Beste Volvo vrienden,
Is het mogelijk een jonge 240 (1992 bv) op het chassis van een oude over te zetten en op deze manier belastingvrij te rijden? Niet dat ik zo'n krent ben maar anders is het helaas financieel niet mogelijk een mooie 240 te rijden naast de huis tuin en keuken auto... Betaalbaar zijn de ouwe rotte beestjes en de nieuwere met veel km's.
Bedankt voor jullie reacties en/of eventuele verwijzingen.
Groet,
Rik
Chassis belastingvrij, carrosserie jonger
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20830
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nee, sinds een paar jaar is dat juridisch onmogelijk gemaakt. De auto moet voor een bepaald gedeelte authentiek zijn.
In het verleden kon dit wel. Daarom zie je bijvoorbeeld nog wel eens "nieuwe" Range Rovers met een ouder kenteken rijden.
En zolang het juridisch niet mag is het technisch al helemaal af te raden.
In het verleden kon dit wel. Daarom zie je bijvoorbeeld nog wel eens "nieuwe" Range Rovers met een ouder kenteken rijden.
En zolang het juridisch niet mag is het technisch al helemaal af te raden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
welk gedeelte moet authentiek zijn?
mag je een deur vervangen? 4 deuren? een motorkap?
mag je een deur vervangen? 4 deuren? een motorkap?
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20830
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Het gaat om ee bepaald percentage, en als ik het goed heb heeft dit vooral betrekking op het chassis, de body (exclusief deuren, voorschermen en motorkap.) en ophanging.
Hoever dit precies gaat kan ik zo gauw niet achterhalen.
Hoever dit precies gaat kan ik zo gauw niet achterhalen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11.03.2008 - 07:09
Er worden op marktplaats continue oude Volvo kentekens met chassisnummers en typeplaatjes aangeboden, maar in feite werkt MP mee aan uitlokking van een strafbaar feit.
Overzetten van deuren en ander plaatwerk of delen van de ophanging is geen probleem maar zodra je een chassisnummer en typelaatjes gaat overbouwen wordt het aangemerkt als omkatten en daar kun je de bak voor indraaien :shock:
Overzetten van deuren en ander plaatwerk of delen van de ophanging is geen probleem maar zodra je een chassisnummer en typelaatjes gaat overbouwen wordt het aangemerkt als omkatten en daar kun je de bak voor indraaien :shock:
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Carroserie en chassis van en volvo 2 serie zijn niet te scheiden dus wat je wil kan zo ie zo niet, je moet dan la met de chassis nr's gaan lopen klooien maar daar neem je een groot risico mee. Wat wel leuk is en kan is wat ik veel zie is dat je een chevrolet caprice koopt, bijv een 89er die is qua onderstel precies hetzelfde als een 83er alleen zit er veel meer leuks op een 89er. Is ook illigaal maar valt minder snel op.Rikkert schreef:Beste Volvo vrienden,
Is het mogelijk een jonge 240 (1992 bv) op het chassis van een oude over te zetten en op deze manier belastingvrij te rijden? Niet dat ik zo'n krent ben maar anders is het helaas financieel niet mogelijk een mooie 240 te rijden naast de huis tuin en keuken auto... Betaalbaar zijn de ouwe rotte beestjes en de nieuwere met veel km's.
Bedankt voor jullie reacties en/of eventuele verwijzingen.
Groet,
Rik
- k²
- 3rd Gear member
- Berichten: 463
- Lid geworden op: 16.11.2007 - 18:20
- Locatie: neffenalle
- Contacteer:
bij RRC's wordt dit veel gedaan maar die hebben dan ook identieke onderstellen...
...italian or swedish beauty? Bertone has the answer...
Tên përdu, jhamâi së rëcôbro
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
daar kun je alleen een 5drs Vogue TD van < 1983 niet meer op oud kenteken krijgen
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Dan las je al het plaatwerk waar de chassisplaatjes op zitten er uit en las je die in een modernere 240. Kijk daar is je nieuwe oude oldtimer, zonder de oude popnagels eruit te boren.
Auto even voorzien van hetzelfde kleurtje en niemand die t ooit zal zien.
Uiteraard niet iets waar ik me in mn leven aan zou wagen
Auto even voorzien van hetzelfde kleurtje en niemand die t ooit zal zien.
Uiteraard niet iets waar ik me in mn leven aan zou wagen

-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
uiteraard ook de oudere kenmerken overzetten anders valt t nog steeds op, maarja dan kun je ook zeggen jaa dat was allemaal rot op mn wagen dus heb ik maar vervangen met zooi van nieuw exemplaar.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Zoals gezegd valt een 240 niet te splitsen in een chassis en een carrosserie, want de zelfdragende carrosserie maakt dit onmogelijk.Rikkert schreef:Beste Volvo vrienden,
Is het mogelijk een jonge 240 (1992 bv) op het chassis van een oude over te zetten en op deze manier belastingvrij te rijden? Niet dat ik zo'n krent ben maar anders is het helaas financieel niet mogelijk een mooie 240 te rijden naast de huis tuin en keuken auto... Betaalbaar zijn de ouwe rotte beestjes en de nieuwere met veel km's.
Bedankt voor jullie reacties en/of eventuele verwijzingen.
Groet,
Rik
Stukjes van de ene auto in de andere auto heet naar mijn weten nog steeds omkatten en is uiteraard illegaal.
Zowel nieuwe als hele oude 240's zijn in allerlei prijsklassen te vinden, dus je argument is mij niet duidelijk.
Als je een 240 van diverse bouwjaren aan elkaar probeert te bouwen (wat ogenschijnlijk prima kan) krijg je toch te maken met stiekeme verschillen die het geheel er niet makkelijker op maakt. Overigens lijkt mij een 240 van diverse bouwjaren per definitie niet leiden tot een 'mooie' 240.
- pomoek
- 2nd Gear member
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 23.11.2007 - 09:49
Ik heb enige tijd geleden een kerel gesproken die een Super Polar uit 82 bezat. Toen ik zei dat de Super Polar toen nog niet werd gemaakt gaf hij toe dat hij de chassisnummers van een 82-er op een 240 uit 92 had gezet. Ach zei hij, een knappe APK inspecteur die het verschil weet. Tja. Je moet het risico maar durven nemen. Wat gebeurt er eigenlijk als het bedrog uitkomt? Wordt de auto dan in beslag genomen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 11.03.2008 - 07:09
Bij de apk volstaat dat gekeken wordt of het chassisnummer overeenkomt met deel 1 ,dus daar heeft ie weinig te vrezen.pomoek schreef:Je moet het risico maar durven nemen. Wat gebeurt er eigenlijk als het bedrog uitkomt? Wordt de auto dan in beslag genomen?
Als ie ooit voor een keuring bij de rdw moet zijn kan ie door de mand vallen als het een oplettende keurmeester opvalt.
Ik ken een rdw keurmeester die zelf Volvo liefhebber is en die ziet meteen dat het niet klopt.Die zou meteen het kenteken innemen.
De rdw mag dat namelijk als iets loos is met een auto.
Ook bij een grote politie weg controle waar var experts bij aanwezig zijn (omkat experts) zou het aan het licht kunnen komen,maar die richten zich doorgaans meer op jonge bmw,audi,mercedes en andere gewilde omkatmodellen.
Dus de pakkans is bijzonder klein en zat louche handelaartjes doen daar hun voordeel mee. :shock: