Geïntegreerde telefoon valt soms uit.

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
philipxc70
1st Gear member

Hallo,

Ik heb een XC70 van 04-2002 met een geïntegreerde telefoon (Ericsson)in het Dashbord. De telefoon heeft altijd goed gewerkt. Soms valt echter een paar seconde het display uit van het toetsenbord waarna er geen antenne signaal meer in het display is en je niet kunt bellen. Alleen na uit- en aanzetten van de telefoon krijg is soms weer een signaal. Daarna werkt hij weer een tijdje. Soms valt het toetsenbord uit als ik op de groene toets druk om te gaan bellen.
Heb inmiddels de computer uit laten lezen (geen foutmelding) en een software upgarde gedaan (heeft niet geholpen). Heeft iemand hier ook ervaring mee en heeft die een tip voor mij.

Philip
Volvo XC70 2.4T Geartronic Ash Gold 2002
Autogek
5th Gear member
Contacteer:

Als het een systeem van volvo is waar je werkt met een dubbele sim zou het eventueel kunnen liggen aan de plaatsing van de sim. Zit misschien wel los?
Edwin.

S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's

Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
philipxc70
1st Gear member

Beste autogek,

Mijn dank voor je reactie. Ik heb een duo sim van KPN. Had inmiddels al een extra plakbandje onder sim gedaan zodat hij strakker in de telefoonunit zit . Heeft jammergenoeg niet geholpen.
philipxc70
1st Gear member

Problem met telefoon is inmiddels opgelost: Hoe heb ik het opgelost. Ik heb contact gehad met de Volvo dealer. Een nieuwe Telefoonunit (toetsenbord gedeelte) koste inclusief installatie circa € 1000,00 incl. BTW. Dat was te gek. Een bestaande (gebruikte) unit inbouwen werkt niet conform de opgave van de Volvo dealer en hetgeen ik op het forum gelezen heb. Ik heb toch maar eens gebeld met auto RIMA in Druten. Die hadden een aantal units liggen. Ik mocht er een proberen indien ik het daar op locatie zou testen en daarna pas afrekenen als het werkt. Vol spanning daar de test gedaan. Na installatie van de vervangings unit en het opzetten van het contact kreeg ik de melding in het display "alleen noodoproep" Ik dacht dat wordt dus niets. Contact uit en weer aan en alles werkt ............ :D Inmiddels werkt mijn telefoon al weer een tijdje probleemloos. Ik denk dat ik gewoon geluk heb gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”