Hallo,
Ik rijd met een 460 uit 95' , 1.8 Benzine.
Ik heb al ening tijd een muffe geur in de wagen telkens ik de airco uitschakel. Het is al een poos geleden dat ik het koelmiddel heb laten reinigen en de droogfles heb laten leegmaken.
Is het mogelijk dat er zich condensatievocht in de droogfles ophoopt en dat deze de aanleiding is tot onaangename geurtje of is het mischien de filter die vuil en verstropt is in het ventilatiekanaal?
Alvast bedankt,
mvg
Omar
Airco en onaangename geur
- Frumpy
- 5th Gear member
Kan me nog die tenenkaas lucht van de airco herinneren. Ben ik in mijn huidige auto gelukkig kwijt.
Een monteur in een Airco bedrijf heeft mij eens verteld, dat dat door bacterieën in het luchtcirculatiesysteem komt. Deze kunnen zich ontwikkelen door het vocht dat daarin achterblijft.
Op te lossen door eerst zo'n speciale aircospray (van Wynns meen ik) in het luchtcirculatiesysteem te spuiten en de motor, met de verwarming in de hoogste stand en airco aan, ongeveer een uur tot anderhalf uur met gesloten ramen te laten draaien.
En dan in het vervolg tegen het einde van een rit een kwartier vantevoren de airco uitzetten, zodat het systeem drooggeblazen wordt.
Een monteur in een Airco bedrijf heeft mij eens verteld, dat dat door bacterieën in het luchtcirculatiesysteem komt. Deze kunnen zich ontwikkelen door het vocht dat daarin achterblijft.
Op te lossen door eerst zo'n speciale aircospray (van Wynns meen ik) in het luchtcirculatiesysteem te spuiten en de motor, met de verwarming in de hoogste stand en airco aan, ongeveer een uur tot anderhalf uur met gesloten ramen te laten draaien.
En dan in het vervolg tegen het einde van een rit een kwartier vantevoren de airco uitzetten, zodat het systeem drooggeblazen wordt.
-
- Starter
Ach zo, ja dat vermoede ik al
Bedankt van uw toelichting. Nu weet ik wat me te doen staat!
Ik ga gelijk ook het hele airco systeem reinigen en hervullen met vers koelmiddel zo kan hij er weer een poos tegenaan.
Alvast bedankt voor de moeite!
mvg
Omar
Bedankt van uw toelichting. Nu weet ik wat me te doen staat!
Ik ga gelijk ook het hele airco systeem reinigen en hervullen met vers koelmiddel zo kan hij er weer een poos tegenaan.

Alvast bedankt voor de moeite!
mvg
Omar