het kenteken is in de praktijk niet mogelijk, omdat dit is voorbehouden aan de fabrikanten, en dan niet anders dan na een hernieuwde procedure typegoedkeuring volgens ECE voorschriften.

Geplaatst: 23.09.2008 - 12:08
door Volvobabe
Ben schreef:
Volvobabe schreef:
Ben schreef:Algemene vraag over dit onderwerp.
wie bepaalt dit soort normen?
- de fabrikant?
- het RDW?
- een andere instantie?
Daar zijn wij ook heeeeel erg benieuwd naar.
Antwoord gevonden:
De massa die staat aangegeven op het kenteken is volgens opgave van de autofabrikant. Bij de typegoedkeuring volgens Europese normering worden bij het te testen voertuig meer dan veertig vellen specificaties aangeleverd, die door de erkende keuringsinstantie (de RDW is in Europa een zeer vooraanstaande) worden gecontroleerd. Het behelst hier administratieve en technische controles. De keuringsinstantie bepaalt dus niet of een auto 950 of 2950 kg kan trekken. Er wordt alleen getest of de betreffende auto het door de fabrikant aangegeven aanhangergewicht aan kan. De autofabrikant heeft zo zijn redenen om een bepaald type auto toch een naar inzicht van de gebruiker laag aanhangergewicht mee te geven. Dit is afhankelijk van een complex van (technische) factoren. Naast de motorconstructie (vermogen, koppel, capaciteit van het koelsysteem), heeft dat duidelijk te maken met de constructie (stijfheid) van het onderstel, de krachten die de transmissie kan verwerken en niet in het minst de capaciteit van de remmen. De handrem maakt hiervan ook onderdeel uit (hellingproef) en ook hoe de auto reageert op de oplooprem van de aanhanger. Het aanpassen van het trekgewicht door wijziging van het kenteken is in de praktijk niet mogelijk, omdat dit is voorbehouden aan de fabrikanten, en dan niet anders dan na een hernieuwde procedure typegoedkeuring volgens ECE voorschriften.
Ben wat Ben je toch een fantastische kerel. :lol: :lol: :lol:

Bedankt voor het uitzoeken.