Hé forumleden,
Soms, nadrukkelijk niet altijd, komt het voor dat het rempedaal van mijn V40 diesel (2003-04) een stukje wegzakt tijdens het matig afremmen (het gebeurt nooit bij een harde remming). Hij blijft trouwens wel gewoon goed remmen en ook de bekrachtiger blijft gewoon functioneren. Omdat het me geen prettig gevoel geeft ben ik benieuwd naar soortgelijke ervaringen bij anderen maar meer nog in een advies. Ik vrees dat de dealer, daar ben ik ondanks wagenleeftijd en kilometrage nog steeds in onderhoud, weinig meer kan bedenken dan het "even" vervangen van de rembrachtiger. Ik moet ook een beetje op de kosten letten vandaar dat ik hier mijn vraag maar eens neerleg.
Ik ben erg benieuwd naar een bruikbare reactie, waarvoor alvast mijn dank
remmen
- v40fan
- 6th Gear member
met vriendelijke groet tekent, V40fan
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
My other car weights over 100 kg less then half my Volvo and has no radio, no airbag(s), no roofrail not even a roof....but it has 50 hp extra!
Mein anderes fahrzeug wiegt mehr als 100 kg weniger als die hälfte meiner Volvo und hat kein radio, kein airbag(s), kein dachträger und sogar kein dach....Aber es verfügt gerade über 50 zusatzliche PS!
- Thuurc
- 4th Gear member
Mijn vorige S40 (TD uit 1999) had hetzelfde. Heel erg raar inderdaad, we hebben het nooit kunnen vinden bij de garage en ook de dealer weet niet wat het is.
Het leek bij mij verdwenen toen de remblokken achter vervangen zijn (in ieder geval niet meer veel opgemerkt). Het lijkt alsof dat de oplossing is.
Het leek bij mij verdwenen toen de remblokken achter vervangen zijn (in ieder geval niet meer veel opgemerkt). Het lijkt alsof dat de oplossing is.
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011