Pagina 1 van 2
wie heeft er nou echt schade door LPG?
Geplaatst: 23.09.2008 - 08:25
door zijdo
Ha mede s 60 rijders,
Ik heb sinds kort een s60 2.4 170 pk en laat er binnenkort een vialle LPI installatie inbouwen.
Er wordt altijd veel geroepen dat rijden op LPG schade geeft aan de klepzittingen maar tot nu toe heb ik op dit forum niemand kunnen vinden die zelf echt schade had na LPG inbouw.
Ik had eerder een 850 2.5 170pk (wel met de bekende hydraulische klepstoters) op LPG en daar nooit problemen mee gehad.
Dus mij vraag is eigenlijk zouden alleen de mensen die zelf schade hebben/gehad aan hun cylinderkop door LPG een korte reactie willen geven?
(km stand, welke schade, welk blok, wel of geen flashlube)
Als er geen reacties komen weet ik genoeg (blijkbaar fabeltjes)
Groet Peter

Geplaatst: 23.09.2008 - 08:49
door Gast
Tja, helaas zijn het niet helemaal fabeltjes en als je Zoek had gebruikt had je het geweten.
Nou bij deze:
Dit is ontstaan: KOPREVISIE
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=7288
Omdat de Volvo-dealer dit had na gelaten: KLEPPEN STELLEN
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
Moraal van het verhaal, LPG kan prima, maar wel tijdig kleppen stellen en
http://www.flashlube-europe.com/ gebuiken.....

Geplaatst: 23.09.2008 - 09:22
door Ruud1973
Ik heb een s60 2.4 op gas en doordat volvo geen hydrolische kleppen meer gebruikt en ze daardoor gesteld moeten worden (iets wat door de volvo dealers ontkent wordt ) heb ik een koprevisie achter de rug van zo'n 2300 euro dus laat je kleppen stellen op tijd en gebruik een duurdere olie of eventueel flashlube en er is niets aan de hand
Geplaatst: 23.09.2008 - 11:41
door Gast
Oja, kleppen stellen kost bij de Volvo-dealer ongeveer € 800,- (3 jaren geleden)
Geplaatst: 23.09.2008 - 13:03
door Ruud1973
dat klopt is nu zo'n 1000 euro maar er staat een goede uitleg op het forum hoe het moet en er is vast wel een ander bedrijf wat het goedkoper doet
Geplaatst: 23.09.2008 - 13:14
door bart simpson
Het hangt inderdaad vaak op de aditionele kosten die klanten niet willen maken omdat het stellen van de kleppen niet als voorgeschreven werkzaamheden staat.
Ik hoor aan de balie de term oplichters in die kontekst net even te vaak langskomen, ik vind het goed, dan stellen we ze toch niet....
Geplaatst: 23.09.2008 - 13:14
door Fredhead
Denk dat een Volvo specialist het al voor minder doet
Geplaatst: 23.09.2008 - 17:13
door Gast
Het is toch ongeveer een dag sleutelen. Dus ook bij de specialist zal het snel tussen de 500 en 600 euro gaan kosten.
Geplaatst: 23.09.2008 - 17:25
door zijdo
Ok we zitten dus op 2 bevestigde cylinderkop schade gevallen door rijden op LPG:
Alex v70
Ruud1973
Wanneer moet je de kleppen (laten) stellen? bij inbouw of na een x aantal kilometer na inbouw?
Ik zit nu op 136500km.
Groet Peter
en bedankt voor jullie reacties (hopelijk komen er niet meer!)
Geplaatst: 23.09.2008 - 17:55
door bart simpson
Ik ken er uit de praktijk iig meer dan 20, raadpleeg ramon & ramon ook eens, die hebben het wekelijks onderhanden
Geplaatst: 23.09.2008 - 21:25
door Rob2u
AlexV70 schreef:Het is toch ongeveer een dag sleutelen. Dus ook bij de specialist zal het snel tussen de 500 en 600 euro gaan kosten.
Vroeger (....) was dit toch niet meer dan deksel eraf en met een voelermaatje de klepspeling controleren en afstellen met een steeksleutel

Wat is er bij een Volvo nu zo ingewikkeld dat het 800..1000 euro moet kosten? Moet de motor er soms uit :twisted:
Geplaatst: 23.09.2008 - 21:45
door bart simpson
het is ongeveer een dag werk
Geplaatst: 23.09.2008 - 22:22
door Ruud1973
iki heb vernomen dat ook bij benzine auto's de kleppen met 40.000 gesteld moeten worden dus dat zou ik zeker aanhouden met gas of zelfs nog eerder en stellen vooraf lijukt mij ook geen overbodige luxe gezien de km stand, denk er niet te licht over anders ben je het bokkie zeg maar
Geplaatst: 23.09.2008 - 22:30
door Gast
Rob2u schreef:AlexV70 schreef:Het is toch ongeveer een dag sleutelen. Dus ook bij de specialist zal het snel tussen de 500 en 600 euro gaan kosten.
Vroeger (....) was dit toch niet meer dan deksel eraf en met een voelermaatje de klepspeling controleren en afstellen met een steeksleutel

Wat is er bij een Volvo nu zo ingewikkeld dat het 800..1000 euro moet kosten? Moet de motor er soms uit :twisted:
Als je dit topic met de Linken goed had gelezen had je deze opmerking vast niet gemaakt.
Nogmaals zie hier:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
Sorry als je geen foto's ziet, maar Imageshack laat het weer eens afweten.
Geplaatst: 23.09.2008 - 22:39
door bart simpson
Ruud1973 schreef:iki heb vernomen dat ook bij benzine auto's de kleppen met 40.000 gesteld moeten worden
ik heb vernomen van niet, hier is het na 200.000km misschien eens controleren
Geplaatst: 23.09.2008 - 22:45
door Titanium
Moet bij elke motor kleppen stellen?
Ik heb een V70 2.5T van 2003.
Bij de bougies onder de zwarte kap zie ik namelijk geen gaten om de klepspeling te controleren???
Geplaatst: 23.09.2008 - 23:15
door toppertje
Titanium schreef:Moet bij elke motor kleppen stellen?
Ik heb een V70 2.5T van 2003.
Bij de bougies onder de zwarte kap zie ik namelijk geen gaten om de klepspeling te controleren???
:

Geplaatst: 24.09.2008 - 08:10
door plim
AlexV70 schreef:Als je dit topic met de Linken goed had gelezen had je deze opmerking vast niet gemaakt.
Nogmaals zie hier:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
Sorry als je geen foto's ziet, maar Imageshack laat het weer eens afweten.
Toen ik het las dacht ik ai en oei
ik heb er dus het geld wel voor over om het te laten doen voor Volvo prijzen.
Geplaatst: 24.09.2008 - 09:32
door bart simpson
deze niet direct verwachte kosten moet je dus wel meenemen in je exploitatiekostenplaatje
Geplaatst: 24.09.2008 - 21:03
door zijdo
Oke ik zal 800 euro extra incalculeren, liever dat dan een nieuwe cylinderkop.
Wordt dus 2000 + 800 euro voor de LPG inbouw.
Distributie komt er ook aan bij 150.000 dus dat wordt weer het spaarvarken stuk slaan.
Maar ja uiteindelijk toch goedkoper uit met rijden op LPG (40.000km per jaar)
Maar ik weet nu nog niet helemaal wanneer ik de kleppen moet laten stellen (als ik logisch nadenk na een km of 30.000 of zo (of 40.000 zoals Ruud1973 adviseert) op LPG want dan zou je de eerste effecten moeten kunnen gaan verwachten op de klepzittingen)
Graag jullie raad
Groet Peter