koop advies!

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
maarten-rademakers
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23.09.2008 - 18:54

Ik heb een vraag,

Ik heb op een Duitse site een Volvo Volvo V70 R AWD gevonden die ik graag zou willen kopen. Kan iemand mij advies geven waar op te letten, uberhaupt een Duitse auto importeren, etc?
De specificaties:
Endpreis: € 8.500,-
Erstzulassung: 11/1999
Kilometerstand: 174.000 km
Kraftstoff: Benzin
Leistung: 184/250 (kW/PS)
Getriebeart: Automatik
Außenfarbe: Schwarz Metallic
Türen: 5
Verder:
ABS
Airbag
Alarmanlage
Allrad
Alufelgen
Beifahrer Airbag
Bordcomputer
Dachträger
Elektr. Fensterheber
Klima
Klimaautomatik
Lederausstattung
Nebelscheinwerfer
Radio
Radio/CD
Seitenairbags
Servolenkung
Sitzheizung
Traktionskontrolle
Wegfahrsperre
Zentralverriegelung

Automatik-Getriebe, Lederausstattung, Klimaautomatik, Sitzheizung, elektrische Fensterheber vorn+hinten, Fahrer- und Beifahrerairbag, Seitenairbag, Alu-Felgen, Bordcomputer, Laderaumabdeckung, Hundenetz, Zentralverriegelung mit Fernbedienung, Radio-CD mit Cassette, Dachspoiler, Servolenkung, ...
2.HAND, SCHECKHEFT:letzte Inspektion bei 169TKM am 07/2008 durchgeführt, ZAHNRIEMEN BEI 147TKM GEWECHSELT


Klinkt dit als een goede koop?

Alvast dank!
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

zwart metallic bestond niet op een V70
als het een 4 trapsautomaat is heeft hij 240pk
als het een 5 trapsautomaat is heeft hij 265pk
Volvo for life
Gebruikersavatar
den toerist
5th Gear member
Berichten: 1378
Lid geworden op: 15.02.2008 - 21:40
Locatie: Wichelen

bart simpson schreef:zwart metallic bestond niet op een V70
als het een 4 trapsautomaat is heeft hij 240pk
als het een 5 trapsautomaat is heeft hij 265pk
Kleur zwart was "Black Stone" kleurcode 019
En er was ook een versie 4trapsautomaat van 250pk
D-J
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 14.10.2007 - 12:36

En op het 850 forum kun je nog meer info vinden!
www.volvo850forum.nl
V70 T5-D
KMvrtr
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 07.11.2006 - 22:11
Locatie: Almere

Volgens mij heeft dit model het type AWD wat nogal gevoelig is, toch?
Komt er op neer dat het systeem erg gevoelig is verschillen in rolomtrek op dezelfde as.

Zo ja, even goed opletten hoe de AWD gedeelte er aan toe is.
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988

Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
Gebruikersavatar
Peterd54
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 11.07.2008 - 21:23
Locatie: Drenthe

Klopt, AWD is erg gevoelig voor tijdelijk met ongelijk profiel rijden en het schijnen dure reparaties te zijn. Op het 850 forum kan je daar veel info over vinden. Dus onderhoudshistorie is best belangrijk.

De volvo lijkt 'scheckheft geplegt'. Volgens mij betekent het dat deze dealeronderhouden is. Dat is wel belangrijk. Met een TUV-keuring erbij (en bekende onderhoudshistorie) loop je volgens mij niet veel meer risico dan in Nederland.

Ik dacht dat de RDW-keuring ca. 100 euro kost en dan nog de BPM. Bij 'autoweek' kan je op internet de BPM uitrekenen die je nog zou moeten betalen. Je kan hem met een eendagskenteken dan uit Duitsland naar de RDW rijden. Hier is heel veel info op internet te vinden.
XC70 D5 AWD , geartronic 2004 met 193 PK
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

KMvrtr schreef:Volgens mij heeft dit model het type AWD wat nogal gevoelig is, toch?
Komt er op neer dat het systeem erg gevoelig is verschillen in rolomtrek op dezelfde as.

Zo ja, even goed opletten hoe de AWD gedeelte er aan toe is.
een niet AWD is naast technisch simpeler ook strepen sneller
Gebruikersavatar
raymond01
3rd Gear member
Berichten: 393
Lid geworden op: 15.10.2007 - 17:53
Locatie: Arnhem/Zakynthos

Zou persoonlijk niet voor een AWD gaan.
Heb er de nodige goede ervaringen mee gehad.
___________________________

Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Ik zie de meerwaarde van een AWD in Nederland niet. Daarnaast is zoals hierboven al genoemd het AWD verhaal erg gevoelig, dure reparaties etc. Ik persoonlijk zou dus nooit voor een AWD gaan. Die R is natuurlijk om te smullen.
KMvrtr
2nd Gear member
Berichten: 98
Lid geworden op: 07.11.2006 - 22:11
Locatie: Almere

Hmmm. Laten we de TS nu ook weer niet al te bang maken.
Er zijn ook een boel AWD's die het jarenlang prima doen.

Feit is wel dat het gewoon een duur systeem is als er wat gerepareerd moet worden.
Volvo 850 T-5R estate LPI 1995
Volvo 740 2.3 GL blackline estate 1990
Volvo 740 2.3 GL estate automaat LPG 1988

Citroën AX 1.1 RE modifié
Peugeot 106 1.3 Rallye deformée
maarten-rademakers
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23.09.2008 - 18:54

kunnen jullie mij wat specifieke tips geven wat te vragen aan de Duitser mbt staat van de auto?
Gebruikersavatar
raymond01
3rd Gear member
Berichten: 393
Lid geworden op: 15.10.2007 - 17:53
Locatie: Arnhem/Zakynthos

Goed Duits lullen, da ist immer alles besser. :D

Goede keurings papieren T.U.F of DEKRA. die kijken echt alles na das niet mis.
___________________________

Volvo V70 2.5T Aut bj 98
Gebruikersavatar
bernhard2
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
Locatie: Hardenberg

ha mensen
ik heb een paar maanden geleden ook een R AWD gekocht, cardan as er tussen uit en no problemo. rijdt super en je merkt geen verschil met een originele voorwielaandrijver.
groeten
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Gebruikersavatar
00tdi
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 22.03.2008 - 15:48

Je hebt twee verplichte keuringen in Duitsland, HU en een AU, en deze zijn twee jaar geldig.
De ene keuring is voor de technische staat van de auto en de andere voor de uitstoot van de uitlaatgassen.
Zit er een geldige keuring op de auto dan kan de garagehouder een vijfdaags kenteken aanvragen bij de Zulassungstelle. Dit is de instantie die onder andere Duitse kentekens afgeeft en overschrijft.
Op dit vijfdaags kenteken (op naam van de garagehouder) zit gelijk een WA verzekering voor 5 dagen. Het is niet nodig de auto fysiek aanwezig te hebben bij deze aanvraag. Ik ben na aanschaf van mijn auto in Duitsland met dit kenteken naar Nederland gereden en heb daar tot afloop van het kenteken mee doorgereden. Ik moest voor dit kenteken ongeveer 120 euro aan de garagehouder betalen. Dit was inclusief de kentekenplaten en hij heeft alles geregeld.
Je kunt in Duitsland ook een tijdelijk kenteken aanschaffen van 30, 60, 90 of nog meer dagen. Dan is het wel noodzakelijk met de auto naar de Zulasssungstelle te rijden. Je moet dan geldige keuringspapieren en een verzekeringsbewijs, betrekking hebbend op de auto, overleggen. Er is in Duitsland een verzekeringsmaatschappij die via internet deze WA verzekeringen verkoopt. Een verzekering van 30 dagen kost ongeveer 50 euro.

Op internet kan je een koopovereenkomst downloaden. Vraag of de auto "unfallfrei" is en laat dat zwart op wit zetten.
Ik heb mijn auto met 1 jaar garantie gekocht. 100 procent arbeidsloon en 40 procent op de defecte en vervangende nieuwe onderdelen. Gebruikte onderdelen worden ook voor 100 procent vergoed.
ChristiaanK
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 07.09.2008 - 17:23

Heb zelf onlangs R gekocht, voorwielaandrijver. Die blijkt nu niet over al zijn vermogen te beschikken, en dat gaat wat reparaties kosten. Dat merk je dus niet als je er voor het eerst in rijdt. En met de aankoopkeuring bij de Volvo dealer hebben ze dat ook niet gemerkt. Dus tip: als het kan eerst eens ervaring opdoen in een exemplaar waarvan je weet dat hij helemaal goed is. De mijne is dat dus nog niet helaas... Wie weet is een ander forumlid zo vriendelijk?
V70 R automaat, Saffran Pearl!
V70 2.5 10v automaat, blauw
Renault Scénic II (oeps!)
440 1.8 CVT
Dirk342
2nd Gear member
Berichten: 62
Lid geworden op: 07.10.2008 - 10:34
Locatie: Nijmegen

Als je de AWD niet echt nodig hebt (bovendien, met die van Volvo op een 850 / V70 kun je echt helemaal niets mee) koop er dan geen. Het scheelt je een hoop geld, zeker in onderhoud van het AWD systeem is absoluut niet het sterkste of betrouwbaarste onderdeel van een 850-70 serie. Tuurlijk zijn er mensen die in een Volvo AWD rijden met de cardanas er tussenuit, maar waarvoor heb je dan een AWD gekocht ? Je kunt volgens mij idd beter kijken naar een voorwiel aangedreven T5 of een R, en als het lukt een T5-R dan heb je helemaal het neusje te pakken.
Volvo for Life ! 854 1992, 855 T-5 1996, 760 DTIC 1983
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”