Hallo mede volvo liefhebbers,
Ik heb een erg raar probleem met mijn v40 T4, de hele zomer is het goedgegaan maar sinds een aantal weken is het weer raak. Ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen.
Het begon met het alarm (orgineel) zodra ik het alarm inschakelde, ging die spontaan af na enkele seconden, ik ben naar dealer geweest, laten uitlezen, deze kon geen fouten vinden. Nouja ik ben gewoon doorgereden en met sleutel auto op slot gedaan. Maar nu kwam ook het oude probleem weer te voorschijn, auto start maar valt direct weer uit, meerdere malen zelfs, soms lijkt het te helpen als ik ramen naar beneden doe en weer omhoog, en dan weer probren. Ook onder het rijden gebeuren er rare dingen, zoals het uitvallen van dashboard verlichting,tellers,radio, carkit. help help. echt heel vreemd. En sinds eergisteren kon ik het alarm wel activeren zonder afgaan. Ik snap er helemaal niks meer van, hopelijk is er iemand die mij kan helpen. Sorry voor het lange verhaal, maar ik ben radeloos. Auto rijd verder super!
Help V40 T4 erg vreemd probleem
-
- 7th Gear member
is een bekend probleem,het meest voor de hand liggend is de pluskabel van de accu naar de startmotor,de verbindingen op de aansluitogen hebben teveel weerstand,deze vervangen brengt denk ik de oplossing,kabel kost ongeveer 45 euro ex montage!
- T4
- 2nd Gear member
En dat moet al die ''rare'' problemen oplossen? Want toen ik de auto kocht had ik nergens last van. Kun je uitdrukken in % wat jij denkt dat het de oplossing is.Ramon&Ramon schreef:is een bekend probleem,het meest voor de hand liggend is de pluskabel van de accu naar de startmotor,de verbindingen op de aansluitogen hebben teveel weerstand,deze vervangen brengt denk ik de oplossing,kabel kost ongeveer 45 euro ex montage!
-
- 7th Gear member
gezien mijn ervaring er mee,is dit het meest voor de hand liggend,zowel de plus als de minkabel kunnen dit probleem geven.
Het vervangen van de pluskabel was in de tijd de oplossing!
Het vervangen van de pluskabel was in de tijd de oplossing!
-
- 5th Gear member
Werkt er geen gsm/umts zendmast storend op je alarm systeem/start onderbreker?
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
als de ecu niet is vervangen met de dealeractie toendertijd dan kan dat idd een probleem zijn!
ik heb ook een T4 uit 98, dit probleem staat wel op de lijst die ik heb van de onderhoudsgeschiedenis... maar hoe het is opgelost!?
ik zal nog eens kijken..
ik heb ook een T4 uit 98, dit probleem staat wel op de lijst die ik heb van de onderhoudsgeschiedenis... maar hoe het is opgelost!?
ik zal nog eens kijken..
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
zo, even de onderhoudshistorie bekeken en uw antwoord:
ze hebben adhv de electronische storing (exact dezelfde omschrijving als van jou)
onderdeelnr 35199 vervangen a €43,-
ook benoemd als een probleem met de electronica...
succes met de probleem oplossing
(het probleem is daaarna niet meer teruggekomen!)
ze hebben adhv de electronische storing (exact dezelfde omschrijving als van jou)
onderdeelnr 35199 vervangen a €43,-
ook benoemd als een probleem met de electronica...
succes met de probleem oplossing
(het probleem is daaarna niet meer teruggekomen!)
Volvo V40 T4, kleur 332, Gaspra's, Luxury- Line & Exclusive- Line, volledig creme leer, Automaat, Cruise Control, ECC, HU-655. Verkocht!
-
- 7th Gear member
die pluskabel dus:)
- Mathijs T-4
- 3rd Gear member
haha, ok, geen idee wat het exact is..
maar als jij het zegt!

maar als jij het zegt!